أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۲۷۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
مدیرکل استاندارد استان تهران از تعطیلی دو شهربازی در رودهن و بومهن و جمع آوری وسایل آن خبر داد.
مسلم بیات در مصاحبه  اختصاصی با واحد مرکزی خبر افزود: تاکنون 58 شهربازی را در استان تهران شناسایی و بازدید و 625 وسیله بازی موجود در آن را آزمایش کرده ایم که بر اساس آن 16 وسیله بازی غیر استاندارد در شهربازی های پارک بسیج، شاهد، ارم 1 و 2 ، اسلامشهر و رباط کریم پس از آن که نواقص آن رفع نشد جمع آوری شد.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون15 شهربازی مجوز مشروط گرفته اند که باید مستندات خود را شامل نقشه های سازه، برق، تاسیسات، هیدرولیک و ساخت تجهیزات تکمیل کنند.
 
بیات گفت: برخی وسایل بازی در شهربازی های شاهد، پارک بسیج و اسلامشهر به منظور رفع نقص، پلمب شده اند و در صورتی که نقص های وارده رفع شود فک پلمب می شوند اما در غیر این صورت این وسائل جمع آوری خواهند شد.
 
وی با اشاره به اجباری شدن استاندارد شهربازی ها از سال 88 ، از شهرداران و فعالان در زمینه شهربازی ها خواست قبل از اقدام به ایجاد  شهربازی ، جنس زمین، نزدیکی به دکل های برق، جهت وزش باد و دسترسی ها را در مواقع اضطراری بر اساس استاندارد مد نظر قرار دهند .
 
بیات با بیان این‌که بسیاری از شهربازی های استان تهران با مشکل نقص مدارک مواجهند، گفت: تلاش می‌کنیم همزمان با فصل تابستان که اوج استفاده از شهربازی هاست، نظارت های خود را بر این مناطق افزایش دهیم تا هیچ حادثه ناگواری در شهربازی ها رخ ندهد.
 
مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در پایان فرآیند بازرسی ها و رفع نواقص و تکمیل مستندات وسایل موجود، شهربازی ها شناسنامه دار می شوند.
 
وی افزود: با شناسنامه‌دار شدن شهربازی های تهران می‌توان به اطلاعاتی مانند طول عمر شهربازی و وضع و عمر تجهیزات آن پی برد و در نتیجه از به کارگیری بیش از اندازه تجهیزات شهربازی و وقوع سوانح جلوگیری کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها