يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۶۴۰۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۳     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
حاشیه‌های آخرین نشست خبری لاریجانی در مشروطه
آخرین نشست خبری علی لاریجانی در ساختمان مشروطه مجلس حاشیه‌هایی به همراه داشت.

فارس، آخرین نشست خبری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در محل تالار مدرس ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد که حاشیه‌های آن از نظرتان می‌گذرد:

* نشست خبری قرار است ساعت 14 آغاز شود. خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران داخلی و خارجی از دقایقی پیش از این زمان در تالار شهید مدرس حضور دارند امّا لاریجانی ساعت 14 و 23 دقیقه وارد تالار می‌شود. تأخیر جزو جدانشدنی مجلس است!

* "ما اول منبر‌مان را شروع کنیم یا شما سؤال می‌پرسید؟"، این اولین جمله لاریجانی بعد از استقرار در صندلی است و سپس می‌گوید: "من می‌خواهم یک جمع‌بندی از قانون بودجه 91 ارائه دهم، چون سؤالات شما اکثراً سیاسی است و بعید می‌دانم شما سؤالات بودجه‌ای داشته باشید!"

*تذکر رئیس اداره اخبار مجلس به اصحاب رسانه ناگفته نماند، آنجا که از خبرنگاران خواست به دلیل ضیق وقت تنها یک پرسش را مطرح کنند اما این تذکر رئیس اداره اخبار مانند گذشته از سوی برخی خبرنگاران (از جمله مردوخی) مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

*اولین پرسش درباره عملکرد مجلس هشتم بود. شبکه خبر پرسید. جواب: پاسخ شما طولانی است!!

*خبرنگار "سیاست روز" اولین روزنامه‌ای است که خبرنگارش سؤال را مطرح می‌کند و خبرنگار "خانه ملت" اولین خبرگزاری!

*خبرنگار شبستان در این نشست خبری با در نظر گرفتن نسبت خانوادگی علی مطهری نماینده تهران با علی لاریجانی، از رئیس مجلس می‌پرسد: گفته می‌شود علی مطهری در بیان نظراتشان با شما مشورت می‌کند؟، لاریجانی در جواب می‌گوید: "ایشان شخصی بزرگی هستند و نیازی ندارند که با بنده مشورت کنند، آقای مطهری خودشان اظهارنظر و به عنوان یک نماینده نظراتشان را مطرح می‌کنند."

* وقتی خبرنگار روزنامه سیاست روز در بیان سؤالاتش، چند پرسش را مطرح می‌کند، واکنش لاریجانی را به دنبال دارد: "سؤال دیگری ندارید!!"

*بی‌نظمی نمایندگان در رفت و آمد‌هایشان در طول مجلس هشتم از دیدگاه لاریجانی از نقاط ضعف این مجلس است.

او می‌گوید: "بارها این موضوع را به نمایندگان تذکر دادیم، کاش رویه‌ای ایجاد شود که نمایندگان در کمیسیون‌ها و مجلس سر موقع حضور یایند، این احترام به سایر نمایندگان است".

*رئیس مجلس در پاسخ به سؤالی به نمایندگان مجلس نهم سه توصیه می‌کند: "اوّل اینکه استراتژی مدوّن داشته باشند، دوّم آنکه روی موضوع استقلال مجلس پافشاری کنند و در نهایت ثقل کارشان بر مسائل معیشتی کشور و رونق تولید باشد."

از دیدگاه لاریجانی، پافشاری روی استقلال مجلس به معنای ستیز با قوای دیگر نیست، قوای مختلف در ایران باید با یکدیگر برادر باشند، اما برادر قوی می‌تواند به برادر دیگر کمک کند و برادر ذلیل نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

*"روزنامه افکار"، این رسانه جدید مردوخی خبرنگار معروف نشست‌های مختلف خبری رؤسای قواست.

مردوخی که همواره با صدای بلند پرسش‌هایش را مطرح می‌کند، در ابتدای سخنانش با واکنش لاریجانی مواجه می‌شود.

لاریجانی: "اگر بلندگو را خارج کنید به نفعتان است، ما خدمت شما ارادت داریم!"!!‌

خبرنگار افکارنیوز که ابتدا چند دقیقه‌ای‌ ‌سخنرانی می‌کند، تعریف و تمجید معناداری از ریاست علی لاریجانی کرده و درباره موضوعات مختلفی مثل گرانی‌ و گرد و غبار و بحرین ‌و ‌خواب‌نما شدن پادشاه عربستان و ‌مسئله هسته‌ای و ... به ایراد سخن می‌پردازد ‌و در پایان سخنرانی خود برای خالی نبودن عریضه سؤالی هم از علی لاریجانی می‌پرسد.

ولی رئیس مجلس می‌گوید: "اگر شما باز هم می‌خواهید، افاضاتتان را بخوانید، ما استفاده می‌کنیم، دیگر سؤالی ندارید آقای مردوخی!!؟"

*"سفلگان منطقه‌ای"، "قایم موشک‌بازی سیاسی" و "میدان حزب‌بازی" کلمات قصار امروز لاریجانی است.

* اگر رئیس مجلس نشوید، در کدام کمیسیون تخصصی فعالیت می‌کنید؟ خبرنگار قانون این را می‌پرسد و اینگونه پاسخ می‌شنود: ‌"برایم فرقی نمی‌کند، اگر 200 نفر از نمایندگان هم به من رأی دهند که رئیس مجلس شوم، اما احساس کنم مفید نیستم، نمی‌پذیرم، ولعی برای ریاست مجلس ندارم، رئیس نشوم ثلمه‌ای به اسلام وارد نمی‌شود!!"

لاریجانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ریاست مجلس معتقد است: "میدان کار مجلس باید از میدان حزب‌بازی خارج شود، سر و صداهای بیرونی درباره ریاست مجلس تعجب‌آور است، ریاست یا هیئت رئیسه مجلس تا این حد نیازمند چنین سر و صداهایی نیست، اما برخی رسانه‌ها اغراض و مسائل دیگری را دنبال می‌کنند، البته من پاسخ نمی‌دهم، چون وقت آن را هم ندارم و می‌دانم نمایندگان با SMS و اینگونه اقدامات برخی رسانه‌ها درباره ریاست تصمیم نمی‌گیرند".

* خبرنگاری مجدداً درباره انتخاب ریاست مجلس نهم پرسید و گفت که موضوع انتخاب رئیس مجلس نهم به کشمکش تمام عیار بین دو طرف تبدیل شده است، آیا توصیه‌ ویژه ارشادی هم شده که رئیس مجلس "علی" باشد یا "غلامعلی"؟، علی آقا پاسخ می‌دهد:"به نظرم این موضوع بیشتر جنبه بیرونی دارد تا داخلی و قاعدتاً عده‌ای یکسری مقاصدی داشتند، ولی این مقصد خیلی دقیقی نیست، پارلمان نه 'حزب' است و نه 'دبستان'!!"

*خبرنگار خبرگزاری دولتی ایسنا پس از حضور پشت تریبون از اعتقاد عده‌ای مبنی بر خوب نبودن ریاست دو برادر بر دو قوه می‌پرسد و نظر لاریجانی را در این زمینه جویا می‌شود، اما رئیس مجلس می‌گوید: "این سؤال را از همان‌هایی که این سخنان را مطرح می‌کنند، بپرسید"!!

*آخرین پرسشگر در این جلسه خبرنگار فارس است که درباره علت عدم واکنش لاریجانی به تکذیبیه دولت در خصوص بنزین 2 هزار تومانی که خود او این موضوع را مطرح کرده بود، پرسید.

*خبرنگاران خبرگزاری ایرنا و باشگاه خبرنگاران جوان در حالی که فرصت مطرح کردن سؤال به آنان داده شد، ترجیح دادند سؤالاتشان را نپرسند.

*در این نشست خبری خبرنگاران شبکه خبر، شبستان، سیاست روز، واحد مرکزی خبر، افکار‌، قانون، الجزیره، شرق، خانه ملت، ایسنا، جام جم، تلویزیون فونکیس چین، مهر و فارس از لاریجانی سؤال کردند.

* آخرین نشست خبری رئیس مجلس هشتم در ساعت 14 و 23 دقیقه آغاز شده و پس از 82 دقیقه در ساعت 15:45 دقیقه پایان می‌یابد.

-----------------

حاشیه‌نگاری از زهرا عبدالمحمدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها