کد خبر: ۵۷۵۵۳
زمان انتشار: ۰۱:۱۲     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
هنوز دو ماه از لغو بازي دوستانه ايران و امارات نگذشته كه فدراسيون فوتبال ايران در آستانه تكرار اشتباه گذشته اش است.
انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا پس از بركناري محمد بن همام در پيش است. از شرق و غرب آسيا براي حضور در انتخابات آتي نامزد شده اند. حسين بن علي شاهزاده متمول اردني با دستاويز قرار دادن حجاب بانوان مي خواهد آراي كشورهاي اسلامي را جذب كند و از آن طرف هم ژانگ جي لانگ سرپرست فعلي AFC تلاش دارد با دادن امتياز به كشورهاي مختلف حضورش را بر مسند رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا تمديد كند.
در اين ميان يوسف سركال سرپرست فدراسيون فوتبال امارات و رئيس كميته ليگ قهرمانان آسيا هم خودش را نامزد كرده است؛ كسي كه در لغو بازي دوستانه ايران و امارات به خاطر مسائل سياسي نقش بلندگوي حكومت اين كشور كوچك خليج فارس را ايفا كرد و مدعي شد كه سفر رئيس جمهور ايران به جزيره اماراتي (!) خلاف عرف ديپلماتيك است و امارات حاضر نيست كه به خاطر اين سفر با تيم ملي ايران بازي كند.
هنوز زمان زيادي از اين اظهار نظر گستاخانه نگذشته اما گويا ذهن مقامات فدراسيون فوتبال ايران فراموشكار است. در حالي كه پس از اظهارنظر عجيب سرپرست فدراسيون فوتبال امارات، علي كفاشيان گفت كه احتمال دارد روابط فوتبالي ايران و امارات قطع شود اما حالا مسئولان فدراسيون فوتبال ايران در چرخشي آشكار اعلام كرده اند كه بعيد نيست در انتخابات آتي كنفدراسيون فوتبال آسيا تنها به خاطر مسلمان بودن سركال، به او راي دهند. ابتدا نقل قولي از عباس ترابيان منتشر شد كه گفت در جلسه اش با سركال اعلام آمادگي كرده كه در انتخابات به او راي دهد اما بعد از انتشار اين مصاحبه به ايسنا گفت كه اين تنها نظر شخصي اش است كه ايران در مقابل شرقي ها به نامزدي از غرب آسيا راي بدهد اما اين نظر، لزوما موضع فدراسيون فوتبال نيست.
با اين حال آيت اللهي نايب رئيس فدراسيون فوتبال ديروز گفت كه هرچند امكان دارد با توجه به كانديداهاي ديگري كه مطرح باشد، فدراسيون ايران از سركال حمايت كند اما هنوز چيزي در اين باره مشخص و قطعي نشده كه اين اظهارنظر هم نشان مي دهد سركال محتمل ترين نامزد مورد حمايت ايران خواهد بود.
سركال همان كسي است كه آبان سال گذشته و يك روز پس از تصميم كنفدراسيون فوتبال آسيا براي كاهش سهميه هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا به ايران قول داد كه سهميه كسر شده فوتبال ايران را بازمي گرداند اما همان زمان مشخص بود كه اين يك وعده انتخاباتي است، درست مثل جي لانگ كه پس از اصرارهاي كفاشيان و عزيزمحمدي براي بازگشت سهميه كسر شده ايران، قول داد كه سهميه فوتبال ايران را برخواهد گرداند اما همان موقع هم معلوم بود كه نه وعده سركال شدني است نه قول شفاهي جي لانگ.
در مجموع اگر مسئولان فدراسيون فوتبال اشتباه شان را در حمايت از نامزدهاي رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا تكرار كنند، بايد به دورانديشي آن ها نسبت به معادلات آتي در مديريت فوتبال آسيا شك كرد. اگر به ياد داشته باشيم كه فدراسيون فوتبال ايران با علني كردن حمايتش از بن همام چه فرصت هايي را از دست داد، متوجه مي شويم كه آن ها با وجود تجربه شان در مديريت در ورزش هنوز به خوبي معادلات بين المللي فوتبال را نشناخته اند.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها