يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۲۸۷
زمان انتشار: ۱۷:۴۷     ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
نمایندگان پارلمان عراق:
نمایندگان پارلمان عراق، خبر کذب منتشر شده در روزنامه سیاست کویت مبنی بر درخواست مقام معظم رهبری از مراجع تقلید عراق برای صدور فتوای جهاد علیه آشوبگران سوری را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه المشرق عراق، در پی انتشار خبری درباره درخواست مقام معظم رهبری از مراجع تقلید عراق برای صدور فتوای جهاد در سوریه برای نجات نظام بشار اسد که در یکی از روزنامه های کویتی منتشر شد، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق این خبر را تکذیب و اعتراض خود را نسبت به انتشار چنین خبرهای اعلام کردند.
 صادق اللبان، عضو ائتلاف دولت قانون و همپیانی ملی پارلمان عراق با محکومیت انتشار چنین خبرهایی گفت: مسائل بسیار خطرناک تری از بحران سوریه در گذشته اتفاق افتاده بود، اما مراجع تقلید هیچگاه چنین فتوایی صادر نکردند.
 وی افزود: بسیار سخت است که باور کنیم یکی از علما از علمای دیگر چنین درخواستی داشته باشد و حوادث سوریه و پیامدهای آن نیز کذب بودن این خبر را ثابت می کند.
 عدی عواد یکی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق، خبر منتشر شده در روزنامه سیاست کویت را شایعه ای آمریکایی خواند و تصریح کرد: آنچه در روزنامه سیاست کویت منتشر شد تنها یک شایعه ای از آمریکا بود، زیرا این کشور همواره سعی می کند نزاع در سوریه را نزاعی مذهبی و طایفه ای جلوه دهد و بر این اساس به مصالح اسرائیل و آمریکا خدمت کند.
 خانم سمیره الموسوی نیز با اشاره به اینکه این خبر کاملا بی پایه و اساس است، اظهار داشت: چنین خبری اصلا ارزش شنیدن و تحقیق درباره صحت و کذب آن را ندارد.
 روزنامه سیاست کویت، روز گذشته در گزارشی که تحت عنوان «هراس از برنامه حمله به بارگاه های شیعه در سوریه» انتشار یافت، مدعی شد که حضرت آیت الله خامنه ای از آیت الله سیستانی و آیت الله حائری خواست فتوای جهاد را علیه تکفیری های سوری صادر کنند.
 این روزنامه تاکید کرد در صورتی که این فتوا صادر شود هزاران شهروند عراقی برای جنگ عازم سوریه خواهند شد و نیروهای ایرانی نیز برای دفاع از نظام بشار اسد وارد عمل می شوند.
 گفتنی است طرح اینگونه شایعات که با هدف انحراف افکار عمومی و ایجاد اختلاف در بین مراجع تقلید شیعه و علمای اهل تسنن صورت می پذیرد در تعارض صریح با مواضع و سخنان رهبر معظم انقلاب است به صوریکه ایشان 17مرداد سال جاری در دیدار با دانشجویان دانشگاههای کشور با توصیه به پرهیز جدی از تندروی و پرخاشگری در مسائل منطقه و مشکلات داخلی فرمودند: یک وقت مثلاً فرض کنید قضیه‌ى غزه پیش مى‌آید، یک مشت جوان دانشجو میگویند این فلان فلان شده‌ها، این صهیونیستهاى خبیث سر بچه‌هاى غزه دارند بمب میریزند، فلان میکنند؛ برویم پدرشان را دربیاوریم؛ راه مى‌افتند، میروند فرودگاه! خب، این احساسات، احساسات مقدس و پاکى است.
رهبرمعظم انقلاب افزودند: امثال من که یک کنار نشستیم و داریم نگاه میکنیم، آدم میخواهد جانش را فداى یک چنین احساساتى بکند؛ این واقعاً ارزش دارد. اینکه امام فرمودند من دست و بازوى بسیجى‌ها را میبوسم، جایش همین جاست. آدم وقتى مى‌بیند که یک جوانى اینجا توى خانه، در گرماى تابستان کولر و یخچال دارد، در سرماى زمستان وسیله‌ى گرمائى دارد، دانشگاه میرود، درس میخواهد، موفقیت دارد، بعد یکهو مسئله‌ى غزه میخواهد او را به حالت انفجار برساند، میگوید میخواهم بروم آنجا؛ خب، این احساس، احساس باارزشى است؛ اما رفتن، غلط است. احساس، خوب است؛ اما این احساس نباید موجب شود که ما حالا راه بیفتیم برویم غزه. رفتن به غزه، آن وقت نه ممکن بود، نه جایز بود؛ اگر ممکن هم بود، جایز نبود.
ایشان با تبیین مسأله آرمانگرایی جوانان و دانشجویان فرمودند: بنابراین آرمان‌گرائى به‌هیچ‌وجه به معناى در همه‌ى زمینه‌ها پرخاشگرى کردن، برخى از واقعیات لازم و مصلحتهاى لازم را ندیده گرفتن، نیست. باید رعایت مصلحت را کرد؛ باید مصالح را دید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها