کد خبر: ۷۰۰۱۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
جدایی مصطفی دنیزلی از پرسپولیس آن هم در فاصله یک ماه مانده به شروع لیگ، تلخ‌ترین اتفاقی بود که می‌توانست برای هواداران این تیم رخ دهد.
حمید اسكندری/ جدایی دنیزلی از پرسپولیس دقيقاً زماني رخ داد كه محمد رويانيان با جذب ستاره‌هاي ليگ تمام شرايط لازم را براي قهرماني پرسپوليس فراهم آورده بود. پيرمرد تركيه‌اي برخلاف ميل باطني‌اش و به خاطر مشكلات شخصي از سمت سرمربيگري پرسپوليس استعفا داد و بابت اين اتفاق نيز از هواداران پرشمار اين تيم عذرخواهي كرد. در چند روز اخير خيلي سعي كرديم با دنيزلي ارتباط برقرار كرده و گفت‌وگويي اختصاصي با او ترتيب دهيم و در نهايت با كمك ناصر صادقي، مشاور او در پرسپوليس و دوست صميمي‌اش، موفق به اين كار شديم. وقتي از دنيزلي راجع به اين كه آيا بازي‌هاي پرسپوليس را تعقيب مي‌كند پرسيديم، جواب داد: «من هميشه نتايج پرسپوليس را تعقيب مي‌كنم چون اين تيم و هوادارانش را از صميم قلب دوست دارم و هميشه خود را بدهكار آنها مي‌دانم». البته افندي فقط از پيروزي پرسپوليس مقابل صنعت‌نفت آبادان در اولين بازي خبر داشت اما وقتي از زبان ما شنيد شاگردان مانوئل در دومين هفته در خانه به فجرسپاسي باخته‌اند، متعجب شد و گفت: «عجيب است كه پرسپوليس با اين بازيكنان در تهران به فجرسپاسي باخته است. اميدوارم اين شكست يك اتفاق بوده باشد و ديگر تكرار نشود. رويانيان براي اين تيم خيلي زحمت كشيده و بازيكنان بزرگي را به خدمت گرفته است. واقعاً‌ حيف است اين تيم نتواند مسير موفقيت‌آميزي را در پيش بگيرد».

سؤال بعدي از دنيزلي را در خصوص مانوئل و دلايل او بعد از شكست پرسپوليس در بازي با فجرسپاسي پرسيديم اما او پاسخي در اين زمينه نداد و متذكر شد هيچ موقع درباره همكاران خود صحبت نمي‌كند. در ادامه سعي كرديم در رابطه با دلايل جدايي دنيزلي از پرسپوليس و اين كه چه مسائلي باعث شد تيم تحت هدايت او نتواند روند رو به رشد خود در ليگ قهرمانان آسيا را ادامه دهد، سؤال كنيم اما پاسخ او اين بود: «به گذشته برنگرديم، بهتر است. عادت ندارم مشكلات را رسانه‌اي كنم و بهانه‌اي بياورم. پرسپوليس من مي‌توانست در آسيا به مرحله بعد صعود كند اما بنا به دلايلي كه خودمان مي‌دانيم، اين اتفاق رخ نداد. مهم اين است كه الان پرسپوليس متحول شده و با شرايطي كه رويانيان فراهم كرده، مي‌تواند مسير موفقيت‌آميزي را در پيش بگيرد».
از صحبت‌هاي افندي به راحتي مي‌شد تشخيص داد او دوست داشت با پرسپوليس ادامه مي‌داد و در فصل جاري روي نيمكت اين تيم مي‌نشست. به همين منظور از او در اين مورد پرسيديم: «مشكلاتي كه با آن روبه‌رو بودم، اجازه نمي‌داد به تهران آمده و با تمركز بالا روي تيمم كار كنم. اين مورد را چند بار به رويانيان گفتم و او نيز تا آخرين لحظه صبر كرد تا مشكلاتم مرتفع شود. متأسفانه شرايط براي بازگشت فراهم نشد و بابت اين اتفاق خيلي ناراحت شدم. بايد بگويم بيشتر از همه شرمنده رويانيان شدم و خود را مديون او مي‌دانم. اميدوارم شرايطي فراهم شود كه دوباره با او همكاري كنم».
مطمئناً هواداران پرسپوليس علاقه‌مندند مجدداً روزي دنيزلي را روي نيمكت تيم محبوب‌شان ببينند. اين سؤالي بود كه از افندي پرسيديم و او با آرامش هميشگي خودش جواب داد: «من هميشه خود را بدهكار هواداران پرسپوليس مي‌دانم و به آنها قول داده بودم يك جام برايشان بياورم. الان هم سر قول خود هستم و قبل از اين كه از دنياي مربيگري خداحافظي كنم، يك قهرماني با پرسپوليس كسب خواهم كرد. حتي به نزديكان خود نيز گفته‌ام چنين تصميمي دارم و حتماً آن را عملي خواهم كرد».
دنيزلي در ادامه صحبت‌هايش از حل مشكلات شخصي خود در آينده‌اي نزديك خبر داد: «تا يك ماه ديگر خيلي از مشكلات حل مي‌شود و آن موقع با آرامش بيشتري به كار مربيگري خواهم پرداخت. اگر آن مقطع از تيمي پيشنهاد برسد، به طور جدي راجع به آن فكر خواهم كرد».
باشگاه بشيكتاش و چند تيم تركيه‌اي ديگر بسيار علاقه‌مند به همكاري با دنيزلي هستند اما او به همه اين تيم‌ها از جمله پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات پاسخ منفي داد اما اين احتمال وجود دارد كه او يك ماه بعد به اين پيشنهادات پاسخ مثبت دهد حتي اگر آن تيم پرسپوليس باشد. البته دنيزلي در اين گفت‌وگو هرگز نگفته دوست دارد جانشين مانوئل شود بلكه اظهار اميدواري كرد روزي به پرسپوليس برگشته و با قهرمان كردن اين تيم به قولي كه به هواداران داده، عمل كند. ضمن اين كه پيرمرد تركيه‌اي تيم فعلي پرسپوليس را از نظر مهره يك تيم كامل دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها