کد خبر: ۶۹۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۱ آذر ۱۳۸۹
تبلیغات منفی شبکه وهابیون علیه روشنگری های مختار نامه:
شبکه نور که وابسته به یکی از شاهزادگان عربستان سعودی، به مرکزیت شهر دبی و دارای رویکرد وهابی سلفی می باشد،با تخطئه این سریال، تلاش های فراوانی برای زیر سوال بردن اصل وقایع تاریخی که در مختار نامه به نمایش در آمده، تدارک دیده است.
پخش سریال مختار نامه که به بررسی حوادث منجر به واقعه عاشورا و قیام توابین به رهبری مختار ابن عبیده ثقفی می پردازد، با واکنش های متفاوتی روبرو گشته است.

به گزارش پایگاه 598، در جدیدترین این واکنش ها شبکه نور که وابسته به یکی از شاهزادگان عربستان سعودی، به مرکزیت شهر دبی و دارای رویکرد وهابی سلفی می باشد، با تخطئه این سریال، تلاش های فراوانی برای زیر سوال بردن اصل وقایع تاریخی که در مختار نامه به نمایش در آمده، تدارک دیده است.

این شبکه که زمزمه هایی مبنی بر ارتباط یکی از مفتی های ساکن در ایران با آن شنیده شده، تلاش می کند بوسیله سخنان مجریان برنامه های مختلف و همچنین به صورت زیر نویس مطالبی این پیام را به مخاطبین القاء نماید که تماشای این فیلم به علت توهین به صحابه پیامبر اعظم(ص) جائز نیست!

بی شک روشنگری هایی که در این سریال بر اساس واقعیات تاریخی صورت پذیرفته است، باعث وحشت سران وهابیت گردیده است زیرا در این سریال حتی بزرگان شیعه که با تعلل و شک در انجام وظیفه شرعی خود که یاری نمودن امام معصوم(ع)بود، باعث پیش افتادن سپاهیان یزید در رسیدن به هدفشان که از میان برداشتن حضرت اباعبدالله(ع) به عنوان دشمن اصلی یزید،گشتند.

با توجه به اینکه طی سال های اخیر برنامه ها و سریال های فراوانی توسط صدا و سیما در راستای نشان دادن اشتراکات مذهبی میان برادران شیعه و اهل سنت تهیه گردیده که با استقبال چشمگیر مواجه گردیده و توانسته سهم بسزایی در ایجاد وحدت میان مسلمانان بردارد، دشمنان وحدت مسلمانان که توسط استکبار جهانی هدایت می شوند، تمامی توان خود را برای جلوگیری از نهادینه شدن وحدت، به کار بسته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۰۷ آذر ۱۳۸۹
۰
۰
وحدت واقعی زمانی ایجاد میشود که اهل سنت حقانیت شیعه را بپذیرند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها