کد خبر: ۶۳۲۱۱
زمان انتشار: ۰۲:۴۴     ۰۵ تير ۱۳۹۱
پرسپوليس كه در فصل نقل و انتقالات گوي سبقت را از رقيبانش برد و بازيكنان نامدار اما غيرقابل پيش بيني را به خدمت گرفت، بايد بسيار مراقب باشد تا ستاره هايش كه برخي از آنها به حاشيه ها چشمك مي زنند، اين تيم را به «كهكشان حاشيه ها» تبديل نكنند.
هرچند محمد رويانيان تلاش كرده با شناخت از نقاط ضعف فصل گذشته پرسپوليس بهترين هاي فوتبال ايران را براي حضور در ليگ دوازدهم به اين تيم بياورد اما كار سخت او از اين پس آغاز مي شود، چرا كه بايد سياستي اتخاذ كند كه بتواند با همراهي كادر فني مقابل حاشيه هاي احتمالي بايستد.
پرسپوليس همانقدر كه تيم بزرگي است و هواداران پرشماري نيز دارد، آبستن حوادث ريز و درشتي است كه با كوچك ترين اتفاقي سرباز مي كند و مي تواند تيم پرستاره را به يكي از ضعيف ترين تيم هاي ليگ تبديل كند. اتفاقي كه در استيل آذين چندسال قبل رخ داد و در حالي كه بهترين هاي فوتبال ايران در اين تيم جمع شده بودند، حاشيه ها چنان بلايي بر سر اين تيم آورد كه در پايان رقابت هاي ليگ برتر به ليگ دسته اول سقوط كرد.
در اين ميان نقش مديرعامل و مديريت مجموعه باشگاه و البته درايت سرمربي و اعضاي كادر فني تاثيرگذارترين عامل براي جلوگيري از به حاشيه رفتن تيم است. اگر محمد رويانيان با همراهي سرمربي اين تيم- كه تا زمان نگارش اين مطلب (روز يكشنبه) هنوز مشخص و قطعي نشده است- نتواند بازيكنان سرشناس و نامدار پرتعدادش را در مسير درست هدايت كند، اين خطر بزرگ در كمين پرسپوليس خواهد بود كه به تيم پرحاشيه تبديل شود.
سوابق نشان مي دهد كه برخي فوتباليست هاي ايراني هنوز با تفكر حرفه اي آشنا نشده اند و به محض اينكه به پول زياد و شهرت ناشي از حضور در تيم هايي مثل پرسپوليس مي رسند، خيلي زود به هر حاشيه كوچكي چشمك مي زنند و اين پتانسيل را دارند كه يك تيم بزرگ را به تيم كوچك و حقير تبديل كنند.
هرچند پرسپوليس بايد بازيكنان بزرگي داشته باشد و رويانيان در جهت اين حق هواداران ميليوني گام برداشته است اما طبيعتا مديريت صحيح و تزريق به موقع پول هايي كه وعده داده شده مي تواند به بزرگتر شدن پرسپوليس كمك كند و اگر تدابير لازم براي كنترل اين تيم در نظر گرفته نشده باشد، قطعا اين بزرگي به حقارت تبديل خواهد شد.
حالا همه از پرسپوليس انتظار كسب عنوان قهرماني ليگ دوازدهم را دارند و اين خود بار رواني سنگيني را روي دوش بازيكنان و كادر فني مي گذارد و قطعا در صورتي كه در هفته هاي ابتدايي اين تيم نتواند به نتايج مطلوبي دست پيدا كند، سنگيني اين بار چندبرابر خواهد شد و اوضاع را آشفته خواهد كرد.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها