کد خبر: ۵۸۷۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
از هر دریچه ای که به وقوع جنایت اخیر نگاه شود مشخص می شود که این جنایت منافع کثیف زیادی را برای مخالفان دولت سوریه و طرح 6 ماده ای عنان و حامیان آنها و همچنین رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.
محدوده، در روز های اخیر شاهد آن بودیم که برخی از دولت های "غربی- اروپایی" تصمیم گرفتند سفیران و دیپلمات های سوریه را از کشورهای خود اخراج کنند.

این تحرک اخیر کشور های اروپایی در مجامع بین المللی آنگونه القاء شد که در واکنش به کشتارهای روز های گذشته در اطراف حمص " روستای الحوله" صورت گرفت که در جریان آن بیش از یکصد نفر از ساکنان این منطقه کشته و 300 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

از نکاتی که رسانه های غربی از آن به عنوان توجیح اخراج دیپلمات های سوری استفاده کردند رپرتاژ خبری مبنی بر اینکه اکثر قربانیان "کودک و زن" هستند و باهمین حربه تبلیغاتی بر شدت جراحت افکار عمومی جهان افزودند.

اما در واقع شواهد و مستنداتی که برخی از شبکه های بین المللی از آنچه که اتفاق افتاد منتشر کردند نشان از یک جنایت سازمان یافته کثیف بود که در وحشیانه بودن آن نمی توان شک و تردید داشت.

بدون هیچ گونه تحقیقاتی، حامیان تروریست دولت سوریه را متهم اصلی این واقعه به جوامع بشری معرفی کردند.

گفتنی است هنوز هیچ گونه کمیته ای برای تحقیق درباره این کشتار تشکیل نشده و گزارشی رسمی منتشر نشده است، اتهامات گسترده علیه دولت سوریه مطرح می شود و تلاش های دولت سوریه برای اصلاحات توافق شده زیر سوال می رود.

شایعات و واقعیت ها در ساعات اولیه

در ساعات اولیه این عملیات تروریستی از طریق منابع غیر رسمی کشتار از طریق گلوله های توپ و تانک به رسانه ها گزارش می شود اما با گذشت زمان و تحقیقات ناظران سازمان ملل تائید می کنند که اغلب قربانیان از فواصل نزدیک مورد هدف قرار گرفته و به نوعی تیر باران شده اند.

اما با این حال رسانه های غربی که به دنبال اجرای سیاست های دولت مردان خود بودند تلاش کردند چنین القا می شود که تیراندازی از سوی قبایل وابسته به دولت صورت گرفته است اما باز هیچ دلیل متقنی در این خصوص تا کنون ارائه نشده است.

این نکته حائز اهمیت است براساس قاعده کلی در روابط بین الملل که همه کشورها در پی تحقق منافع ملی خود هستند پس باید پرسید سوریه از این کشتار آنهم در استانه سفر کوفی عنان " فرستاده ویژه سازمان بین الملل و اتحادیه عرب" به این کشور و بر گزاری نشست شورای امنیت درباره سوریه چه منافعی می توانست کسب کند؟!

شرایط حال حاضر نشان می دهد که....

وقوع جنایت اخیر به کلی شرایط را به نفع مخالفان دولت سوریه و حامیان آن درخارج تغییر داده است به این دلیل که اولا ماموریت سفر عنان که در صدد بود درجریان این سفرگام بعدی را برای اجرای طرح 6 ماده ای خود بردارد ،تحت الشعاع قرار داده است و اینکه فضای ناامنی و بی ثباتی که پس از استقرار نیروهای سازمان ملل فروکش کرده بود دوباره بر سوریه سایه افکند و یا حداقل در سطح تبلیغات یک چنین فضایی ایجاد شد و سوم اینکه فضای بین المللی دوباره علیه سوریه تشدید شده و همچنانکه مشاهده می شود ازیک سو دور جدیدی از جنگ دیپلماتیک علیه سوریه به اجرا گذاشته می شود و از سو ی دیگر زمزمه تغییر بشاراسد اینبار در قالب طرح یمنی کردن سوریه مطرح می شود.

اما ...

از هر دریچه ای که به وقوع جنایت اخیر نگاه شود مشخص می شود که این جنایت منافع کثیف زیادی را برای مخالفان دولت سوریه و طرح 6 ماده ای عنان و حامیان آنها و همچنین رژیم صهیونیستی به همراه داشته است و این جنایت نمی تواند بدون هماهنگی و برنامه ریزی نشده باشد و در واقع انچه که اتفاق افتاده از جنایت کثیف الحوله گرفته تا اعمال دور جدید جنگ دیپلماتیک علیه سوریه و یادرخواست ارجاع پرونده به دیوان کیفری بین المللی و اشک تمساح اسرائیل به قربانیان این جنایت می تواند اجزای یک سناریوی واحد غربی - صهیونیستی باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها