کد خبر: ۵۸۴۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۳ خرداد ۱۳۹۱

-وقتی تلویزیون برای فقط چند روز 63 فیلم سینمایی را روی آنتن میبرد،میتوان این نتیجه را گرفت که مسولین سیما صرفا میخواهند آنتن خود را پر کرده و به هر نحوی که شده مردم را در این چند روز تعطیل پای تلویزیون بنشانند و سرگرم کنند.اما سرگرم کردن به چه قیمتی؟

-30 فیلم از 63 فیلم پخش شده یا آمده پخش،خارجی هستند.

-فیلم های خارجی تا چه حد با مذهب و  فرهنگ و عرف جامعه ی ما سازگارند؟در حالی که بر همه واضح و آشکار است، نمایش  بی رویه از زندگی غربی تحت عنوان فیلم و سریال از سیمای جمهوری اسلامی باعث تقلیل اعتقادات مذهبی در بین مردم و به خصوص جوانان می شود.

سیل فیلم های خارجی در تلویزیون

این خبر را بخوانید:

پخش 63 فيلم در تعطيلات اين هفته!

وقتی تلویزیون برای فقط چند روز 63 فیلم سینمایی را روی آنتن میبرد،میتوان این نتیجه را گرفت که مسولین سیما صرفا میخواهند آنتن خود را پر کرده و به هر نحوی که شده مردم را در این چند روز تعطیل پای تلویزیون بنشانند و سرگرم کنند. اما سرگرم کردن به چه قیمتی؟

سرگرمی صرف،مساویست با غفلت کامل و تلویزیون ببینده ی خود را در غفلتی تمام عیار چند روز کاملا مسحور خود میکند و چیزی جز یک سری  فیلم های بی سروته تحویلش نمی دهد.

گرچه اصل دغدغه ی  ما این است که چرا تلویزیون  که مهم ترین وتاثیر گذارترین نهاد رسانه ای کشور است؛و باید یک دانشگاه عمومی باشد،نه وسیله ای صرفا برای پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی ما،و اصلا چه لروزمی دارد پخش این همه فیلم.

از بحث در مورد محتوای این همه فیلم – و وقت و هزینه ای که صرف تهیه و دوبله ی فیلم های خارجی شده است صرف نظر میکنیم،فعلابه این مورد میپردازیم که از بین این 63 فیلم چه تعداد،فیلم ایرانی و چه تعداد خارجی است.

     

فیلم های پخش شده از شبکه اول در تعطیلات این هفته:

«هشت ميليمتری-خارجی» ، « فصل زندگی-ایرانی»، «پل هاری مايا-خارجی»، «تک تيرانداز-خارجی»، «ترم زمستانی-ایرانی»، «ايران بيست سال بعد-ایرانی»، «مسافران مهتاب-ایرانی»، «ستاره باران-ایرانی» و «بابای خوب-خارجی»

فیلم های پخش شده از شبکه دوم در تعطیلات این هفته:

«دم زری-ایرانی»، « خانه اسرار آميز-ایرانی»، «آفتاب و زمين-ایرانی»، «خرس‌های مهربان -انمیشن خارجی »، «بيست و چهار-ایرانی»، «پا به پای آفتاب-ایرانی»، «خشت بهشت-ایرانی»، «آقای مهربان-ایرانی»، «نه، يک اتفاق ساده-ایرانی» و «آينه‌ای در غبار-ایرانی»

فیلم های پخش شده از شبکه سوم در تعطیلات این هفته:

«لانه عقابها-ایرانی»، «بازرس مونتالبانو-خارجی»، «تله کاغذی-خارجی»، «دو نخاله راننده-خارجی»، «لحظه ناب-خارجی»، «پليس گشت-خارجی»، «خشم دريا-خارجی»، «بازرس مونتالبانو-خارجی» ، «مهمان حبيب خداست-ایرانی»، «تيرباران-ایرانی»، «نفوذی-ایرانی»، «دام-ایرانی» و «پيتزا مافيا-خارجی»

فیلم های پخش شده از شبکه چهارم  در تعطیلات این هفته:

«سه روز کندور-خارجی»، «موجود-خارجی »، « اورژانسی-خارجی»، «انگشتر-ایرانی» و «قصه سيمين-ایرانی»

فیلم های پخش شده از شبکه تهران در تعطیلات این هفته:

«راز دشت تاران-ایرانی»، «حلقه‌هاي ازدواج-ایرانی»، «چارلی-خارجی«شگفت‌انگيزان-خارجی »، «آستريکس گالی-خارجی»، «شهرام وبهرام-ایرانی»، «بعد از آبشار-خارجی»، «شجاع مرد کوچک-ایرانی»، «بازگشت -ایرانی»، «همه خوب هستند-خارجی»، «نيکوگوزن پرنده-خارجی»، «جدال-خارجی» و « سوز شمالی-خارجی»، «مسابقه ی موش ها-خارجی»

فیلم های پخش شده از شبکه شما و نمایش  در تعطیلات این هفته:

«رسم مانده-ایرانی» ، «شرط دوم-ایرانی »، «درخت باور-ایرانی »، «درانتظارناخدا-ایرانی »، «پر-ایرانی» ، «پيشکش-خارجی»، « شهر موش‌ها-ایرانی»، «مندرلی-خارجی» «گذر از اندوه-خارجی»، «کيلومتر14 (1 )-ایرانی»، «کيلومتر14 (2 )-ایرنی»، «حمله‌ی دايناسورها-خارجی» و « گربه کلاه به سر-خارجی »

خب حالا بشمارید،30 فیلم از 63 فیلم پخش شده یا آماده پخش،خارجی هستند.تقریبا 46% از کل فیلم ها.

یاد آوری می کنیم که بحث بر سر اصل پخش این فیلم ها خود یک بحث مفصل دیگری است،که اگر بخواهیم به تک تک این فیلم ها نگاه نقادانه داشته باشیم و چرایی پخش آن را از سیمای جمهوری اسلامی بخواهیم.

اما به همین اندازه بسنده می کنیم،چرا فیلم های خارجی تا این حد در برنامه های پخش شبکه های جمهوری اسلامی ما ،پرتعدادند؟!

فیلم های خارجی تا چه حد با مذهب و  فرهنگ و عرف جامعه ی ما سازگارند؟در حالی که بر همه واضح و آشکار است، نمایش  بی رویه از زندگی غربی تحت عنوان فیلم و سریال از سیمای جمهوری اسلامی باعث تقلیل اعتقادات مذهبی و ترویج سبک زندگی غربی در بین مردم و به خصوص جوانان می شود.پس چرا مسولین دست به چنین اعمالی میزنند؟آیا واقعا از اثرات مخرب آن بی اطلاعند؟!

بگذریم از فیلم های بسیار بی ارزش ایرانی هم که در این لیست موجود است،مثل حلقه های ازدواج.

علاوه بر این همه فیلم سینمایی خارجی که در این چند روز پخش  شد و می شود،تلویزیون  مجموعه ها و سریال های خارجی را هم در حال پخش دارد.به عنوان مثال «مجموعه ی پاندروسا»هر روز از شبکه ی دو، «دایره ی جنایی»هر هفته از شبکه ی یک،«پرستاران» هر هفته از شبکه ی یک و…

سیل مجموعه ها و فیلم های سینمایی خارجی،تلوزیون را با خود میبرد!!

کاش به جای این همه هزینه ای که صرف خرید و دوبله ی این فیلم ها شده-و می شود- بر روی آثار خوب و پرارزش از هنرمندان کشور خودمان هزینه می شد.

منبع: روبه فردا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۲
۱
من که شخصا فقط فیلم های خارجی رو نگاه می کنم، چون خالم از فیلم های ایرانی که بیشتر از نود درصدشون ضعیف و کسل کننده هستند و پر از حرفهای خاله زنکی و خواستگاری و تعارفات مسخره و شعار هست و ریتم کندی هم دارن به هم می خوره و زود شبکه رو عوض می کنم. اگه قرار باشه همه اش فیلم ایرانی نشون بدن، تلویزیون رو تعطیل می کنم و به شبکه های ماهواره ای پناه می برم.
پاسخ
zohreh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
بهترین فیلم ها فیلم های خارجی هستن!چون کارگردان های ایرانی عرضه ساخت فیلم های پر محتوا را ندارن همش عشق و عاشقی و چشم چرونی است!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها