کد خبر: ۵۸۶۰۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
منتخب مردم تهران تأکید کرد: به نظرم کسی که حق رای ندارد، نباید کاندیدای هیئت رئیسه شود و حق رئیس شدن داشته باشد.

فارس، احمد توکلی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه در تذکر آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: به استناد ماده 74 آئین‌نامه داخلی مجلس کسانی که اعتبارنامه آنان به تصویب نرسیده، حق رای ندارند.

وی با بیان اینکه این ماده ناظر بر حق رای دادن است نه ناظر بر کاندیدا شدن، گفت: نمی‌شود منتخبی‌ که اعتبار‌نامه او هنوز به تصویب نرسیده، کاندیدای هیئت رئیسه شود و حتی به عنوان رئیس جلسه را اداره کند؛ در حالی که پرونده او در کمیسیون تحقیق است.

توکلی همچنین گفت: زمانی که منتخبی حق رای نداشته باشد، نمی‌تواند کاندیدای هیئت رئیسه شود. بنده و برخی از منتخبین تهران نسبت به اعتبار‌نامه برخی از منتخبان مجلس اعتراض کردیم ولی آنان در یک اقدام واکنشی و نامناسب به اعتبار‌نامه برخی نمایندگان تهران اعتراض کردند.

منتخب مردم تهران در خانه ملت همچنین گفت: به نظرم کسی که حق رای ندارد، نباید کاندیدای هیئت رئیسه شود و حق رئیس شدن داشته باشد.

احمد توکلی در خاتمه خواستار تنفس رئیس جلسه برای تشکیل جلسه شعب 15 گانه به منظور ارائه و تکمیل گزارش‌ آنها شد و گفت: بهتر است نمایندگانی که بنده نسبت به پرونده آنها اعتراض کردم، اعتراض‌شان را روی پرونده بنده بگذارند و از اعتراض‌شان به پرونده سایر منتخبین تهران انصراف دهند.

علی لاریجانی در پاسخ به توکلی گفت: شما در حال تأویل ماده 74 هستید که بحث دیگری است.

وی همچنین یادآور شد: اگر از ماده 74 آئین نامه داخلی مجلس شما چیز دیگری جز رای دادن کشف می‌کنید، "فبها" وگرنه اگر مطلبی نیست، ایراد نگیرید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها