کد خبر: ۶۶۴۳۲
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۲۰ تير ۱۳۹۱
فرج‌الله سلحشور از فساد در پشت صحنه ساخت یک سریال خبر داد.

فارس، «فرج‌الله سلحشور» کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در دیدار با زهره سادات لاجوردی مدیر آموزش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که صبح امروز -20 تیرماه- صورت گرفت، در سخنانی ضمن اعتراض به وضعیت موجود حجاب و عفاف در فضای فرهنگی کشور گفت: این مشکل عمیق‌تر از بحث‌هایی است که می‌شود و متاسفانه تلویزیون به این نفاق دامن زده است. یک هنرپیشه جلوی دوربین با حجاب است ولی در پشت دوربین بی‌حجاب است و همین خانم‌ها در مورد حجاب نفاق می‌کنند.

وی ادامه داد: صداوسیما فقط خط قرمزها را از بین برده است و همین موضوع تبدیل به الگو برای دختران و جوانان می‌شود. قبل از انقلاب این مرزها در این زمینه مشخص بود اما چون حکومت اسلامی است چنین مرزهایی مشخص نیست و همه به ناخودآگاه فکر می‌کنند که همه این موارد درست است.

سلحشور همچنین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در حال حاضر فیلم‌ها و سریال‌ها در جهت و محوریت انقلاب اسلامی ساخته نمی‌شود و به موضوعات زننده‌ای به نام ایجاد جذابیت پرداخته می‌شود.

وی گفت: ما در فضایی سالم و در حالی که تمام شرایط و ضوابط اسلامی رعایت می‌شد؛ ظرف مدت دو سال و نیم سریال یوسف پیامبر را با بودجه‌ای معادل هفت میلیارد تومان ساختیم درحالی که برخی در مدت‌های بسیار طولانی هفت و هشت ساله اقدام به سریال‌سازی کردند و من خبر دارم که در زمان تولید یک سریال که چند سال هم تولید آن طول کشید، هزار کیلو معادل یک تن تریاک مصرف شد.

مشروح کامل این نشست متعاقبا در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۸
۱۴
لا اله الا الله

زهره حميدي،بازيگر سينما،تئاتر و تلويزيون در پاسخ به سخنان اخير برخي از بازيگران و كارگردانان درباره وجود فساد در سينماي ايران به باشگاه خبرنگاران گفت:من كاري به ش خص سلحشور و كساني كه اين جمله‌ها و گفته‌ها را مبني بر فساد سينما و زنان فعال آن مطرح مي‌كنند،ندارم.

وي افزود:شيوع اين جمله كه فساد در سينماي ايران وجود دارد،براي من قابل درك نيست.

حميدي با اشاره به حضور فعال 22 ساله‌اش در عرصه بازيگري افزود: 22 سال از حضور من در عرصه بازيگري مي‌گذرد و شايد يكي از فعالترين بازيگران سينما و تلويزيون باشم،اما تا الان فسادي را در سينما نديدم و به هيچ وجه تعريف آن را نمي‌دانم.

اين پيشكسوت سريال‌هاي تلويزيوني ادامه دارد:معتقدم سينما قصد فاسد كردن كسي را ندارد و روابط بچه‌هاي سينما و به طور كلي بازيگري همه دوستانه بوده و ما همگي در كنار هم يك خانواده هستيم.

وي با اشاره به پاسخ مثبت برخي از همكارانش به گفتگو‌هاي سلحشور،ابراز داشت:معتقدم كساني كه اين حرف‌ها را تاييد مي‌كنند در وهله اول خودشان را زير سوال مي‌برند،به اين دليل كه اگر سينما وضع خوبي ندارد؛من از آنها سوال مي‌كنم پس در اين حرفه چكار مي‌كنند؟

وي اظهارداشت:من با همه كارگردانان،فيلمبرداران و ديگر آقايان اين حرفه كاركردم و همه آنها جاي برادر من هستند و من هم جاي مادر و خواهر بسياري از آنها هستم و زماني كه اين جملات را مي‌شنوم بسيار ناراحت مي‌شوم.

حميدي افزود:نمي‌دانم كساني كه اين جملات را مي‌گويند فساد را در چه چيزي ديده اند و منظورشان و تعريف آنها از بيان جملاتي اين چنيني چه چيز است.

وي ادامه داد:در همه جامعه و در هر كاري مرد و زن در كنار يكديگر به فعاليت مي‌پردازند و با هم گفتگو مي‌كنند و گاهي در شادي و غم يكديگر شريك مي‌شوند آيا اين كار معناي بدي دارد؟

وي خاطرنشان كرد:‌در جامعه،رفتارهايي وجود دارد و برداشت از آنها، متفاوت است و من بازهم سوال مي‌كنم كه بيان جملاتي اين طور توهين آميز،از روي چه استدلالي است؟


منبع:

http://www.caffecinema.com/index.php?option=com_content&view=article&id=6719:1391-04-20-13-32-44&catid=36:aricles&Itemid=58
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
بی خیال
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
"تا الان فسادي را در سينما نديدم و به هيچ وجه تعريف آن را نمي‌دانم" ، خب چون تعریفش را نمی دانی تا حالا ندیدی !
آن چیزهایی را که دین مبین اسلام فساد میداند شما با عناوینی چون روابط دوستانه (!) و ... از کنارش می گذرید ... همین چند وقت پیش بود که یکی از بازیگران مست با چندتا دختر (که البته حتما روابطشون دوستانه بوده !) دستگیر شدند !!!
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۱۹
۱۰
خدا لعنتشون کنه به حق آقا امام زمان(عج)
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۱۹
۴
خوب معلومه که کسی با تو کاری نداشته معمولا دختر ها و زن های جوانتر از شما با این مسائل روبه بو می شوند.
پاسخ
محمدحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۱۰
۸
من خبر دارم که در زمان تولید یک سریال که چند سال هم تولید آن طول کشید، هزار کیلو معادل یک تن تریاک مصرف شد.

این چه حرفیه آقای سلحشور، من میگم راست است! اما هر راستی رو همه جا نمی گن دادا..
والا حرفای تو بزرگترین ضربه ها رو به حزب اللهی ها میزنه؛ ؛
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
1000 کیلو میشه یک تن یا ده هزار کیلو؟
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۲۱
۵
سلام جناب سلحشورشمادراين محيط فاسد تاكنون چگونه دوام آورده ايد.
پاسخ
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۱۱
۱۲
بازم سلحشور .........
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۱۱
۲
آقای محمد حسین من خودم با رفتارهای ناپسند بازیگران شدیدا مخالفم جلوی دوربین خیلی محجبه خوب یک زن مسلمان بسیار عالی ولی متاسفانه پشت صحنه در خیاباتن -مهمانیهای مختلط .....ولیکن این که چندین کیلو تریاک مصرف بشه ؟؟؟!!!!جای کمی تردید وجود داره ..
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۰
۰
برادر سلحشور
چيكار داري ميكني؟
حواست هست؟
همه جا خوب و بد هست،‌ نبايد يه جامعه رو زير سوال برد
تو ميتونستي بگي اينكه جلوي دوربين باحجاب و پشت دوربين بد حجاب باشيد در شان هنرمند نيست
چون هنرمند الگوي جامعه است
با اينطور صحبت كردن ها هم خودتون رو زير سوال ميبريد و هم هنرمندهاي حزب الهي رو
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۱۱
۱۴
مسلما آنهایی که بی غیرت اند و محرم و نامحرم برای آنها معنی ندارد مخالف آقای سلحشور هستند وگرنه اگه یه ذره ایمان به خدا داشته باشند موافق او هستند
پاسخ
عامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۱۶
۳
اقای سلحشور چکار باید کرد؟ تمام حرفهای شما درست قبول چیکار کنیم ؟نمایش عروسکی گسترش بدهیم ؟ چند تا هنرپیشه را اعدام کنیم در ملا عام ؟ لطفا راه علاج رابفرمائید
پاسخ
خودنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
مطمئن باش اگه چهار تاش اعدام بشن بقیه حساب کار میاد دستشون
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۱۳
۷
به نظر من بعضی حرفایی که بعضیا میزنن از روی حسادته.مثلا حرفی که خانم مرجان محتشم زد و گفت که هنرپیشه هایی که معروف شدن با عوامل رابطه نامشروع دارن و ایشون به این علت مشهور نشدن که اینجوری نبودن.یعنی یه جوری از خودشون تعریف میکنن و به دیگران تهمت میزنن.نمیشه گفت فساد تو سینما وجود نداره ولی سینما هم مثل بقیه جامعه هست هم ممکنه فساد باشه و هم آدمای پاک توش هست این حرفایی هم که آقای سلحشور و امثال اون میزنن برای جنجال آفرینی و مقدس نشون دادن خوشونه. در ضمن من نمیدونم توی این شرایط آقای سلحشور تو سینما چی کار میکنن؟یا خانم محتشم چطوری نقشای به این خوبی به دست آوردن؟
پاسخ
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
مطمئن باش اگه اونا برن کنار جا واسه چهار تا ...باز میشه!
اونا باید بمونن تا مجموعه رو حداقل یه درصد سالم نگهدارن!
در ضمن الان فساد و فحشا توی صدا و سیما و سینما بیداد میکنه!
دیگه اون افراد سالم نه که نیستن ، هستن ولی خیلی خیلی کم هستن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۰
۰
آقای سلحضور خودش تو این فساد بازار چیکار می کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۱۰
۲
هر جا كه رانت و پارتي بازي وارد شود فساد نيز وارد مي شود.
آيا كسي مي تواند بدون رابطه و پارتي بازي وارد سينما شود؟
پاسخ
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۰
۰
یکی از این آقا بپرسه ایشون از کجا از این "مسائل" خبر دارن. نفوذی دارن تو سینما؟ آیا دسترسی به منابع وزارت اطلاعات دارن و می‌تونن مکالمات تلفنی سینماگران رو شنود کنن؟ آیا برای بازیگرا جاسوس کار گذاشتن؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
نه والله
رضا کوچولو
UNITED KINGDOM
۱۹:۵۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۰
۰
ایلنا نوشت: فرج‌الله سلحشور كه در ايام فراغت از ساخت سريال‌هاي ميلياردي – و يا توأمان - به گفتن سخنان جنجال‌ برانگيز و بعضا توهين آميز اشتغال دارد، در تازه‌ترين اظهار نظر به زعم خود براي تحقير يكي از مجريان سابق تلويزيون او را به كارگر بودن «متهم» كرده است.

در خبري كه خبرگزاري فارس منتشر كرده است، او در ديدار با زهره سادات لاجوردی مدیر آموزش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفته است: «...مثلا سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند اما کسی مثل فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند. این امر هم به دلیل این است که به هنرمند مشتبه شده که او ملاک جامعه است و کسی هم نیست که به او بگوید تو به اندازه یک کارگر هستی.»

به گزارش ايلنا، هرچند نمي‌توان انكار كرد كه استفاده از «كارگر» يا «عمله» به مثابه فحش توسط سطحي‌ترين افراد اجتماع متداول است، اما خارج شدن اين ادبيات از حيطه كوچه و بازار و رسيدن پاي آن به رسانه‌هاي عمومي موضوعي نيست كه بتوان با آرزوي واهي ارتقاء آگاهي لمپن‌ها از جايگاه نيروي مولد جامعه به سادگي از آن عبور كرد.

توهين سلحشور به كارگران آنچنان زشت و نفرت‌انگيز هست كه براي محكوم كردنش – همچون او – نياز به پنهان شدن پشت اعتقادات مذهبي نباشد اما نكته قابل تامل در اين توهين آنجاست كه سلحشور سال‌هاست كه با استفاده از بودجه عمومي كشور كه حاصل كار همين كارگران است فيلم‌ها و سريال‌هايي با مفاهيم مذهبي مي‌سازد. حال آنكه مي‌دانيم دست كارگر در مكتب اسلام لايق بوسه پيامبر دانسته مي‌شود و در احاديث و روايات اسلامي بر شأن كارگر تاكيد شده است.

رسوا شدن اين تناقض در اظهارات اخير سلحشور مي‌تواند معياري براي سنجش ميزان اعتقاد او به آنچه سال‌ها در پس‌شان سنگر گرفته بود، باشد.

منبع:

http://www.entekhab.ir/fa/news/69522

خواهشا تاییدش کنین!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۰
۱
بنده خدا، عامل نفاق خوده شمایید. این شمایید که به زور این بنده خداها را مجبور می کنین تو تلویزیون و سینما چادر و روسری سرشون کنن. شما زور نگید و به زور روسری سر مردم نکنین، بهتون قول میدم پشت و جلوی تلویزیون اینها هم یکی بشه. مشکل شما اینه که هیچوقت نمی شینین فکر کنین شاید مشکل از شماس که آدما مجبورن از ترستون یا به اجبار شما ظاهرا منافق به نظر بیان. جون مادرتون یه خورده فکر کنین و اینقده بدون اینکه در آدمها بینش ایجاد کنی، بهشون زور نگین
پاسخ
هنرمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۱
۰
من نمیدونم کی گفته تو نظر بدی!میخوای خودتو مطرح کنی راه های دیگه ای هم هست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۰
۰
عجيبه فساد در حکومت اسلامی،ترياک،اختلاس بزرگ،فقروفحشا در ایران اصلا امکان نداره اینجا همه چی تحت کنترل مسولین نظام مقدس اسلامی هست و اينها مثل همیشه توطه استکباریسم و آمریکای جهان خوار میباشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
۰
۰
آقا شما که نظر ما رو نمیزنی ولی باز....، بابا دمت گرم سلحشور، حرق حق زدی به خدا، مشتی منافق ریختن تو سینما، تو ه فیلم چنان چادر دارن انگاری از 2 سالگی چادری بوده، اما بیرون فیلم آدم خجالت میکشه نگاش کنه ، چنان ارایش و پوشش که انگاری رفته ... وای وای وای
پاسخ
آرش دوروزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام :
در هر حرفه ای بدون تردید مسائلی وجود دارد ولی نباید تمام دید ما منفی باشد . باید پذیرفت سینما و فیلم وجود دارد و یکی از بزرگترین عاملهای پیشرفت فکر و تمدن محسوب میشود. در این عرصه بزرگان بسیاری فعالیت داشته اند و در این اعتلا سهم مهمی داشته اند لذا بزرگترین منتقدین همین مردم هستند و در اوج سادگی لحن مطالب کلی را بسیار مختصر بیان میکنند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
۰
۰
وردارید کلا جمع کنید هم خیال خودتون راحت شه هم ما اقا همه جا مدینه فاضله شده گیر دادید به سینما بعد اقایون میگن جذب رسانه خارجی نشین با ملت چیکار دارین خوشتون نمیاد نگا نکنین اصلا بگین مردام چادر سر کنن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها