کد خبر: ۶۹۳۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
روزنامه السفیر لبنان برخی مقدمه سازی‌ها برای توطئه بزرگ دادگاه حریری علیه حزب‌الله که قرار است از اواخر تابستان کلید بخورد، را افشا کرد.
فارس، رونامه السفیر لبنان با اشاره به آغاز دور جدید تحرکات دادگاه حریری بعد از تزریق بودجه آن از سوی دولت لبنان و تعیین اواخر مارس به عنوان آغاز محاکمه‌های این دادگاه نوشت که نورمان فاریل دادستان این دادگاه به همراه محمد علی اللجمی به بیروت سفر کرده است. این در حالی است که باید این سوال را در مورد همزمانی محاکمه دادگاه حریری با رقابت های انتخابات پارلمانی مطرح کرد که آیا این همزمانی تصادفی است، یا اینکه برگزاری دادگاه در چنین روزهایی به دنبال اهداف سیاسی و انتخاباتی خاصی است؟

این روزنامه به نقل از برخی منابع پیگیر در زمینه پرونده اتهام زنی های جدید در این دادگاه برخی اطلاعات نفوذ کرده به بیرون را منتشر کرده است که به قرار زیر است:

اول: وقتی فاریل مأمورت خود را آغاز کرد، تمامی پرونده‌ها از جمله دادخواست اولیه را دریافت کرده و آنها را به همراه پرونده‌های ترور جرج حاوی و مروان حماده و الیاس المر مطالعه کرد.

دوم: در فوریه گذشته فاریل سعی کرد تا قرار اتهام صادر شده از سوی بلمار را تصحیح کند، وی در این راستا سعی کرد تا متهمان دیگری را نیز به این پرونده به صورت اضافه کردن عنوان جمعیت های شرور به این فهرست اضافه کند، اما دانیل فرانسین قاضی اقدامات مقدماتی آن را رد کرد.

سوم: از دو ماه پیش شایع شده که فاریل بازخوانی دادخواست صادر شده از سوی بلمار را به پایان برده و احتمالا تا اواسط تابستان دادخواستی را در راستای دادخواست بلمار صادر خواهد کرد.

چهار: گفته شده که بلمار به دادستان جدید اطلاعات جدیدی را در زمینه پرونده های حاوی و حماده و المر داده و فاریل بر اساس این مطالب می خواهد در دادخواست دوم که احتمالا در اواخر تابستان صادر شود، ترور حاوی و تلاش برای ترور المر را نیز به چهار عضو متهم شده حزب الله منسوب کند و همچنین اسامی جدیدی از حزب الله را نیز به لیست متهم شدگان قبلی اضافه کند.

پنج: مطالب درز شده از دو ماه قبل نشان می داد که محاکمه غیابی متهمان ترور در فصل اول از سال 2013 خواهد بود که با تعیین 25 مارس برای این محاکمه، این اطلاعات به واقعیت نزدیکتر شد، همین اطلاعات نشان می دهد که دادگاه مطالبی را آماده کرده است که بنا به گفته یکی از سران 14 مارس بیشتر حزب الهد را متهم کرده و آن را به سختی می اندازد تا این حزب امکان دفاع از خود را نداشته باشد.

ششم: قرار است دادگاه با متهم کردن حزب الهل به عملیات در قبرس و بلغارستان یا اتهام زنی به تمرین دادن حوثی ها در یمن و مخالفان بحرینی یا ورود اسم این حزب در حوادث سوریه و عربستان و اتهام زنی در مورد قاچاق مواد مخدر و پولشویی، انگشت اتهام زنی های جنایات خارجی را به سوی این حزب دراز کند.

هفت: همچنین قرار است اتهام ادعاهای سران 14 مارس در مورد تلاش برای ترور سمیر جعجع و پطرس حرب به حزب‌الله نسبت داده شود و ادعا شود که اطلاعات رسمی دیگری نشان می دهد که حزب الله قصد ترور برخی دیگر از شخصیت های لبنانی را نیز داشته است.

این گزارش تاکید کرد که  صدور بیانیه حزب الهن در رد اتهام ترور پطرس حرب نیز در این راستا بوده و این حزب می خواهد مواضع خود در قبال این دادگاه آمریکایی و اسرائیلی را که برای ضربه زدن به مقاومت تشکیل شده، اداره کند.

مواضع پیشین دادگاه حریری بارها ادعای حزب الله در مورد سیاسی بودن آن را ثابت کرده است، اما با این حال نجیب میقاتی نخست وزیر دولت لبنان اخیرا با وجود بحران های مالی گسترده در این کشور با تزریق بودجه این دادگاه، آن را در توطئه چینی علیه لبنان فعال کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها