يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۲۷۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۳ تير ۱۳۹۱
14 جانباز با حکم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر احداث مرکز توانبخشی جانبازان تهران نظارت می‌کنند.

فارس، بنابر آخرین تصمیم‌گیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص احداث مرکز توانبخشی جانبازان تهران، قرار است با موافقت و تأیید رئیس بنیاد شهید گروهی از جانبازان به نمایندگی از همه جانبازان، بر مراحل احداث این مرکز نظارت داشته باشند.

این گروه متشکل از 10 جانباز به نمایندگی از همه اقشار جانبازی به ویژه جانبازان قطع نخاعی و 4 جانباز از آسایشگاه‌های بقیه‌الله (ع)، ثارالله (ع)، امام خمینی (ره) و شهید بهشتی هستند که با حکم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر روند پیشرفت پروژه مرکز توانبخشی جانبازان تهران نظارت خواهند داشت.

بنابراین گزارش، سردار محمد بلایی، غلام‌علی جعفرزاده، حیدر بنایی، حسن سماواتی، حسین اسرافیلی، عنایت‌الله طاهریان، نسیم چنگالی،‌ مصطفی پرکره، مرتضوی کیاسری، حاج امیر عقیقی 10 جانبازی هستند که بر احداث مرکز توانبخشی جانبازان تهران به نمایندگی از سایر جانبازان نظارت خواهند داشت. 

در کنار این افراد، 4 جانباز نیز از 4 آسایشگاه دراین امر مشارکت خواهند داشت.

در متن حکم این جانبازان که به امضای رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیده، آمده است:

جانباز محترم آقای ...

نظر به اینکه شرایط جسمی و سنی همه جانبازان گرانقدر ایران اسلامی به گونه‌ای است که باید به صورت مستمر و عادلانه مورد مراقبت ویژه قرار گرفته و حسب شرایطشان ضمن پیشگیری از بروز بیماری‌ها، در زمینه توانبخشی، ورزشی، فرهنگی و درمانی از تسهیلات ویژه برخوردار گردند و با عنایت به اینکه انجام این مهم صرفا با احداث مراکز بزرگ توانبخشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی و آسایشگاهی، توسط بنیاد امکان پذیر است.

لذا در 28 استان کشور مجتمع‌هایی بدین منظور در حال ساخت است که به تدریج شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آنان می‌باشیم.

متأسفانه در تهران به دلایلی که توضیح آن در این مقال نمی‌گنجد انجام این مهم به تاخیر افتاده و این در حال است که بالغ بر یکصد هزار جانباز در تهران حضور دارند که نیمی از آنها در تهران مقیم و مابقی نیز جانبازان استان‌های دیگر هستند که به علت شرایط جسمی و دسترسی به پزشک و امکانات درمانی در تهران ساکن شده‌اند و از این تعداد حدود سه هزار نفر آنان جانباز بالای 70 درصد می‌باشند (1554 نفر مقیم و الباقی مقیم به صورت میهمان در تهران حضور دارند) که همگی شدیدا نیازمند این خدمات می‌باشند و بایستی تأخیر صورت گرفته، به سرعت جبران و کار احداث مجتمع بزرگ و ملی توانبخشی، درمانی، ورزشی، فرهنگی و آسایشگاهی در تهران آغاز گردد.

لذا بدین منظور و با توجه به اینکه ضرورت دارد از همه ظرفیت‌های کشور به خصوص همکاری جانبازان عزیز در این زمینه استفاده شود، لذا کار گروهی متشکل از تعدادی از جانبازان عزیز، دردمند و فداکار به همراه نمایندگان آسایشگاه‌های چهارگانه تهران برای پیگیری و نظارت بر احداث مجتمع مذکور با عضویت جنابعالی تشکیل می‌گردد.

امید است انشاءالله با تعهد، فداکاری، دلسوزی و سعه صدری که در جنابعالی سراغ دارم، با حضور در کارگروه مذکور، امورات کلی و عمومی ساخت مجتمع مذکور را تحت مراقبت، نظارت و پیگیری قرار داده و در زمینه مسایل فنی و تخصصی آن نیز نظرات خود را به معاونت‌های ذیربط در بنیاد منعکس و پیگیری فرمایید.

در ضمن در صورتی که در مراحل ساخت و تجهیز مجتمع مذکور مشکلاتی وجود داشته و بروز نماید، ضمن پیگیری برای رفع آن، مراتب را به اینجانب نیز منعکس تا اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای پروژه به عمل آید تا انشاءالله در آینده نزدیک قادر به ایفای شایسته و عادلانه خدمتگزاری خود در قبال همه جانبازان عزیز باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ملکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۰
۰
سلام
حسن فراش یخورده صبر میکرد یدو هفته بخاطر اهمال.... در رساندن کپسول اکسیژن به کم نمی ر فتی امروزهم غریبانه دفن نمی شدی ،تو بنیاد خبرایی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها