أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۱۴۷۷
زمان انتشار: ۱۶:۴۹     ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
به گزارش ایرنا ، 'محمدرضا فرقانی ' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود : بر اساس اعلام رسمی روسای جمهور و یا نخست وزیر 31 كشور در این اجلاس شركت می كنند. همچنین 10 كشور در سطح وزیر خارجه و چهار كشور نیز در سطح فرستاده ویژه دولت و چند كشور نیز در سطح سفرا و یا نمایندگان خود در تهران در این اجلاس حضور پیدا می كنند.

وی خاطر نشان كرد : این آمار بر اساس آخرین اعلام رسمی كشورهای دعوت شده به اجلاس یاد شده است .

فرقانی با بیان اینكه همچنین دعوت نامه هایی برای سران برخی كشورها به منظور میهمان ویژه صادر شده است، گفت : 'ولادیمیر پوتین ' و ‌'عبدالله گل ' روسای جمهوری روسیه و تركیه از جمله میهمانان ویژه دعوت شده به این اجلاس هستند .

سخنگوی معاونت اطلاع رسانی شانزدهمین اجلاس سران كشورهای غیر متعهد با بیان اینكه بر اساس اصل میزبانی اجلاس برای سران همه كشورهای عضو دعوتنامه رسمی ارسال شده است، افزود : تاكنون مقامات عربستان و بحرین سطح مشاركت خود را در این اجلاس اعلام نكرده اند .

وی افزود : تلاش های زیادی برای حضور نیافتن سران كشورهای عضو جنبش و یا حضور نماینده كشورها در سطح مناسب از سوی برخی كشورها صورت می گیرد اما كشورهای عضو جنبش، استقلال واقعی خود را با مشاركت در سطح مناسب به نمایش خواهند گذاشت .

فرقانی، مهمترین دستاوردهای مورد انتظار از این اجلاس را تقویت با مشاركت بیشتر در صحنه جهانی و عرصه بین المللی از سوی كشورهای عضو این جنبش اعلام كرد و گفت: در حال حاضر بیشترین دخالت ها از طرف كشورهای غربی در كشورهای عضو جنبش صورت می گیرد از این رو انتظار می رود كشورهای عضو جنبش 'نم 'نقش فعال و گسترده تری در تحولات بین المللی داشته باشند .

وی خاطر نشان كرد: سران و مقامات شركت كننده در اجلاس شانزدهم نقش فعالی را برای صلح و امنیت بیشتر در جهان ایفا خواهند كرد و این توقعات چیزی جز اصول این جنبش نیست .

سخنگوی معاونت اطلاع رسانی شانزدهمین اجلاس سران كشورهای غیر متعهد با بیان اینكه از سازمانهای بین المللی و منطقه ای نیز برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آمده است ، گفت: ‌برای سازمان های كنفرانس همكاریهای اسلامی ،اكو و اتحادیه عرب دعوت نامه ارسال شده است .

وی در پاسخ به سووالی در خصوص حضور 'بشار اسد ' رییس جمهوری سوریه در این اجلاس گفت :‌تاكنون اطلاعیه رسمی در خصوص حضور وی در این اجلاس در تهران دریافت نكرده ایم .

فرقانی همچنین در مورد دعوت از 'اسماعیل هنیه ' و یا ' محمود عباس ' به اجلاس سران كشورهای غیر متعهد گفت : بر اساس اصل میزبانی به دلیل آنكه اجلاس در سطح سران كشورها برگزار می شود از این رو از بالاترین سطح مقامات دعوت كرده ایم و بر این اساس دعوتنامه اجلاس یاد شده برای 'محمود عباس ' رییس تشكیلات خودگردان فلسطین ارسال شده است.

سخنگوی معاونت اطلاع رسانی شانزدهمین اجلاس سران كشورهای غیر متعهد با یادآوری اینكه 'حمید بقایی ' معاون رییس جمهوری برای تسلیم دعوتنامه 'محمد مرسی ' رییس جمهوری مصر چهارشنبه هفته جاری عازم قاهره می شود، خاطر نشان كرد : بعد از تسلیم دعوتنامه رسمی سطح حضور این كشور در اجلاس مشخص می شود .

وی افزود :‌دست اندركاران برگزاری شانزدهمین اجلاس سران كشورهای غیر متعهد در حال بررسی تعداد روزهای تعطیل در تهران طی برگزاری این اجلاس هستند؛كه در روزهای آینده اعلام می شود .

فرقانی از مردم تهران خواست برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاس همكاری و تعامل مطلوبی داشته باشند .

وی در عین حال از شهروندان تهرانی پیشاپیش به دلیل مشكلاتی كه برای آنها در طول برگزاری این اجلاس ایجاد می شود، عذرخواهی كرد .

فرقانی گفت :‌دعوتنامه حضور در این اجلاس برای 138 كشور عضو و ناظر ارسال شده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها