کد خبر: ۵۷۰۳۷
زمان انتشار: ۱۷:۳۱     ۰۶ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، همزمان با پایان یافتن عمر مجلس هشتم و جریان خون تازه در کالبد مجلس نهم شورای اسلامی، شاهد تشدید رایزنی ها و جلسات نمایندگان انتخابی در مجلس نهم برای تشکیل فراکسیون ها و همچنین هیئت رئیسه و ریاست مجلس نهم هستیم.

در همین راستا 3 نفر از روحانیون مجلس، حجج اسلام آشتیانی، آقاتهرانی و سالک طی اطلاعیه‌ای از همه منتخبین اصولگرای مجلس نهم دعوت کردند که شنبه از ساعت 14:30 تا 17 در تالار مشروطه مجموعه بهارستان دور هم جمع شوند و در خصوص تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایان و همچنین اساسنامه فراکسیون و انتخاب رئیس و هیئت رئیسه آینده تصمیم بگیرند.

اما تشکیل زودهنگام فراکسیون رهروان ولایت و پیش دستی جمعی از نمایندگان مجلس با حرف و حدیث های فراوانی همراه بوده است، فراکسیونی که تا کنون جواب قطعی برای حضور در فراکسیون واحد اصولگرایان نداده است.



(عکس تزئینی می باشد)


کاظم جلالی از اعضای اصلی فراکسیون رهروان ولایت در گفت‌و‌گویی از تشکیل نشست عمومی اعضای این فراکسیون طی روز شنبه خبر داد و تشکیل جلسه فراکسیون رهوران ولایت را ساعت 2 در مجلس قدیم اعلام نموده است.

جلالی همچنین بیان داشته است که: البته ما در حال رایزنی با دوستان برای تشکیل جلسه جهت نشست فراگیر اصولگرایان هم هستیم و اگر در این رابطه به تفاهم کامل برسیم احتمال زیاد روز یکشنبه عصر نشست فراگیر هم برگزار می‌شود. 

البته این سخنان در حالی است که جلسه فراکسیون واحد اصولگرایان به دعوت و با حضور بسیاری از نمایندگان جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری انقلاب اسلامی شنبه بعدالظهر در تالار مشروطه برپا خواهد بود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک منتخب مردم اصفهان در مجلس نهم در گفتگو با خبرگزاری فارس از حضور اکثریت اصول‌گرایان مجلس نهم در جلسه شنبه فراکسیون اصولگرایان خبر داده است.

در همین خصوص علی رضا زاکانی عضو فراکسیون واحد اصولگرایان در گفتگو با فارس بیان داشت: در چند جلسه‌ای که ما با این عزیزان و با مسئولین هیئت مؤسس این فراکسیون داشتیم، تلاش شد تا این دو جلسه تبدیل به یک جلسه شود و خدایی ناکرده مسیری را دنبال نکنیم که نقار و شکاف در درون مجلس ایجاد شده و القای دوگانگی و تفرقه به جامعه شود، لذا تلاش جمعی ما این بود که چنین مسیری طی نشود و نهایتاً منجر شد به یک تفاهم‌نامه اولیه شد.

"در این تفاهم‌نامه مقرر شده بود اولاً ما یک جلسه واحدی را روز شنبه 6 خرداد ماه ساعت 30/16 داشته باشیم و همه اصولگرایان در این جلسه واحد شرکت کنند و در آن جلسه نیز در خصوص هیئت رئیسه مجلس که بالطبع رئیس مجلس را هم شامل می‌شود، تصمیم نهایی را در جمع اصولگرایان بگیریم و نکته دوم هم این بود که ما فراکسیون جامع و کلی اصولگرایان را برای دو هفته دیگر دعوت کنیم و به نوعی آن مسیر فراکسیون را هم با یک اختلاف زمان دو هفته‌ای پیگیری کنیم که محصول آن انشاء‌الله انسجام و کارآمدی و بالا بردن سطح خدمتگزاری مجلس برای دوره جدید باشد."

وی اضافه کرد: این تفاهم اولیه ما بود و تلقی اکثریت جمع حاضر در جلسه این بود که آنچه که اتفاق می‌افتد ادغام دو جلسه با یکدیگر خواهد بود و ما یک جلسه کلی خواهیم داشت، ولی در جلسه نهایی که روز گذشته ما با برخی از اعضای هیئت مؤسس فراکسیون رهروان ولایت برگزار کردیم، آنان اعلام کردند که جلسه فراکسیون رهروان ولایت را کما فی‌السابق طبق قرار قبلی برگزار می‌کنند.

البته به نظر بسیاری از کارشناسان تشکیل فراکسیون های حاشیه ای تنها برای انتخاب رئیس و هئیت رئیسه مجلس بوده و همچنین بسیاری از اعضای ارشد جبهه پایداری انقلاب اسلامی وحدت اصولگرایان در انتخابات و این وحدت شکنی را به وحدت ابزاری تعبیر نموده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها