کد خبر: ۶۸۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۳۰ آبان ۱۳۸۹
یک مفسد مالی اخیراً با حمایت ویژه یکی از مدیران جنجالی _ رسانه ای کشور موفق به اخذ موافقت هایی جهت دریافت چند فقره وام برای گروه مالی خود در کشور امارات شده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق،این فرد که نام وی در سال 1385 از سوی رییس جمهور به عنوان یکی از دو مفسد بزرگ مالی کشور اعلام و معامله وی برای خرید سهام شرکت ایران خودرو در بانک پارسیان با دستور مستقیم رییس جمهور لغو گردید، اخیراً با حمایت ویژه یکی از مدیران اجرایی کشور موفق به اخذ موافقت جهت دریافت چند فقره وام برای گروه مالی خود در کشور امارات شده است.
قرار است این وام از طریق شعبه یکی از بانکهای ایرانی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به گروه این فرد داده شود.
بر اساس گزارش یکی از نهادهای مسئول ،احمد –ع هماهنگ کننده مالی این فرد همان فردی که مسئولیت ارتباطات ویژه! برای نهایی کردن قرارداد بانک پارسیان و خرید سهام بیمه این بانک در سال 1385 را عهده دار بود.
این فرد که تابعیت اماراتی دارد یکی از تجاری است که در معاملات کلان از رطب، سیگار، توتون و تنباکو گرفته تا معاملات ملکی بخصوص با شهرداری تهران دارای سابقه است.
وی که به دلیل دریافت 350 میلیارد تومان وام از بانک پارسیان و ایفای نقش در خریداری بخشی از سهام این بانک به عنوان مفسد اقتصادی معرفی شد، طی معامله بزرگی با شهرداری تهران در سال‌‌های نه چندان دور، 80 درصد سهام فروشگاه‌های شهروند متعلق به شهرداری را خریداری کرده بود.
هر چند که این معامله از سوی شهرداری فسخ شده است اما تخلفات گسترده وی بخصوص در دریافت وام های کلان به بهانه کار آفرینی و عدم پرداخت آن ها ،وی را از منظر فساد مالی شهره کرده است.
این فرد که  مدت ها است ردی از او یافت نمی شود سابقه قرارداد با شرکت دخانیات ایران درباره تولید سیگار «بیستون» و دریافت برند این سیگار را دارد. در این قرارداد، مقرر شده بود دو میلیارد و چهارصد میلیون نخ سیگار تولید شود که هیچ وقت تحقق نیافت.
مشرق در آینده ای نزدیک اسناد مستند دیگری از ارتباطات ویژه یکی از مسئولان کشور با شبکه فساد مالی این فرد را منتشر خواهد نمود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها