کد خبر: ۶۶۶۷۷
زمان انتشار: ۱۷:۵۶     ۲۱ تير ۱۳۹۱
رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت:
رجانیوز - شرکت هتل های اسپیناس، باهمکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و 91 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و پیش بینی فعلی 140 میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز، سومین هتل خود را با نام هتل اسپیناس بهرود درمنطقه سعادت آباد تهران و با استانداردهای بالا و به روز دنیا تا سال 92 به بهره برداری می رساند.

مهندس حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  روز چهارشنبه 21 تیرماه 91 به هنگام  بازدید از کارگاه ساخت این هتل گفت: هر کس به هر بهانه  در راه توسعه و تعالی ایران قرار گیرد حتما وابسته به دشمنان و سرویس های جاسوسی و بیگانگان است.

وی تاکید کرد: هر کس مانع تراشی کند و با الفاظ مختلف قصد تخریب روند توسعه و سرمایه گذاری کشور را داشته باشد باید بداند که در مسیر خواست دشمنان قدم برداشته است.

در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که میزان رشد سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور در زمان معاونت شما رشد قابل توجهی داشته اما اکنون به نظر می رسد که رشد آن کمتر شده است، گفت: میزان رشد سرمایه گذاری ها در بخش گردشگری کشور، امسال رشد قابل توجهی خواهد داشت زیرا تاکید رئیس جمهور و مجموعه دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر رشد سرمایه گذاری هاست و دولت در این زمینه دست سرمایه گذاران در هتل داری و مجموعه های گردشگری را می فشارد و به شکل های مختلف مورد حمایت قرار می دهد.

وی افزود: کسانی که با ما حب و بغض دارند نباید شادی و نشاط سرمایه گذاری و روند بالنده اقتصاد و گردشگری را متوقف کنند. اگر گلایه و انتقاد دارند به ما انتقال دهند و اگر نتایج مثبت و بالندگی در بخش گردشگری می بینند، اخبار آن را به مردم انتقال دهند و اجازه دهند که مردم شیرینی سرمایه گذاری ها را احساس کنند و  نشاط خانواده های خود را در مناطق و قطب های گردشگری  کشور ببینند.

موسوی با اشاره به برداشت عده ای از کارشناسان و ناظران سیاسی که معتقدند کشورهای دیگر ایران را تحریم کرده اند، گفت: ما برعکس این برداشت را داریم و معتقدیم که این دنیا و کشورهای غربی هستند که خود را از نعمت ها و فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و مردم خوب و تمدن و تاریخ کهن ایران زمین محروم کرده اند.

دنیا خود را از نعمت های ایران، سرمایه گذاری و تاریخ و تمدن و گردشگری ایران و فرصت ها و بازارهای مختلف ایران محروم ساخته است. آنها از زمان پیدایش نفت، خود را از این همه نعمت در ایران مانند آب و هوا، گردشگری، مناطق دیدنی و... محروم ساخته اند.

ما در شرایط کنونی در اوج رهایی از تحریم ها هستیم زیرا در این شرایط که دشمنان بیشترین عناد را با ما دارند و فشارها وتحریم های خود را افزایش داده اند با رشد 150 درصدی جذب گردشگر و رشد 300 درصدی توسعه صنایع دستی و ... مواجه هستیم و جذب 7.5 میلیون گردشگر را هدف گذاری کرده ایم. پس می توان دریافت که آنها خود را تحریم کرده اند وگرنه ما رشد و توسعه بیشتر را شاهد هستیم و هر زمان که آنها تصور می کنند تحریم را بیشتر کرده اند در واقع خود را محروم کرده اند وگرنه ایران در اوج فشار آنها رشد بالاتری را محقق کرده است.

وی افزود: از 100 سال پیش تاکنون که پدیده نفت را در کشور شاهد بوده ایم، به تدریج فرصت های استفاده از ظرفیت های عظیم گردشگری، آثار تاریخی، تمدن کهن ایران زمین، دانشمندان، فرهیختگان و سرمایه های انسانی مانند شعرا و متفکران ایران زمین را فراموش کرده ایم و دنیا به جای این که از نعمت تاریخ و فرهنگ و قطب های گردشگری ایران استفاده کند تنها به نفت توجه کرده و حالا تصور می کند که با تحریم نفتی و اقتصادی، ایران را متوقف می کند. در حالی که برعکس آنها هستند که خود را این همه نعمت تاریخی و طبیعی در کشور ایران محروم ساخته اند و دنیا خود را تحریم کرده است. این در حالیست که ایران و اقتصاد ایران و بخش گردشگری و میراث فرهنگی راه خود را می رود و سرمایه گذاری ها هر سال روبه افزایش است و شادابی و نشاط رشد و سرمایه گذاری ها، کام ملت را شیرین خواهد کرد و تحریم ها تنها سرمایه گذاران غربی را محروم کرده است اما ایران همچنان به ظرفیت های جدید و کهن خود توجه دارد و در آینده، گردشگری ایران در کنار نفت وسایر مزیت های بزرگ اقتصاد کشور، می تواند فرصت بزرگ اشتغال و درآمد زایی را فراهم آورد.

رئیس جمهور شخصا موضوع سرمایه گذاری در هتل داری و گردشگری را دنبال می کند و درسال 91 که سال تولید ملی وحمایت از سرمایه و کار ایرانی است، می توانیم از این قابلیت ها و امکانات موجود کشور در راه جذب بیشتر گردشگر و توسعه گردشگری بهره ببریم.

رسانه های ملی و رکن چهارم دموکراسی باید در تحقق این برنامه ها سرمایه گذاران و کارشناسان و مسوولان را حمایت کنند وبه رشد زیرساخت های جذب گردشگر خارجی و داخلی کمک کنند و توجه داشته باشند که این سرمایه گذاری ها مربوط به ملت ایران و کشور ایران است و یک اثر بلندمدت در تاریخ کشور خواهد داشت.

وی افزود: مردم امسال ما هدف گذاری برای جذب 7.5 میلیون نفر گردشگر است و این موضوع در سال های آینده ادامه خواهد داشت و توسعه خواهد یافت و در نتیجه نیازمند هتل ها و امکانات و زیرساخت های بیشتر هستیم و تقاضا داریم که سرمایه گذاران در این راه اقدام کنند و اقتصاد و گردشگری کشور را حمایت کنند. من دست مهندس امیری که هتل اسپیناس را می سازد و دست همه کسانی که توسعه گردشگری و ساخت هتل و امکانات گردشگری را در نظر دارند، می بوسم و به آن افتخار می کنم.

وی ضمن تقدیر از تلاش مهندس امیری و همکاران وی در ساخت هتل اسپیناس بهرود گفت: امروز در این جا حاضر شدیم که هم تقدیر کنیم و دست همکاری بدهیم و هم اعلام کنیم که هر دوهفته یکبار جلسه ای را خواهیم داشت که مراحل پیشرفت کار را بررسی نماییم.

وی اعلام کرد: طبق دستور ریاست جمهوری برنامه استفاده از ردیف خاص تسهیلات برای کمک به توسعه گردشگری و هتل داری و تامین منابع در دستور کار قرار گرفته و امروز ساعت 3 بعد از ظهر با حضور معاونت سرمایه گذاری سازمان و سایر مسوولان، موضوع به تصویب نهایی خواهد رسید و خبر آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی افزود: دولت در کمیسیون ماده 5 موضوع حمایت اعتباری از ساخت هتل اسپیناس را مورد توجه قرار داده و برنامه تسهیلات 91 میلیارد تومانی به این پروژه مصوب شده و به بانک عامل یعنی بانک سپه معرفی شده است .

وی گفت: هتل اسپیناس بهرود در منطقه سعادت آباد تهران یکی از بهترین و بزرگترین پروژه های گردشگری در سال های بعد از انقلاب است و با بالاترین استاندارها ساخته خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها