کد خبر: ۶۰۰۲
زمان انتشار: ۱۷:۴۷     ۲۸ مهر ۱۳۸۹
رهبر معظم انقلاب، استقبال پرشور و گسترده ملت لبنان را از رئيس جمهور «ملت ايران»، موضوعي شايسته مطالعه و تحليل خواندند و افزودند: اينگونه حقايق، نشان دهنده جذابيت و عظمت ملت ايران در چشم ديگر ملت‌ها است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار پرشور خانواده‌هاي معظم شهيدان، جانبازان، و ايثارگران استان قم؛ اعتقاد به شهادت، و «ايمان به ايثار و معامله با خدا» را رمز اقتدار حقيقي ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: اين ملت بزرگ، در پرتو اين عوامل عزت آفرين، در مقابل زياده خواهي‌هاي استكبار، همچنان مستحكم خواهد ايستاد.

رهبر انقلاب اسلامي در اين اجتماع معنوي كه با ياد افتخارآفرين شهيدان، معطر شده بود، «شهادت» را موضوعي بسيار عميق دانستند و افزودند: اعتقاد به شهادت و باور به عظمت شهيدان، عمق معنويِ شخصيت و هويت يك ملت است.

ايشان «ايمان، احساسات ديني و شجاعت مردم» و صبر و استقامت خانواده‌هاي والامقام شهدا را سبب حل شدن مسئله شهادت براي ملت ايران برشمردند و افزودند: بايد در اين نكته اساسي بينديشيم كه ملت ايران بدون برخورداري از ابزارهاي پيچيده نظامي و امكانات وسيع تبليغاتي، چگونه و به كدام علت در چشم ملت‌ها، اينگونه «عزيز، پرجاذبه و مقتدر» شده و در حوادث گوناگون جهان تأثيرگذار شده است؟

آيت‌الله خامنه‌اي استقبال پرشور و گسترده ملت لبنان را از رئيس جمهور «ملت ايران»، موضوعي شايسته مطالعه و تحليل خواندند و افزودند: اينگونه حقايق، نشان دهنده جذابيت و عظمت ملت ايران در چشم ديگر ملت‌ها است.
ايشان در ريشه‌يابي علت اين عظمت و اقتدار، به تشريح اهميت شهادت پرداختند و افزودند: وقتي يك ملت و جوانانش، اينگونه به «ايثار، فداكاري و شهادت در راه خدا» باور پيدا مي كنند، طبيعتاً از اقتدار، عزت و عظمتي كه وعده صدق الهي است، برخوردار مي‌شوند و به همين دليل ملت ايران، ‌امروز از همه ملت‌هاي ديگر قوي‌تر و با عظمت‌تر است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تأثير بي‌نظير شهيدان در عظمت ملت ايران تصريح كردند: شهيدان، جانبازان و ديگر ايثارگران، پيشوايان و طلايه داران جبهه حقند و «اعتقاد به شهادت و باور معامله با خدا» را عملاً به مردم اين سرزمين آموخته‌اند.

ايشان افزودند: صف دوم عوامل عظمت بخش ملت ايران، متعلق به پدران صبور، مادران دلسوخته، فرزندان فهيم و همسران گرانقدر شهيدان است كه در مقابل حادثه به ظاهر تلخ از دست دادن عزيزانشان، احساس عزت و افتخار كردند و نشان دادند كه همچون دسته گل‌هاي شهيدشان، آنها نيز معامله با خدا را باور دارند و رهرو واقعي راه زينب كبري (س) هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ايستادگي ملت ايران و خانواده‌هاي معظم شهدا را در مقابل تهديدهاي سلطه گران جهاني، ناشي از احساس اقتدار و اعتماد به نفس ملي دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران در مقابل عربده‌هاي زورگويان، لحظه‌اي از آرمان‌هاي خود، كوتاه نخواهد آمد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ضرورت تقويت و تعميق روزافزون ايمان به خدا در قلب‌هاي آحاد مردم و مسئولان خاطرنشان كردند:با يد اين ايمان اقتدار آفرين را قدر بشناسيم و آن را پشتوانه پيشرفت‌هاي «علمي ـ فناوري ـ سياسي ـ اجتماعي و اقتصادي» قرار دهيم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري طرح‌ها و اقدامات فراواني كه دشمنان و دنباله‌روهاي آنان در داخل، در سال‌هاي پس از رحلت امام براي تضعيف ايمان و اعتقادات ملت انجام دادند، افزودند: مخالفان ملت ايران‌ از آن طرح‌ها چيزي جز ناكامي عايدشان نشد و از اين پس نيز به هيچ نتيجه‌اي نخواهند رسيد.

ايشان جوانان كشور را ‌جواناني بسيار خوب و پاك برشمردند و گفتند: اين نسل جوان كه در فضاي ايمان و اعتقادات ملت رشد كرده نسلي پربركت و همچون جوانان اوايل انقلاب آماده ايثار و فداكاري است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، شهر قم را با 6 هزار شهيد، 11 هزار جانباز و ستارگان نامدار شهيدش همچون زين‌الدين، حيدريان و صادقي در مسئله شهادت نيز، شهري سرآمد خواندند و انتساب به شهيدان را براي همه بازماندگان آنان به‌ويژه فرزندان شهيدان سبب افتخار و عزت دانستند.

در ابتداي اين ديدارحجت الاسلام وكيلي «پدر سه شهيد و يك جانباز»، به رهبر معظم انقلاب اسلامي خيرمقدم گفت.

مادر شهيدان مهدي زين‌الدين فرمانده لشكر 17 علي‌بن‌ابيطالب و مجيد زين‌الدين نيز در اين ديدار طي سخناني تأكيد كرد: با شهيدان پيمان مي‌بنديم همچون آنان به ولايت فقيه و ديگر ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي همواره وفادار باشيم.

حجت‌الاسلام دلير فرزند شهيد و داراي دكتراي علوم سياسي نيز در سخناني گفت: فرزندان شاهد در استان قم، در كسب مراتب علمي و حوزوي خوش درخشيده‌اند و برخي از آنان جزو برترين‌هاي دانشگاه و حوزه هستند.

مهندس زريبافان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و ايثارگران نيز در اين ديدار با اشاره به 6 هزار شهيد و بيش از 11 هزار جانباز استان قم گفت: مردم اين استان در مقاطع حساس قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و تمام سال‌هاي اخير جزو پيشگامان دفاع از اسلام و مرجعيت بوده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها