کد خبر: ۷۱۴۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
خبرگزاری رویترز پس از نشر گزارشی خطیر با عنوان " مسلحین سوریه به سلاح شیمیایی دست یافتند" آن را حذف کرد.
مشرق، مخازن سلاح شیمیایی قذافی آنطور که ادعا می شد ، نابود نشده و مقداری از این سلاحها به دست گروههای غیر قانونی لیبیایی افتاده و مقداری از آن نیز از طریق ترکیه قاچاق شده و به مسلحین در سوریه رسیده است.

خبرگزاری رویترز در خروجي اينترنتي خود به زبان انگلیسی، گزارش مهمی را منتشر و تأکید کرد که افراد مسلح " ارتش آزاد" سوریه در حلب به سلاح‌هاي شیمیایی واردشده از لیبی مسلح شده‌اند.

در نسخه ذخیره‌شده این گزارش توسط سايت الحقیقه قبل از حذف آن از سوی رویترز آمده است:

اعتقاد بر این بود که سلاح‌های شیمیایی معمر قذافی پس از انقلاب لیبی نابود شده اما استفاده مسلحان آن هم خارج از قانون لیبی از این سلاح‌ها خلاف آن را اثبات کرد. این سلاح‌ها شامل گازهای خردل و سارین است هم‌اکنون به دست مسلحین سوری در حلب رسیده است و درست در زمانی که افکار عمومی پس از مشاهده جنایت‌های گروه‌های مسلح علیه بزرگان و سران عشایر سنی در حلب بر ضد مسلحین تحریک شد، شهر حلب یکی از شهرهای حامی نظام سوریه محسوب می شود که جنایتکاران مسلح " لشگر توحید" وابسته به اخوان المسلمین تعداد زیادی از بزرگان عشایر" آل بری " را در مقابل دیدگان مردم با بی رحمی تمام تیرباران کردند و این در  حالی است که فرماندهان ارتش آزاد تهدید کرده اند که حلب را به مقبره طرفداران بشار اسد تبدیل خواهند کرد.

رویترز در ادامه گزارش خود آورده است که عکس‌هایی در اختیار دارد که در آن افراد مسلح ماسک‌های ضد گاز بر صورت دارند و نیز نشان می‌دهد تعداد زیادی ماسک در جعبه‌های مخصوص قرار داشته و هنوز استفاده نشده که نمی‌توان ادعا کرد که این ماسک‌ها غنائمی است که از مخازن ارتش سوریه به دست افراد مسلح افتاده زیرا ماسک‌ها آمریکایی و از نوع M-42A1 بوده که احتمال زیاد جزئی از کمک‌هایی است که رئیس جمهور امریکا باراک اوباما، سیا را ملزم به ارسال ان برای کمک به شبه‌نظاميان مسلح سوری کرده است.

این گزارش همچنین می‌گوید: خوف آن می‌رود که این سلاح‌های شیمیایی به دست القاعده رسیده و از طریق ترکیه به اروپا قاچاق شود که در این صورت همه قاره اروپا را در معرض خطر هجوم خطرناک با سلاح شیمیایی قرار خواهد داد زیرا القاعده و ارتش آزاد متحد و در کنار هم از طریق مرزهای ترکیه  علیه نظام سوریه وارد جنگ شده‌اند.

بر اساس پیش‌بینی‌های الحقیقه، سلاح شیمیایی که به دست مسلحین معارض نظام سوریه افتاده برای ارتکاب جنایت‌های هولناک در حلب تدارک دیده شده و پس از شکست‌های پیاپی افراد مسلح در دمشق و حمص و حلب به عنوان آخرین بخت افراد مسلح برای تحت‌فشار گذاشتن شورای امنیت به صدور قطعنامه دخالت نظامی بین‌المللی در سوریه است. این نقشه خطرناک پیش از این توسط شوراي ملی مخالفان سوریه و اخوان المسلمین و دستگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی طراحی و مورد تأیید واقع شده است.

الحقیقه در گزارشی در تاریخ 5 فوریه از مذاکرات بین شوراي ملی مخالفان سوریه و اطلاعاات فرانسه خبر داده بود که در آن ارتش آزاد تقاضای ارسال خمپاره‌انداز و بمب‌های شیمیایی مخصوص را نموده بود که شبیه بمب‌هایی باشد که سیا از طریق "برنار هنری لیفی" و "برنار کوشنر" برای گروهک‌های تکفیری در افغانستان ارسال کرده بود تا به وسیله آن بتوانند ارتش روسیه را به استفاده از این بمب‌ها علیه مردم و ارتکاب جنایت جنگی متهم نمایند.

افراد مسلح ارتش آزاد سوریه قصد دارند به همین روش حملات شیمیایی را در حمص و ادلب و حلب مرتکب شده و آن را به گردن نظام سوریه بیندازد.

لینک گزارش رویترز قبل از حذف آن:




متن خبر انگلیسی رویترز که سایت‌های خبری موفق شدند قبل از حذف، آن را ذخيره و منتشر کنند:

Rebels preparing to smuggle Ghaddafi’s chemical weapons into Syria via Turkey

The Free Syrian Army (FSA) has now acquired chemical weapons from Libya, Reuter’s Khaled Oweis reports from Amman. It was previously thought that Ghaddafi’s weapons had been dismantled, however usage by Libyan rebels has proven otherwise. His stockpile is thought to contain mustard gas and sarin, two dangerous agents that can induce death or permanently disabilities along large areas.

This dangerous development occurs as public opinion seems to be turning against the rebels, due to attacks on Sunni tribal elders in Aleppo, a city that has been the stronghold of support for the government. The rebels earlier promised to turn the city into the "grave of the tribes” according to one rebel leader,

a reprisal against the Berri clan that has been actively fighting them alongside government forces.

Photographs from Aleppo seem to show rebels donning chemical weapons mask, others showing others in fresh unopened packaging, such as the M-42A1 gas mask. It is unlikely that the rebels have captured these masks from Syrian storage areas as they are manufactured in the United States, suggesting they may be part of the non-lethal aid that the Obama administration has tasked the CIA in handling to the rebels.

It is feared that these weapons may fall into the hands of Al Qaeda on transit from Turkey, potentially entering Europe placing the entire continent at risk from catastrophic attack. Al Qaeda and the Free Syrian Army have been fighting primarily from Turkish territory, the former having no official support from Turkey, however have been using western equipment, including 24 MANPADs suggesting some material support
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها