کد خبر: ۶۸۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۳۰ آبان ۱۳۸۹
به گزارش جهان، شصت و نهمین شماره این هفته‌نامه با پرونده‌ای مفصل و جذاب در خصوص شخصیت سیاسی حجت‌الاسلام رحیمیان و مشی و عملکرد وی در طول تاریخ نهضت امام خمینی منتشر شد.

سرویس سیاسی پنجره در میان هیاهوی مدعیان «خط امام» برای بازگشت به حاکمیت و تاکید آن‌ها بر منشور برادری به سراغ یکی از شخصیت‌های های نادر این جریان رفته و از زبان وی عملکرد این جریان را به نقد کشیده است.
 
                           

جریان‌شناسی نقد فیلم در سینمای ایران
سرویس هنر هفته‌نامه پنجره نیز این‌بار به سراغ نقد رفتاری منتقدان سینمای ایران رفته و در گفتگو با اهالی سینما و خود منتقدان این صنف سینمایی را به چالش کشده است.

گفتگو با عزيز حاجي‎مشهدي و محمدتقی فهیم از منتقدان قدیمی سینمای ایران از بخش‌های جذاب و خواندنی این پرونده سینمایی سرویس هنر است که علاقه مندان به نقد آثار سینمایی را به مطالعه فرامی‌خواند.

راشل کوری شهید آمریکایی مظلومیت فلسطین
آش نقض حقوق اولیه بشر در فلسطین اشغالی آن‌قدر شور شده است که برخی از مردان و زنان مغرب زمین نیز به حمایت از فلسطینیان برخیزند و حتی در این راه کشته شوند.

سرویس بین‌الملل هفته‌نامه پنجره در این شماره به سراغ راشل کوری دختر آزاده آمریکایی رفته است که در راه دفاع از مظلومان فلسطینی و برای جلوگیری از مظالم اسرائیلی‌ها در مقابل بولدوزر اسرائیلی‌هایی که قصد تخریب خانه‌های فلسطینیان را داشتند، قرار گرفت و جان خود را در راه اعتقاد و آرمان خود گذاشت.

طاهره صفارزاده، بانوی آبان
طاهره صفارزاده بی‌شک یکی از چهره‌های ماندگار حوزه ادبیات و ترجمه معاصر است و همین دلیل برای اینکه بچه‌های سرویس ادبیات به یاد این شخصیت صفحاتی را در این شماره اختصاص بدهند کافی است.

سیدعلی‌محمد رفیعی و محسن پرویز دو چهره‌ای هستند که برای بررسی و تجلیل ابعاد هنری و ادبی شخصیت مرحوم صفارزاده با پنجره به گفتگو نشسته‌اند.

داستان کوئست و کلاهبرداران دیگر
اگر شما هم یکی از قربانیان کوئست یا یکی از شرکت‌های هرمی دیگر هستید، اگر شاهد نابودی بنیان اقتصادی خانواده‌های قربانی این شرکت‌ها بوده‌اید و یا اگر هنوز فکر می‌کنید با کوئست می‌توان پولدار شد، به شما پیشنهاد می‌کنیم صفحات سرویس جامعه این شماره پنجره را بخوانید.

شروع تا پایان شرکت‌های هرمی و حضور این زالوهای اقتصادی در دور دست‌ترین نقاط کشور از موضوعاتی است که در این پرونده به آن‌ها پرداخته شده است.

تاریخ سیاست، تاریخ شکست فلسفه
رابطه سیاست و فلسفه یا همان قدرت و اندیشه یکی از دغدغه‌های همیشگی فیلسوفان اجتماعی در طول تاریخ بوده و هست. پس چه بهانه‌ای بهتر از این برای پرداختن به این موضوع از سوی سرویس اندیشه هفته‌نامه پنجره؟

گفتگو با دکتر امامی و دکتر مجتهدی از اندیشمندان و اساتید فلسفه در دو حوزه اسلامی و غربی به همراه چند یادداشت و مقاله در باب تلاقی و تناسب فلسفه و قدرت مطالبی است که به این شماره پنجره غنای ویژه‌ای بخشیده است.

پنجره شصت و نهم را با گفتار و آثاری از سید محمد مهدی میرباقری، کریم مجتهدی، جواد محدثی، محسن غرویان، محمد علی فارسی، حسن خجسته، داوود فیرحی، جواد مزدآبادی، محسن پرویز، عزیز الله حاجی مشهدی، منوچهر اکبرلو، علی رضا مختارپور، سید علی محمد رفیعی، محمد تقی فهیم، محمد رضا زائری، جلیل اکبری صحت، مهدی یمینی، سید محمد روحانی، کورش علیانی و نعمت الله سعیدی از امروز در تمام روزنامه‌فروشی‌های کشور در دسترس شماست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها