کد خبر: ۶۳۴۱۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۰۵ تير ۱۳۹۱
ده‌ها منبع خبری در منطقه و جهان از جمله رسانه‌های مصری و غربی مصاحبه رئیس جمهوری جدید مصر با خبرگزاری فارس را پوشش دادند.

فارس، همزمان با آنکه شبکه خبری بی‌بی‌سی عربی بنا بر ذات و فلسفه وجودی خود که رسانه‌ای ضدایرانی است مدعی شد که فردی موسوم به سخنگوی محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مردم مصر که حتی نام این سخنگو را هم اعلام نکرد، مصاحبه مرسی با خبرگزاری فارس را تکذیب کرده است، ده‌ها منبع خبری در منطقه و بین‌الملل بخصوص کشور مصر این مصاحبه را بازتاب دادند.

با توجه به اینکه خبرگزاری فارس اقدام به انتشار فایل صوتی مصاحبه خود با رئیس جمهور منتختب مردم مصر کرد، برخی پایگاه‌های خبری، حتی فایل صوتی این مصاحبه را نیز منتشر کردند.

 

پایگاه خبری روزنامه الدستور

بنا بر این گزارش، پایگاه خبری الیوم السابع، یکی از پرمخاطب‌ترین پایگاه‌های خبری مصر، پایگاه‌های خبری الوفد، المصری الیوم، الدستور، المصراوی، متعلق به مصر و پایگاه‌های خبری دیگر مانند العرب آنلاین، خبرگزاری رویترز (عربی)، روسیا الیوم (عربی) و سوییس اینفو (عربی) خبرگزاری ONA مصر، عربی‌پرس (پاریس)، النشرة (لبنان)، إذاعة العراق الحر، العرب 48 (فلسطین)، المنار (لبنان)، السبیل (اردن)، پایگاه خبری وطن (آمریکا) این خبر را پوشش دادند.

 

همچنین پایگاه های خبری روزنامه های صهیونیستی مانند هاآرتص ، یدیعوت آحارنوت، آروتص شوا این خبر را پوشش دادند.

به دنبال انتشار این خبر، رسانه‌های غربی به سرعت این اخبار را بازتاب دادند و گسترش روابط ایران و مصر را برجسته کردند.

در فرانسه روزنامه‌های لوپاریزین و لیبراسیون و دیگر مطبوعات فرانسه نظیر "لوپوئن" و "نوول آبزرواتور"، "20 مینوت"، شبکه "آر.تی.ال" و غیره نیز به پوشش این خبر پرداختند.

روزنامه فرانسوی "لوپاریزین" ضمن پوشش خبر این مصاحبه نوشت: محمد مرسی رئیس‌جمهور جدید مصر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از تقویت روابط مصر و ایران که از 30 سال پیش از هم گسسته بود، خبر داد و اعلام کرد که قصد دارد در توافقات صلح با اسرائیل بازنگری کند.

روزنامه فرانسوی "لیبراسیون" هم با پوشش این خبر اعلام کرد که مرسی خواستار تقویت روابط مصر با ایران است.

این روزنامه فرانسوی نوشت: محمد مرسی در گفت‌ وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده است که قصد دارد روابط مصر و ایران را که از بیش از 30 سال پیش قطع شده، تقویت کند و در عین حال در توافقات صلح مصر با اسرائیل تجدیدنظر کند.

شبکه فرانس 24 در بازتاب این خبر عنوان کرد: "مرسی مصر در خصوص معاهده اسرائیل تجدیدنظر می‌کند و روابط با ایران را می‌سازد"

این شبکه فرانسوی در خبر خود نوشت که "محمد مرسی" رئیس‌جمهور منتخب مصر در مصاحبه روز دوشنبه خود با خبرگزاری فارس، خواستار تجدیدنظر درباره معاهده صلح با اسرائیل و برقراری روابط با ایران به منظور ایجاد توازن استراتژیک در خاورمیانه شد.

فرانس‌ 24 با اشاره به صحبت‌های مرسی تأکید کرد که اهداف بیان شده به اندازه‌ای واضح است که به اسرائیل و همپیمان آن آمریکا هشدار می‌دهد و اظهارات مرسی به مفهوم گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه در شرایطی می‌شود که تنش‌های روبه افزایشی میان ایران و غرب وجود دارد.

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به این مصاحبه در خبری آورد که مرسی تمایل دارد روابط با ایران را که برای مدتهای زیادی منفصل شده بود، تجدید کند.

در این گزارش آمده که "محمد مرسی" رئیس‌جمهور منتخب اسلام گرایان مصر در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد که تمایل دارد روابط جدا شده با ایران را به منظور برقراری یک توازن استراتژیک در منطقه احیا کند.

این خبرگزاری نیز با اشاره به این سخنان نوشت که اظهارات مرسی، قدرت‌های غربی را که به دنبال منزوی کردن ایران به دلیل داشتن برنامه هسته‌ای هستند را مغشوش می‌کند.

پرتیراژترین روزنامه کانادا موسوم به "گلوب اند میل" نیز با انعکاس این مصاحبه تأکید کرد که مرسی خواستار برقراری روابط با ایران به منظور ایجاد توازن استراتژیک در خاورمیانه شد.

گفت‌وگوی مرسی با فارس در خبرگزاری آلمانی "دویچه وله" نیز منعکس شد و این خبرگزاری نیز همچون بسیاری از رسانه‌های غربی با برجسته کردن بخش گسترش روابط مصر و ایران نوشت که مرسی در مصاحبه با خبرگزاری فارس که امروز دوشنبه منتشر شد، بر گسترش روابط دیپلماتیکی با ایران و قرار دادن این موضوع در رأس دستورکار سیاست خارجی این کشور به منظور ایجاد توازن استراتژیک در منطقه تأکید کرد.

هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" بلافاصله این خبر را با به نقل از خبرگزاری رویترز و خبرگزاری آلمان با عنوان : "محمد مرسی در تلاش برای هم‌پیمانی با ایران" منتشر کرد.

روزنامه اتریشی "دراشتاندارد" هم به نقل از خبرگزاری اتریش خبر مصاحبه را با عنوان "رئیس جمهور جدید مصر در تلاش برای نزدیک شدن به ایران است" در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.

نشریه آلمانی " فوکوس" نیز با عنوان "رئیس جمهور مصر می کوشد با ایران پیمان ببندد" در مطلبی تفضیلی به انعکاس سخنان مرسی با ایران پرداخت.

روزنامه اتریشی "وینرتسایتونگ" نوشت که "رئیس‌جمهور جدید مصر صلح را به ارمغان می‌آورد" به خبر مصاحبه خبرگزاری فارس با محمد مرسی پرداخت.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف نیز در گزارشی نوشت که مرسی روابط نزدیک‌تر با ایران شد و در ادامه گزارش خود با اشاره به مصاحبه رئیس‌جمهور جدید این کشور با خبرگزاری فارس نوشت که مرسی ساعاتی قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که روابط نزدیک‌تر خارجی با ایران توازن فشار در منطقه ایجاد می‌کند و این امر در دستورکار برنامه سیاست خارجی وی است.

در ذیل تصویر برخی از منابعی که خبر این مصاحبه فارس را پوشش دادند، ارائه می‌شود:

 

پایگاه خبری الیوم السابع مصر

 

بازتاب مصاحبه مرسی با خبرگزاری فارس/منابع مختلف خبری در گوگل
پایگاه خبری روزنامه صهیونیستی هاآرتص

 

پایگاه خبری روزنامه جروزالم پست
پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز (عربی)
پایگاه خبری روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت
پایگاه خبری تحلیلی صهیونیستی آروتص شوا

 

روزنامه اتریشی دراشتاندارد
اشپیگل آلمان
نشریه آلمانی فوکوس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها