أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۴۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱

به گزارش سرویس مجازی خبرگزاری فارس،«هشدار به زائران در عراق؛ ادکلن Lovely نخرید کشنده است» این عنوان، تیتر برخی از سایت‌های خبری در مورد ادکلن lovely بود که در فضای مجازی و حتی در پیامک‌های مردم نیز رد و بدل شد.

به نوشته برخی سایت‌ها و وبلاگ‌ها این ادکلن یا عطر کشنده و بسیار خطرناک بوده و استفاده از آن مرگ حتمی را رقم می‌زند.

به گزارش برخی منابع خبری، تشکیلات القاعده در استان المثنی عراق نوعی ادکلن موسوم به Lovely که حاوی گاز کشنده است را توزیع کرده است که فرد با استشمام آن بعد از چهار روز کشته می‌شود و به این عبارت معروف است (بس شمه) یعنی فقط استشمام کن.

اخیرا به زائران عتبات عراق توصیه می‌شود از خرید ادکلن‌هایی با نام تجاری Lovely خودداری کنند چرا که گفته می شود این ادکلن حاوی مواد سمی کشنده است.

حتی برخی از سایت‌های خبری تصویر بخشنامه ای از سوی روابط عمومی سازمان حج و زیارت که در فضای اینترنت منتشر شده بود را منعکس کرده‌اند مبنی بر اینکه این سازمان از کارگزاران خود در عراق خواسته به زائران توصیه کنند که از خرید این ادکلن خودداری کنند.

هنوز هیچ یک از مسئولان سازمان حج و زیارت در این باره موضع رسمی اتخاذ نکرده اند اگرچه حتی اگر چنین موضوعی از سوی این سازمان به کارگزاران عتبات اعلام نشده باشد باید جانب احتیاط را رعایت و از خرید محصولات اینچنین در عراق خودداری کرد.

البته ادکلنی با این برند در بازار ایران موجود و بدون هیچ گونه خطری در دسترس مصرف کنندگان است.

* ادکلن کشنده Lovely در کار نیست

اما سایت خبری باشگاه خبرنگاران این اخبار را تکذیب کرد و نوشت: یک منبع آگاه از سازمان حج و زیارت خبر توزیع ادکلن کشنده موسوم به lovely در شهرهای عراق را تکذیب کرد و اظهار داشت: هیچ موردی در این خصوص به سازمان حج و زیارت اطلاع داده نشده است.

چند ماه پیش اطلاعیه ای مبنی بر توزیع ادکلنی موسوم به lovely که حاوی گاز کشنده است در عراق منتشر شد که بر اثر استشمام این ادکلن فرد پس از 4 روز کشته می شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که تاکنون 30 نفر براثر استشمام این ادکلن کشنده کشته و 35 تن دیگر نیز راهی بیمارستان شدند، گفته شده این ادکلن در تمامی شهرهای عراق به وفور یافت می شود و به راحتی قابل دسترس است اما طی پیگیری های خبرنگار ما از یک منبع آگاه در سازمان حج و زیارت گفته شده که هیچ موردی مبنی بر استشمان این ادکلن کشنده توسط زائران ایرانی به سازمان حج و زیارت گزارش نشده و این خبر درحد شایعه بوده است این منبع آگاه در سازمان حج و زیارت اظهار داشت: هیچگونه مراجعه ای به دفاتر حج و زیارت و سازمان اعلام نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها