أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۲۲۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
یک تیم حقوقی، قضایی و کنسولی از کشورمان برای پیگیری موضوع پرونده اتباع ایرانی اعدام شده در عربستان به زودی به ریاض می‌رود.
فارس، در پی تأیید خبر اعدام تعدادی از اتباع کشورمان در عربستان به اتهام حمل مواد مخدر آن هم بدون اطلاع دولت ایران و بدون اینکه از حق دسترسی کنسولی و داشتن مترجم و وکیل برخوردار باشند، قرار است یک تیم حقوقی، قضایی و کنسولی از جمهوری اسلامی ایران به زودی برای پیگیری موضوع پرونده این افراد و نقض حقوق آنان عازم ریاض شود.

در پی تأیید خبر اعدام اتباع ایرانی در عربستان حسن زید کاردار این کشور در تهران در غیاب سفیر عربستان 22 خرداد ماه به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعترض شدید کشورمان به اقدام ضد انسانی دولت عربستان سعودی به وی ابلاغ شد.

از سوی دیگر رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن ابراز تأسف از این اقدام دولت عربستان، گفت: متاسفیم که دولت سعودی با اظهارات متناقض وضعیت بغرنجی را به وجود آورد و چنین حادثه‌ای رخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه دولت سعودی باید به کنوانسیون‌های بین‌المللی حق دسترسی کنسولی احترام می‌گذاشت، یادآور شد: متاسفانه این افراد از حقوق‌شان از جمله دسترسی کنسولی مترجم و گرفتن وکیل بهره‌مند نبودند.

وی تصریح کرد که این موضوع از طریق کنوانسیون‌های ذیربط پیگیری می‌شود.

لازم به ذکر است در پی این اقدام ناقض حقوق بشر دولت عربستان، هیچ هیئتی از کشورمان برای شرکت در مراسم تدفین ولیعهد عربستان به این کشور اعزام نشد.

اقدام دولت عربستان در اعدام اتباع ایرانی در حالی صورت گرفت که سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی متناقض و در پاسخ به پیگیری‌های علی‌اکبر صالحی به وی اطمینان داده بود که این افراد اعدام نخواهند شد.

از سوی دیگر در پی این اقدام خلاف مقررات بین‌المللی دولت عربستان سفر معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان به این کشور نیز لغو شد.

حسین امیر‌عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزرات خارجه کشورمان قرار بود 24 خرداد ماه در جده با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در خصوص روابط تهران و ریاض و تحولات منطقه‌ای دیدار و دعوتنامه محمود احمدی‌نژاد از پادشاه عربستان برای شرکت در شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران را تحویل مقامات این کشور دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۰
۰
اگه توکشورخودمون دستگیرمیشدن که بایداعدام میشدن وتبعات خوبی ازدیدحقوق بشربرای مانداشت حالا زحمتش افتاده گردن سعودی ها
عدوسبب خیرشوداگرخداخواهد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها