أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۲۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
اگر با دیدگاه جهانی صحبت کنیم حمله به ایران فقط نوعی لفاظی است، برنامه ای برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در پیش نیست بلکه هدف آمریکا حمله به مراکز ایران درمجموعۀ ذخیره ارزی جهانی است. اگر دلار آمریکا به خاطر اقدامات کشورهائی که از طلا به عنوان پول استفاده می کنند به خطر بیافتد دیگرانتخاب یا عدم انتخاب مجدد اوباما اهمیت چندانی نخواهد داشت.

بولتن نیوز بر اساس نوشته سوزان پوسل: اگر با دیدگاه جهانی صحبت کنیم حمله به ایران فقط نوعی لفاظی است، برنامه ای برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در پیش نیست بلکه هدف آمریکا حمله به مراکز ایران درمجموعۀ ذخیره ارزی جهانی است. اگر دلار آمریکا به خاطر اقدامات کشورهائی که از طلا به عنوان پول استفاده می کنند به خطر بیافتد دیگرانتخاب یا عدم انتخاب مجدد اوباما اهمیت چندانی نخواهد داشت.


ماه گذشته، پرزیدنت اوباما تحریم های سختگیرانه تری بر فروش نفت ایران و نقل و انتقالات مالی وضع کرد و در قدم بعدی، مدعی شد از آنجا که ایران ظاهرا در حال توسعه سلاح هسته ایست ، اوباما "یک بار دیگر تاکید میکند که دولت ایالات متحده تعهد دارد که دولت ایران را وادار کند تا در برابر اَعمال خود پاسخگوباشد."

در حالی که اسرائیل ، ایران را تهدید به حمله می کند تا تاسیسات هسته ای این کشور را " نابود" کند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادعا میکند که "همۀ این تحریم ها و دیپلماسی ها تا کنون نتوانسته  حتی ذره ای ایران را از پیشبرد برنامۀ هسته ای اش باز دارد و به همین دلیل من معتقدم که ما همزمان با این تحریم ها به یک تهدید نظامی قوی و معتبر نیاز داریم تا شانسی برای تغییر این وضعیت داشته باشیم




تحریم های وضع شده علیه ایران، اقتصاد و ارزش پول رایج این کشور را هدف گرفته زیرا ایران برای تجارت نفت خود با دیگر کشورها به جای دلار آمریکا از طلا استفاده کرده است.

آخرین دور تحریم های اوباما،  با فرمان اجرایی، با هدف جلوگیری از "مکانیسم های پرداخت برای خرید نفت ایران با دور زدن تحریم های موجود است." اوباما می خواهد با هدف قرار دادن بانک های خاصی از جمله ، بانک کُن لُن چین و بانک اسلامی ایلاف عراق، مطمئن شود که نقل و انتقالات مالیِ به ارزشِ میلیون ها دلار که از جانب بانک های ایرانی -که در ارتباط با فعالیت های صلح آمیز هسته ای در ایران هستند – انجام می شود نیز مشمول این تحریم ها گردد."

اوباما هشدار داد که ایالات متحده " هر موسسه مالی- بدون توجه به اینکه در کجا قرار دارند- که اجازه می دهد تا رژیم ایران دسترسی به نظام مالی بین المللی خود را همچنان حفظ کند افشا خواهد کرد.




اوباما که برای نخبگان بانکداری کار می کند، موضع خود را روشن ساخته است. او از قدرت نظامی ایالات متحده استفاده می کند تا از کاهش ارزش دلار ایالات متحده توسط ایران جلوگیری کند و اکنون سایر موسسات مالی و دولت هایی را تهدید می کند که با ایران معامله می کنند یا موجبات پرداخت هر ارز دیگری را بجز دلار ایالات متحده برای این کشور فراهم می سازند.

طرح ایران برای بستن تنگه هرمز یک پاسخ استراتژیک به ایالات متحده است که انتقال 33 درصد از محموله های نفتی جهان را مسدود می کند. این طرح با زیردریایی های بدون سرنشین در زیر آب مواجه شد که محاصره تنگۀ هرمز را هدف قرار می داد. ضمن اینکه عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز خط لوله ای برای دور زدن تنگه هرمز باز کردند تا میزان انتقال نفتی که از این منطقه خارج می شود را افزایش دهند.

جو بایدن، معاون رئيس جمهوری ایالات متحده تایید کرد که "آمریکا قصد ندارد « سد راه» حملۀ اسرائیل به ایران شود. آمریکا نمی تواند به یک کشور مستقل دیگر دیکته کند که چه کاری را انجام دهند و چه کاری را انجام ندهند. این اسرائیل است که– به عنوان یک کشور مستقل – می تواند برای خود تعیین تکلیف کند که چه چیزی به نفع اوست و اینکه چه تصمیمی در ارتباط با ایران و یا هر کشور دیگری باید اتخاذ کند."




اگر با دیدگاه جهانی صحبت کنیم حمله به ایران فقط نوعی لفاظی است، برنامه ای برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در پیش نیست بلکه هدف آمریکا حمله به مراکز ایران درمجموعۀ ذخیره ارزی جهانی است. اگر دلار آمریکا به خاطر اقدامات کشورهائی که از طلا به عنوان پول استفاده می کنند به خطر بیافتد دیگرانتخاب یا عدم انتخاب مجدد اوباما اهمیت چندانی نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها