کد خبر: ۷۱۰۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
بنده بعید می دانم که خود آقای هاشمی بخواهند در نماز جمعه حضور پیدا کنند چون قاطبه مردم نسبت به ایشان نگاه منفی دارند و نقش آفرینی خانواده ایشان را در فتنه 88 دیده اند و هیج وقت آقای هاشمی، نداشتن پایگاه مردمی اش را عیان نمی کند. چه اتفاق خاصی در رفتار و گفتار آقای هاشمی رخ داده است که می خواهند ایشان دوباره به نماز جمعه برگردند، آیا ایشان از کرده گذشته یشان پشیمان شده اند؟ از مواضع 26 تیر برگشته اند؟ و اتفاقی رخ دهد که نظر مردم نسبت به ایشان عوض شود؟
به گزارش پایگاه 598، هفته گذشته شاهد هیاهوی هماهنگ شده ای از سوی بسیاری از روزنامه های داخلی و برخی از رسانه های داخلی و خارجی با موضوع حضور مجدد حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه روز قدس سال جاری بودیم. خبری که با واکنش های فراوانی روبرو گردید و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در مصاحبه ای ضمن بی اطلاعی از این موضوع، حضور مجدد آقای هاشمی رفسنجانی را در جایگاه خطیب نمازجمعه را تکذیب نمود.

حال به منظور بررسی لایه های پنهان هیاهوی اخیر رسانه های اطلاح طلب نسبت به این موضوع خبرنگار پایگاه 598 در گفتگویی با حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به واکاوی این موضوع می پردازیم.



حجت الاسلام قاسم روانبخش با اشاره به وقایع تجربه شده در فتنه سال 88 عنوان داشت: هیاهوی اخیری که اصلاح طلبان در داخل به راه انداختند ریشه خارجی دارد و اخیراً هم غربی ها اعلام کرده اند که تحریم ها به تنهایی جواب نمی دهد و باید در کنار تحریم ها از اصلاح طلبان نیز دفاع کنیم و این استراتژی غرب است و قاعدتاً حمایت و دلارهایی که کنگره آمریکا در نظر می گیرد در جایی باید هزینه شود و دیدیم که در فتنه 88 افرادی از اصلاح طلبان به عربستان و قطر رفتند و در اذعان به این موارد را نیز در اعترافات برخی از فتنه گران سال 88 می بینیم.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو افزود: در قبال دریافت کمک های مالی، دریافت کنندگان تعهدی نسبت به غرب پیدا می کنند و یکی از کارهایی که می توانند انجام دهند فضا سازی و هیاهوهای داخلی است. هیاهوی بازگشت آقای هاشمی به نماز جمعه از سوی برخی از رسانه ها پروژه ای است که جدیداً کلید خورده است و می تواند ریشه خارجی هم داشته باشد.

وی گفت: البته بنده بعید می دانم که خود آقای هاشمی بخواهند در نماز جمعه حضور پیدا کنند چون قاطبه مردم نسبت به ایشان نگاه منفی دارند و نقش آفرینی خانواده ایشان را در فتنه 88 دیده اند و هیج وقت آقای هاشمی، نداشتن پایگاه مردمی اش را عیان نمی کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت: هدف اصلاح طلبان این است که آقای هاشمی را جلو بی اندازند و یک سری افرادی را همانند 26 تیر به نماز جمعه بکشانند و با ساخت سوژه جدیدی برای غرب، حیات مجددی را برای فتنه گران فراهم نمایند و همچنین این حرکت در آستانه انتخابات ریاست جمهور یازدهم می تواند تاثیر بسزایی برای بهم زدن امنیت انتخابات داشته باشد.

وی گفت: البته شورای امنیت ملی و سایر نهادهای مسئول نسبت به این تحرکات موضع نشان می دهد چون به وجود آمدن این مشکلات می تواند مسائل امنیتی را برای کشور ایجاد کند.

روانبخش بیان داشت: اقای هاشمی یک انسان سیاست مداری است و جایی قدم می گذارد که منافعش تامین شود البته به این منظور نیست که ایشان اشتباه نمی کنند و نمونه اشتباهش در فتنه 88 بود که در تشخیص، اشتباه کردند و اعتبار خود را از دست داد و این اعتبار به این سادگی بین مردم باز نمی گردد.

ایشان افزودند: مسئله بسیار روشن است که خود آقای هاشمی هم می داند که نمازگزاران جمعه پشت سر ایشان نماز نمی خوانند چون شرط امام جمعه عدالت است و عدالت ایشان در فتنه 88 مخدوش شده است و اکنون هم می بینیم که با گذشت 5 ماه از حکم دختر آقای هاشمی هنوز حکم وی اجرا نشده است و اگر کس دیگری بود قطعا اجرا می شد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت: در مورد پسر ایشان هم همچنین، یعنی برگرداندن مهدی هاشمی که همه از نقش آفرینی او در فتنه 88 مطلع هستند سخت تر از گرفتن و برگرداندن ریگی و شهرام جزایزی نیست و قاعدتاً مردم می فهمند که عدم بازگشت مهدی هاشمی به علت حمایت آقای هاشمی از ایشان است.

وی گفت: مردم این گونه ار رفتارها را خلاف عدالت می دانند و اگر کسی تکیه گاه فتنه گران شد قاعدتاً شرط عدالت را ندارد و مردمی که در 9 دی به میدان آمدند به نماز جمعه می روند و این مردم پشت سر ایشان نماز نمی خوانند یا اینکه دوباره دختر و پسرهایی که در 26 تیر 88 پشت سر ایشان آمدند و نماز خوانند دوباره بیایند.

قاسم روانبخش بیان داشت: چه اتفاق خاصی در رفتار و گفتار آقای هاشمی رخ داده است که می خواهند ایشان دوباره به نماز جمعه برگردند، آیا ایشان از کرده گذشته یشان پشیمان شده اند؟ از مواضع 26 تیر برگشته اند؟ و اتفاقی رخ دهد که نظر مردم نسبت به ایشان عوض شود؟

وی در ادامه افزود: در صورت حضور آقای هاشمی در نماز جمعه ادعای مقبولیت مردمی ایشان هم از بین می رود و از این جهت بسیار بعید است که ایشان زیر باز این کار بروند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۰۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۲۶
۷
درود بر آقای روانبخش ازروشن گریهایی که می کنند تشکر می کنیم
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۱۵:۲۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۲۷
۵
وی در ادامه افزود: در صورت حضور آقای هاشمی در نماز جمعه ادعای مقبولیت مردمی ایشان

هم از بین می رود و از این جهت بسیار بعید است که ایشان زیر باز این کار بروند.

ایشان زیر بار نمیروند یا که تصمیم گیرندگان ایشون را کنار گذشته اند و دیگه زیر بار نمیروند که فردی چون رفسنجانی خطیب نماز جمعه شود
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۲۷
۴
ما هم با نظر آقای روانبخش کاملا موافقیم هاشمی براحتی چهره خودش رو خراب نمیکنه یعنی براحتی به قول معروف دم به تله نمیده

در ثانی مردم به هیچ وجه ایشان رو تحمل نمی کنند در نماز جمعه و اصلا خود آقای هاشمی حرفی برای گفتن نداره وقتی که حکم دخترش هنوز اجرا نشده بنا به دلایل کاملا روشن و همینطور هنوز مهدی هاشمی دستگیر و محاکمه نشده اینها همه برای مردم واضح هست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۹
۲۹
ترس از حضور آقای هاشمی در نماز جمعه چقدر در صحبتهای آقای روانبخش موج می زند؟! برادر عزیز کمی هم برای شعور مردم ارزش قائل باش زیرا اولا مردم فقط 9دی و .. نیستند و ثانیا خودشان می دانند که چه کسی حق و چه کسی به نفع بیگانه صحبت می کند. بعدش هم قوه قضائیه به وظایفش عمل نمی کند هرچند اگر هاشمی نگذارد پس رئیس دستگاه قضا هم عادل نیست و بنابراین نمی تواند رئیس آن دستگاه باشد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۶
۲۷
آیت الله هاشمی رفسانجانی
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۴۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۳۸
۷
خدا یا ترا به ماه مبارک رمضان سوگند می دهیم دشمنان داخلی نظام را اگر قابل هدایت نیستند رسوا وریشه کن ونابود بفرماالهی
پاسخ
عباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
دشمن نظام چه کسانی هستند؟ آنهایی که دربحرانها کنارملت امام امت نبودندوالان میراث می خواهند؟متاسفم که فقط کامنتهای موافق خودتان رامی گذارید این دومین کامنتم دراین موضوع است.
ناشناس
FRANCE
۲۳:۱۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
۷
۲۵
بخشی از حکم رهبر انقلاب برای تنفیذ ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی آمده است:
«خدا را شکر که اراده و رأی ملت عزیز، بار سنگین امانت و مسئولیت الهی را بر دوش توانای مردی بزرگ از فرزندان اسلام و حوارییّن امام عظیم الشان(قدس سره)، عالمی مجاهد و فقیهی اسلام شناس و سیاستمداری هوشمند و مدیری دردآشنا و دلسوز قرار داد. شخصیتی که پرونده‌ تلاشش در راه خدا و مجاهدتش برای حاکمیت دین و اعلای کلمه اسلام، حتی پیش از نخستین روزهای شروع نهضت آغاز شده و سرگذشت رنجها و سختی ها و فعالیتهای کم نظیر را در خود گنجانیده است. چهره‌ موجهی که به برکت حرکت در صراط مستقیم انقلاب، همواره امین امام(قدس سره) و محبوب امت بوده و ان شاءاللَّه از این پس نیز خواهد بود...»
پاسخ
سیّد
NORWAY
۰۵:۲۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
و نیز بخشی از صحبتهای حضرت «آقا» در نماز جمعه: ...... نظرات آقای احمدی نژاد به من نزدیکتر است.
و نیز بخشی از نظرات حضرت امام رضوان ا... علیه: ...... میزان حال فعلی افراد است.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۲۶
۷
حتی عبدا... نوری به او اقتدا نمیکند.
پاسخ
سهراب
INDONESIA
۰۷:۳۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۸
۲۶
دیگه فتنه گرا شدن دختر و پسر ! این نشون میده که خودتون هم میدونید که با مردم طرفید نه با بیگانگان
تا مخالفت ها منشا داخلی نداشته باشه، بیگانگان نمیتونن کاری انجام بدن. پس هستن کسانی که در داخل مخالف اند.
این کسانی که در بین مردم زندگی میکنن و مخالف وضع موجود مملکت هستن، مسلما این حق رو دارن که نمایندگانشون در محافل سیاسی ظاهر بشن و عقایدشمون رو بیان کنن. اگر این حق به اونها داده نشه و با اونها مثله دشمن برخورد بشه، باعث میشه که اونها هم حکومت رو دشمن خودشون بدونن...اونوقته که حکومت واقعا درگیر دشمن داخلی میشه. یعنی این حکومته که دشمن داخلی رو به وجود میاره.(دارم در مورد عوام مردم صحبت می کنم)
در ضمن در مورد انتخابات 11ام، اگر عده ای اجازه بدن که اصلاح طلب ها یک نماینده داشته باشن و اینقدر ضدشون تبلیغ نشه، معلوم میشه که اصلاح طلب ها هم طرفدار زیاد دارن و شانس زیادی در برنده شدن در انتخابات دارن.
درضمن باید به این نکته توجه کنیم که اصلاح طلبی با براندازی که بیگانگان خواهان اون هستن، فرق میکنه.اگر مخلفان وضع موجود رو از اصلاح شدن این وضع ناامید کنید(بازهم منظورم عوام مردم هست)، باعث میشید که اونها هم تصمیم بگیرن با روش خشن تری به خواسته هاشون برسن، مثلا تظاهرات و اعلام وجود.
در وضع کنونی عده ای که از بیرون ماندن اصلاح طلب ها از دایره نظام سود می برند، سعی دارند از موقعیت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اصلاح طلب ها(خواص، منظورم هست) را برانداز و مرتبط با بیگانگان نشون بدن، تا ضمینه ای برای رد صلاحیت اونها بشه.
واقعا از وضع کنونی متاسف هستم.
خاهشا این نظر رو تایید کنید و نشون بدید که برای نظرات دیگران احترام قائلید.
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۲۹
۵
اصلا اين بابا عادل نيست نماز پشت سر ايشان باطل است
پاسخ
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۷
۲۹
هاشمی زنده است جون نهضت زنده است
درود برهاشمی ، افتخار نظام و رهبری
پاسخ
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۵
۲۷
تحمل یک نظر دوپهلوی مخلف را هم ندارید واقعا که ما کجا و..... کجا
پاسخ
جوان ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۴
۲۸
اگر ایشون مشکلی داره پس چرا ریاست خبرگان رو بعهده داره؟؟؟؟!!!
پاسخ
سیّد
NORWAY
۰۶:۱۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
بی کار بودن بعضی ها ضررش بیشتر از اشتغال آنهاست.
لذا بعضی از انتصابات در جهت مصلحت نظام است نه شایستگی افراد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۶
۳۰
راستش رابدانیدهاشمی راهمه دوست دارند
پاسخ
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۶
۳۰
چرا بعضیها از حضور هاشمی در نمازجمعه می ترسند؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
۵
۲۹
درود بر هاشمی
پاسخ
کامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
۵
۲۶
نمونه اشتباهش در فتنه 88 بود که در تشخیص، اشتباه کردند و اعتبار خود را از دست داد و این اعتبار به این سادگی بین مردم باز نمی گردد.
آقای روانبخش شما میتونی یه نگاه به اظهارات استادت در مورد احمدی نژاد بیندازی تا بفهمی کی اشتباه کرد
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۵:۴۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
۴
۲۸
khiale batel...
biad ta bebinim ki rosva mishe
hashemi bozorgmarde tarikhe enqelab ast
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
۵
۲۴
اینان در زمان امام راحل کجا بودند؟
پاسخ
دوستدار ایران سربلند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
۱
۲
iهاشمی یکی از ستونهای استوار و محکم انقلاب بود و هست امثال آقای روانبخش کی هستند؟ از کجا اومدن وقتی هاشمی پشت گرمی بزرگ ملت ایران بودند امثال این آقایان تازه به دوران رسیده کجا بودند ؟ هاشمی برای مردم شریف و فهیم ایران بزرگ تر از آن است که براحتی حذف شود . اگه راس می گین بگذارید هاشمی در نماز جمعه حضور پیدا کند . چرا انقدر هراسان شدید؟؟؟؟!!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۶
۱
من طرفدار هيجكس نيستم وبا اقاي هاشمي كاري ندارم.ولي اسم عدالت اومد ما درمقابل خدا وتشيع كه برجمدار عدالت در دنيا هستيم مسول هستيم.عدالت را بايد بريم از كشورهاي غيراسلامي ياد بكيريم كه نقش اقوام واطرافيانشون در كشورشون جقدر تاثير كذاره.تو كشور ما فقط نيازه يك فاميل يا اشنا در سيستم اجرايي داشته باشي تا مثل اب خوردن حقت رو ناحق كنن.ايا نقش نزديكان سران كشور در اتفاقات اين مدت كه خيلي زيادم هستن رو يك شهروند عادي انجام ميداد اينقدر صبربيشه ميشد واز اجراي قانون براي وي امتناع ميكردن.بترسيم از روزي كه فرزند زهرا ظهور بكند"بترسيم از شب اول قبر.
پاسخ
یک جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۵
۲۹
درود بر هاشمی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۱
۲
موقعی که هاشمی رفسنجانی بار این ملت رو به دوش میکشید و سردار سازندگی بود شما کجا بودید؟شما که مردم رو گدا گشنه بار آوردین؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
رزمنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
۲
۰
جناب استاد روانبخش
لطفا بفرمایید از شرکت کنندگان در راهپیمایی 9 دی به چه میزان در انتخابات مجلس به شما رای دادند؟!!!!!. آیا بهتر نیست به جای رسیدگی به اعمال دیگران کمی نیز به نقش جنابعالی در خصوص عملکردها و خطاهای خود و دوستان و نیز در نابسامانی موجود در کشور در حوزه اقتصاد ، اخلاق، فرهنگ و بی حرمتی به بزرگان، مراجع، و اختلاس های میلیاردی توضیح بفرمایید.قطعا به ثواب در این ماه مبارک نزدیک تر است
پاسخ
نادریاوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
جناب روان بخش عزیز. از گفتار آقاو دیگر بزرگان در میابیم که امروز میبایست از ایجاد تنش دوری کرده و به انسجام بیاندیشیم . اجازه دهید قوه قضاییه و یا نیروهای امنیتی خودشان به وظایفشان فکر کنند و اگر از ما کمک خواستند به یاریشان برویم. به جای آنکه مرتبا علیه یکدیگر سخن بگوییم بد نمیدانم که اگر برخی دوستان نمیتوانند جلوی خود را بگیرند به روزه یسکوت و توکل بیشتر اقدام نمایند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
ترا بخدا افراد همراه احمدی نزاد ببینید چند نفرشان متهم ومجرم هستند ولی چون خط قرمز هستند اشکالی ندارد. این اقا وبقیه همفکراش چه حرفهایی می زنند .این را می گویند جنگ قدرت برای حفظ نظام ورضای خداپ
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۱
سلام بر هاشمی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها