کد خبر: ۷۱۸۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب:
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت که برخی مجرمان فتنه 88 هنوز به دلیل برخی روابط خانوادگی و سیاسی، از محاکمه و مجازات مصون مانده‌اند.

فارس، عصر روز گذشته دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب دیدار کردند.

در این دیدار محمد پهلوان کاشی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مقابل رهبر انقلاب به بیان مواضع و نظرات اتحادیه خود پرداخت.

متن کامل سخنان نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و اذا جاءک الذین یومنون بآیاتنا فقل سلام علیکم

با سلام و صلوات بر نبی مکرم اسلام و خاندان مطهرش و درود به روح ملکوتی امام راحل و شهدا به خصوص شهدای جهاد علمی، از فرصتی که برای دانشجویان در برپایی این جلسه قرار دادید، سپاسگزاریم. امیدوارم در این فرصت بتوانم برخی مسائل و دغدغه‌ها را به عرض برسانم.

1- دهه پیشرفت و عدالت، برهه‌ایی است که با عبور موفق از آن، به فضل پرودگار، چشم طمع دشمنان به انقلاب کور خواهد گشت و از همین روست که استکبار جهانی پس از درک این حقیقت، با تمام توان و استعداد آخرین تلاش‌های خود را معطوف به توقف روند رو به رشد انقلاب اسلامی نموده و از هر حربه‌ای در این مسیر استفاده می‌نماید.

در چنین شرایطی ما معتقد به اصل تولی و تبراییم. اما فرصت طلبان و قدرت طلبان عالم سیاست به دنبال برهم زدن و کمرنگ کردن مرزهای بصیرت و بی بصیرتی برای رسیدن به اغراض و مطامعشان هستند.

اینها بدون داشتن مقبولیت مردمی و مشروعیت انقلابی در تمامی دولت‌ها و قوا حضور داشته و به دنبال واگرایی جریان انقلابی از محور نظام بوده‌اند. آنان با همکاری معارضان و معاندان خارجی و داخلی در تلاشند تا شرایط اقتصادی و فشارها و تحریم‌های خارجی را بهانه‌ای برای عدول از آرمان‌ها و ارزش‌ها به اسم عقلانیت ،تعامل و میانه روی قرار دهند.

این فرصت طلبان نیک بدانند که جریان دانشجویی انقلابی تا آخرین نفس تحت امر رهبری فرزانه مبارزه می‌کند و عقب نشینی نمی‌کند.

از این رو باید این فرصت طلبان را شناخته و کید آنها را به خودشان برگرداند. مسئولان نیز باید مراقب باشند تحت تاثیر این فرصت طلبان قرار نگیرند تا گفتمان اصولگرایی جای خود را به گفتمان فرصت طلبی ندهد. باید با فرصت طلبانی که تلاش در به جان هم انداختن مسئولین و رواج فضای تهمت و افترا دارند به شدت و بدون اغماض برخورد شود.

نکته‌ای که امروز در فضای سیاسی ایران دیده می‌شود آن است که بسیاری از نیروها در عین اظهار ارادت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی به دشمنی و تفرقه نسبت به یکدیگر برخاسته‌اند.

از آن جا که این تیرگی روابط و اختلاف‌ها می تواند به حکم آیه «و ان تنازعوا فتفشلوا و تذهبَ ریحکم» مانعی بر سر راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و کارآمدی نظام اسلامی گردد،

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کوشیده است در عین روشن گری و تکاپوی سیاسی، هیزمی برای دشمنی‌ها و تکدرهای کوچک و فرعی سیاسی نگردد. پر واضح است که محیط کار و سرمایه و محیط فرهنگی کشور نیازمند آرامش و امنیت است و این اتحادیه به الزامات شعارهایی که می‌دهد واقف بوده و سعی می‌کند به آنها پایبند و ملتزم باشد.

2- پیچ تاریخی پیش روی جهان اسلام ایجاب می‌کند جنبش دانشجویی به دنبال ساختارهایی نوین جهت تاثیرگزاری فعال در عرصه بین المللی باشد. به نظر می‌رسد بایستی مسئولان امر جهت تحقق چنین آرمانی همگام با دانشجویان در تشکیل این ساختار مشارکت کنند. هرچند پیش از این ساختارهایی نظیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) راه‌اندازی شده است.

مسلما ظرفیت موجود در جنبش دانشجویی در موقعیت بدر و خیبر ایجاب می‌کند که دانشجویان انقلابی بتوانند همزادهای خود در کشورهای اسلامی را یافته و از این طریق بر وحدت امت اسلامی و حرکت‌های هماهنگ بیفزایند، تا مقاومتی که در بلاد اسلامی شکل گرفته گسترش و توسعه یابد. از این روست که باید سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی به پایگاه طراحی و برنامه ریزی و البته عملیاتی تبدیل شوند و از فضای انفعال کنونی خارج گردند.

حال سوال ما این است که به نظر حضرتعالی ماموریت ویژه جنبش دانشجویی نسبت به بیداری اسلامی و تحولات جهانی در حال وقوع چیست؟

3- بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه و جهان آواری سنگین بر سر استکبار بوده و شیطان بزرگ، عامل اصلی این بیداری را جمهوری اسلامی می‌داند تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و تهدیدهای نظامی بر محور مقاومت از قدرت آمریکا نشات نمی‌گیرد بلکه این تحریم‌ها در اثر جنگ بدر و خیبری است که جمهوری اسلامی توانسته ضربات سنگینی را بر پیکره استکبار و ایادی‌اش وارد نماید و این تحرکات همگی از موضع ضعف و انفعال غرب و زاییده نامشروعش در منطقه می‌باشد.

4- تحقق دانشگاه اسلامی به عنوان یکی از مقدّمات و اجزای اصلی تمدن اسلامی همواره از مهمترین خواسته‌ها و آرمان‌های هر دانشجوی مسلمانی می‌باشد در این میان هرچند توجه به عوارض ظاهری و شکلی اسلامی کردن دانشگاه‌ها که در قالب طرح‌هایی چون ساماندهی جنسیتی در حال اجرا است امری پسندیده و قابل تقدیر است، اما نباید از لبّ و مغز آن که همان تولید دانش بومی مبتنی بر مولفه‌های ایمان، کارآمدی و نوآوری می‌باشد غفلت نمود، تحوّل در علوم انسانی، چند سالی است که تشکیلات خاص خود را بدست آورده است لکن حضور افراد پرمشغله که اولویت های دیگری در دستور کار خود دارند سببب شده است نشاط لازم در کمیته تحول بنیادین در علوم انسانی ایجاد نگردد و بالتبع اثرات لازم بر آن مترتب نشود، گذشته از اینها هنوز شاهد عزم جدی حوزه‌های علمیه و اهالی آن جهت ورود در این عرصه نیستیم و سرعت پیشرفت و تحول بسیار کند است.

5- رعایت قانون و احترام به خادمان نظام جمهوری اسلامی مقوله ای است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد اما کم تحملی مسئولین را نیز در شأن جمهوری اسلامی نمی‌دانیم. برخوردهای صورت گرفته با برخی فعالان دانشجویی که دلبسته آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و در این راه آماج حملات فتنه گران و معاندان بوده‌اند، موجب طعن طاعنان و خوشحالی دشمنان و خدای ناکرده دلسردی دوستان می‌گردد و این موضوع زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که برخی مجرمان فتنه 88 هنوز به دلیل برخی روابط خانوادگی و سیاسی، از محاکمه و مجازات مصون مانده‌اند.

6- از دیگر نکاتی که ذکر آن خالی از اهمیت نبوده و دغدغه جوانان امروز جامعه را شکل می‌دهد، تغییر مداوم برخی قوانین است که از قضا تحولات جدی را در زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه بوجود می آورد. از جمله می‌توان به قوانین مربوط به نظام وظیفه اشاره کرد که تغییرات مداوم آن موجب سرگردانی و عدم امکان برنامه‌ریزی مناسب برای جوانان در آستانه ازدواج و اشتغال می‌گردد که تبعا باعث اختلالات اجتماعی نیز خواهد گشت.

از دیگرسو، انتساب این دست قوانین به جایگاه رهبری توسط برخی مسئولین که به منظور شانه خالی کردن از زیر بار پاسخگویی است، می تواند منجر به ایجاد جوی نامناسب در جامعه گردد که لازم است در این زمینه نیز تدبیری اندیشیده شود.

سربازان شما امیدوارند که در سایه ولایت فقیه بتوانند در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با عنوان افسران جنگ نرم نقش آفرینی کنند و در جنگ اقتصادی علمدار حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باشند.

ما مشک رنج‌های انقلاب را به دندان کشیده‌ایم و دست و پا داده‌ایم اما رهایش نکرده‌ایم.

(سید مرتضی آوینی)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها