کد خبر: ۵۶۸۶۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
به دنبال اعتراضات و راهپیمایی‌های گسترده مردم تبریز و آذربایجان
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان رسما اعلام کرده برنامه رژه همجنس بازان در مراسم یوروویژن در این کشور لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهرگفت: به دنبال تذکرات علما و به واسطه اعتراضات و راهپیمایی‌های گسترده مردم آذربایجان شرقی به خصوص تبریز و سایر نقاط کشور وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ‌و "علی حسن اف" معاون سیاسی و اجتماعی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان طی اعلام رسمی از لغو این رژه شرم‌آور داده‌اند.

مسابقه آواز یوروویژن 2012پنجاه و هفتمین دوره سالانه مسابقه آواز یوروویژن است که در شهر باکو برگزار در حال برگزاری است.

اعلام این خبر از سوی امام جمعه تبریز، نمازگزاران این شهر با ندای تکبیر الله اکبر، از این اقدام دولت باکو استقبال کردند.

یورو ویژن مسابقه‌ای تلویزیونی است که طی آن کشورها، آهنگ‌هایی را انتخاب می‌کنند که به صورت زنده بر روی تلویزیون اجرا می‌شود و بعد از رأی‌گیری بهترین آهنگ مسابقه انتخاب می‌شود.

برخی از ناظران سیاسی نیز با اشاره به نحوه انتخاب خوانندگان برتر در مسابقات یوروویژن بر این باورند که پیروزی باکو در این مسابقات، طرح مشترک لابی صهیونیستی بود که طی آن، از یک سو هدف تقویت ترویج بی بند و باری و تضعیف ارزش‌های اسلامی و از سوی دیگر، کاهش احتمال از سرگیری جنگ در قره باغ دنبال می‌شود. همچنین عمده شرکت کنندگان در این مسابقه را همجنس گرایان تشکیل می‌دهند. رژه همجنس گرایان بخشی از مسابقه یوروویژن است.

به دنبال اعتراضات گسترده مردم تبریز و آذربایجان شرقی و اردبیل  وخود مردم جمهوری آذربایجان دولت باکو که برای برگزاری رژه همجنس بازان از یک سو تحت فشار صهیونیست‌ها قرار گرفته و از سوی دیگر از واکنش‌های مردمی و نیز بین‌المللی واهمه دارد سیاست دوگانه ای در این خصوص در پیش گرفته است. این دولت از یک سو همچنان معترضان به رژه همجنس بازان را در جمهوری آذربایجان بازداشت می‌کند که در آخرین مورد به بازداشت 11 نفر از دینداران در سومقائیت اقدام کرده است و از سوی دیگر دم از عدم برگزاری رژه همجنس بازان می‌زند در حالی که برخی سایت‌های وابسته به دولت و نیز سایت رسمی همجنس بازان که مقر آن در آمریکا است همچنان باکو را به عنوان محل برگزاری این رژه معرفی کرده و حتی  نام و نشان هتل‌های باکو برای استفاده همجنس بازان در سفر به باکو را درج کرده است.

بر اساس این گزارش رئیس بخش اجتماعی-سیاسی ریاست جمهوری آذربایجان در آخرین موضع گیری خود برنامه همه ساله همجنس بازان در حاشیه مسابقات یوروویژن را انکار کرد."علی حسن اف" معاون سیاسی و اجتماعی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگاران در باکو ضمن اعلام این مطلب گفت: «مگر در آذربایجان قرار است رژه همجنس بازان برگزار شود؟ در آذربایجان مفهوم رژه همجنس بازان قابل درک نیست و واژه خاصی نیز برای آن وجود ندارد!برنامه برگزاری رژه همجنس بازان متعلق به یوروویژن می باشد نه ما!

وی تاکید کرد : ما برداشت خاص خود را از اسلام داریم و همه این را می دانند.

کارشناسان دوگانگی رفتار و ادعای مقامات آذری را ناشی از تحت فشار قرار گرفتن آنان از دو سو می‌دانند. از یک طرف آنها برای رضایت صهیونیست‌ها ونیز طیف همجنس بازان خود را مکلف به برگزاری رژه می‌دانند و از این رو معترضان به آن را بازداشت کرده و در خصوص اطلاعات ارائه شده در سایت رسمی همجنس بازان سخنی نمی‌گویند و از سوی دیگر برای کاهش فشارهای مردمی داخل و خارج جمهوری آذربایجان که طی روزهای گذشته به اوج خود رسیده و علما و مردم ایران به ویژه شهرهای تبریز و اردبیل نیز یکپارچه به رژه همجنس بازان اعتراض کرده‌اند، مجبور به بیان مطالبی در خصوص عدم برگزاری این مسابقات شده اند.

اما با همه این موارد نشان می دهد دولت باکو تحت فشار اعتراضات مردمی این مسابقات را لغو کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
۰
۱
کاش کمی غیرتهای خفته بیدار شود..
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها