امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۶۴۲۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۰ تير ۱۳۹۱

در پی تکذیب مصاحبه جنجال برانگیز محمد مرسی با خبرگزاری فارس، خبرنگار این خبرگزاری در قاهره دلایل جریان سازی رسانه های عربی را تشریح کرد.

 
به گزارش خبرگزاری مهر، هشام البقلی در گفتگو با الدستور، ستاد انتخاباتی محمد مرسی را به دامن زدن به این جریان سازیهای خبری متهم کرد وگفت: این مصاحبه پیش از انتخاب محمد مرسی به ریاست جمهوری انجام شده است.
 
وی افزود: تکذیب مصاحبه از سوی نهاد ریاست جمهوری در حالی صورت گرفت که اساسا ستاد انتخاباتی اندکی پس از پیروزی مرسی ارتباط خود را بکلی با رئیس جمهوری منتخب مصر قطع کرد.
 
بنا براین در جائی که مصاحبه با هماهنگی ستاد انتخاباتی صورت گرفته و این ستاد منحل شده چگونه این نهاد بعدا در صدد تکذیب این مصاحبه بر می آید؟
 
هشام البقلی در مصر با اشاره به سپاسگزاری ویژه خبرگزاری متبوع خود از دفتر رئیس جمهوری و شخص محمد مرسی به خاطر انجام این مصاحبه گفت : تکذیب این مصاحبه از سوی دفتر رئیس جمهوری هیچگونه توجیه قابل قبولی ندارد و عاری از حقیقت است.
 
وی افزود: خبرگزاری فارس پاسخی به تکذیب دفتر رئیس جمهوری نداده بلکه این پاسخ صرفا به این دلیل صورت گرفته که سایت های خبری بی.بی.سی و العربیه  اصل اظهارات محمد مرسی را تکذیب کرده اند.
 
البقلی یاد آور شد: جنجال رسانه ای که در مورد گفتگو با محمد مرسی بوجود آمد نه به دلیل اظهارات مرسی در دوران تبلیغات انتخاباتی بود بلکه بدلیل جایگاهی است که محمد مرسی به عنوان رئیس جمهوری مصر کسب کرده است.
 
وی افزود : اظهارات مرسی بارها در رسانه های محلی از جمله روزنامه های الحریه والعداله مصر و نیز در گفتگوی محمد مرسی با خیری رمضان تکرار شده.
 
این خبرنگار افزود: متاسفانه برخی رسانه های مغرض تلاش می کنند تا علیه نمایندگان رسانه های جمهوری اسلامی ایران در مصر بطور خاص و علیه جمهوری اسلامی ایران بطورعام یک سلسله جریان سازی های خبری ایجاد کنند.
 
وی افزود: این رسانه ها به دلیل نقش روشنگرانه و تلاش گسترده این رسانه ها برای پوشش رخدادهای مصر دریک برنامه ریزی حساب شده و دقیق تهاجم تبلیغاتی وسیعی را آغاز کرده اند.
 
هشام البقلی یادآور شد که این خبرگزاری و سایر رسانه های ایرانی صادقانه رخدادهای جهان عرب را پوشش داده و از انقلابهای عربی جانبداری کرده و به همین دلیل برخی رسانه های عربی در صدد تخریب جایگاه آنان بر آمده اند.
 
گفتنی است، مصاحبه مرسی رئیس جمهور مصر با خبرگزاری فارس با پوشش وسیع رسانه های خارجی مواجه شد و بسیاری از رسانه های مصری از جمله تلویزیون مصر این گفت وگو را منتشر کردند. با این حال بی بی سی و العربیه و خبرگزاری ایرنا این گفت وگو را تکذیب کردند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها