کد خبر: ۶۲۳۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۰۱ تير ۱۳۹۱
دو مرد افغان كه متهم هستند در ساختماني نيمه‌كاره به زني ميانسال تعرض كردند و وي را به قتل رساندند در انتظار حكم قضات دادگاه كيفري استان البرز هستند.

به گزارش شرق متهمان اين پرونده كه در شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز محاكمه شدند هر كدام قتل را گردن ديگري انداختند و خود را بي‌گناه معرفي كردند. مردي آخرين روز آذر سال 88 به پليس كرج مراجعه كرد و خبر داد جنازه‌اي را يافته است.

او گفت: «من در حال ساخت خانه‌اي هستم و امروز وقتي كارگرم براي حفر چاه زمين را كند جسد زني را پيدا كرد.»ماموران وقتي به محل موردنظر رفتند جنازه عريان زني ميانسال را يافتند و آن را به پزشكي قانوني منتقل كردند. متخصصان اين سازمان بعد از انجام آزمايش‌هاي لازم اعلام كردند زن ناشناس به دليل فشار بر عناصر حياتي گردن خفه شده است و حدود يك هفته از مرگ او مي‌گذرد. پس از اعلام اين نظريه پرونده‌اي جنايي گشوده شد و مرد صاحبخانه به عنوان اولين نفر تحت بازجويي قرار گرفت. او كه مقتول را نمي‌شناخت و نمي‌دانست جسد چگونه در ملك او پنهان شده است به كارآگاهان گفت: «كارگري كه جنازه را پيدا كرد همان روز مشغول به كار شده بود بنابراين مطمئن هستم او ارتباطي با اين ماجرا ندارد اما قبل از وي مردي افغان به نام اسد برايم كار مي‌كرد. او حدود يك هفته قبل از پيدا شدن جسد ناگهان سراغم آمد و گفت كار مهمي برايش پيش آمده است و بايد همراه خانواده‌اش به افغانستان برگردد، من هم با او تسويه‌حساب كردم و از اسد فقط يك شماره تلفن همراه دارم.»ماموران بعد از شنيدن اين اظهارات احتمال دادند اسد عامل جنايت باشد به همين دليل رديابي شماره موبايل او را در دستور كار خود قرار دادند ولي پيش از اينكه به نتيجه برسند زني نزد آنها رفت و گفت خواهر 42ساله‌اش به نام بنفشه مفقود شده است.

او گفت: «بنفشه 13 سال قبل از شوهرش جدا شد و از آن زمان همراه پسرش كه حالا 15 سال دارد در خانه‌اي در رباط‌كريم زندگي مي‌كرد. او چند وقت قبل به خانه‌ام آمد و ما بر سر موضوعي با هم جروبحث كرديم. بنفشه به حالت قهر منزل مرا ترك كرد اما بعد از آن به خانه خودش هم نرفت و در تمام اين مدت اثري از او پيدا نشده است.»

زمان مفقود شدن بنفشه با زمان قتل زن ناشناس مطابقت داشت، از سويي خواهر بنفشه اطلاعاتي را ارايه داد كه پليس را مطمئن كرد جنازه مجهول‌الهويه متعلق به زن مطلقه است. خواهر او وقتي در پزشكي قانوني پيكر بي‌جان را رويت كرد هويت او را مورد تاييد قرار داد. باز شدن گره اول پرونده كارآگاهان را به حل اين معما اميدوار كرد و آنها چندي بعد توانستند اسد را با رديابي موبايلش بازداشت و از جيب لباس او تلفن همراه بنفشه را پيدا كنند. اسد در بازجويي‌ها به قتل اقرار كرد و گفت: «من بنفشه را از قبل مي‌شناختم. او روز حادثه به ساختمان محل كارم آمد و 400‌هزار تومان پول خواست. به او گفتم چنين مبلغي را ندارم اما بنفشه تهديد كرد اگر خواسته‌اش را عملي نكنم با پليس 110 تماس مي‌گيرد و ادعا مي‌كند او را ربوده‌ام. من كه ترسيده بودم با اين زن درگير شدم و در حالي‌كه دستم را روي دهانش گذاشته بودم تا داد و فرياد نكند به وي تجاوز كردم بعد هم با روسري او را كشتم.»

متهم به قتل ادامه داد: «يكي از دوستانم به نام نعيم هم در اين قتل به من كمك كرد و موقعي كه مي‌خواستم بنفشه را بكشم او پاهاي اين زن را گرفت. بعد از قتل به جنازه تعرض كردم و بعد نعيم جسد را دفن كرد.»

دومين متهم اين پرونده نيز بعد از چند روز تحقيقات ويژه پليسي به دام افتاد و سرانجام با تكميل تحقيقات اين متهمان در شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز پاي ميز محاكمه رفتند. در جلسه دادگاه ابتدا نماينده دادستان كيفرخواست صادره عليه دو جوان افغان را كه 22 و 23ساله هستند قرائت كرد و سپس اولياي‌دم مقتول خواستار قصاص قاتل شدند.

اسد وقتي به عنوان متهم رديف اول در جايگاه قرار گرفت با رد اتهام قتل گفت: «نعيم آن زن را كشت و من در اين ماجرا بي‌گناه هستم.»نعيم نيز هنگام دفاع از خود دوستش را به عنوان قاتل معرفي كرد و گفت: «آن روز اسد آن زن را به ساختمان آورد و به من گفت جلو در، نگهباني بدهم. او به آن زن تجاوز كرد و بعد هم وي را كشت، من در قتل هيچ نقشي نداشتم.»بنا بر اين گزارش بعد از پايان جلسه دادگاه هيات قضات براي صدور راي وارد شور شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها