کد خبر: ۵۶۲۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
هوشنگ نصیرزاده گفت: در بازی‌های داخلی منعی برای پوشیدن پیراهن ناصر حجازی وجود ندارد ولی وقتی بحث بازی‌های بین‌المللی پیش می‌آید شرایط فرق می‌کند.
مشرق، سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان ملی‌پوش استقلال قصد دارد امروز به دلیل سالگرد فوت ناصرحجازی اسطوره باشگاه استقلال، پیراهن او را برتن کند ولی به نظر می‌رسد برخلاف بازی فینال جام حذفی این‌بار رحمتی موانعی بر سر راه داشته باشد.



هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگو با گل در این خصوص حرف‌هایش را این گونه آغاز می‌کند: «در قانون 4 داوری فوتبال آمده که لباس دروازه‌بان باید با لباس بازیکنان متمایز باشد ولی هیچ رنگ و طرحی برایش در نظر گرفته نشده است. رحمتی می‌تواند هر لباسی را بپوشد به شرطی که دارای علائم یا نشانه‌های مجاز باشد. در واقع در بازی‌های داخلی منعی برای پوشیدن پیراهن ناصر حجازی وجود ندارد ولی وقتی بحث بازی‌های بین‌المللی پیش می‌آید شرایط فرق می‌کند.»

نصیرزاده ادامه می‌دهد: «‌فیفا و تمامی کنفدراسیون‌ها مقرراتی را برای لباس‌های بازیکنان در نظر می‌گیرند. دیدار سپاهان و استقلال در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و ای اف سی نمی‌گذارد که رحمتی پیراهن حجازی را برتن کند. در واقع این کار به نوعی دادن اطلاعات غلط از سوی یک بازیکن به بیرون است که باعث سر در گمی تیم حریف می‌شود.»

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که آیا استقلالی‌ها نمی‌توانند به دلیل مراسم سالگرد حجازی مسوولان ای اف سی را قانع کنند تاکید می‌کند: «برای مسوولان ای اف سی قوانین فوتبال بسیار مهمتر از مسائل احساسی است. با این حال اگر رحمتی اسم حجازی را از پشت پیراهن پاک کند می‌تواند پیراهن او را برتن کند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها