کد خبر: ۷۲۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۶ آذر ۱۳۸۹

پيروان آيين ساختگي بهائيت در «بنگلور» هندوستان با برنامه‌ريزي براي ايجاد مراسم موازي و همزمان با ايام محرم، سعي در دور كردن جوانان ايراني از مراسم سوگواري امام حسين (ع) را دارند.

به گزارش فارس در دهلي نو، بهائيان مستقر در هند سعي در كمرنگ كردن ايام محرم در نزد اذهان عمومي و دانشجويان ايراني را دارند.

گروه‌هايي از پيروان مذهب بهائيت در شهرهاي مختلف هند با تشويق جوانان به حضور در جلسات اين فرقه و مراسم سرور و آواز در ايام محرم سعي در كمرنگ كردن اهميت ايام سوگواري حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) نزد مسلمانان را دارند.

پيروان دين ساختگي بهائيت كه در جنوب هندوستان واقع در «بنگلور» اقامت دارند با تشويش اذهان عمومي و برنامه‌ريزي براي ايجاد مراسم موازي و همزمان با ايام محرم، سعي در دور كردن جوانان ايراني از مراسم سوگواري امام حسين (ع) را دارند.

به گزارش فارس، پس از اعدام «علي‌محمد باب» (پيشواي فرقه بابيه) به دستور امير كبير در تبريز، براساس وصايايش، «ميرزا يحيي صبح ازل» جانشين او شد، اما ميرزا حسينعلي برادر بزرگ‌تر وي پس از چند سال تبعيت از صبح ازل او را منزوي، و خود را جانشين و مظهر الهي وعده داده شده توسط «باب» معرفي و مسلك جديد «بهاييت» را تأسيس كرد.

وي با آن‌كه متهم به شركت در ترور نافرجام ناصرالدين شاه و آشوب‌هاي بابيه بود، با حمايت استعمارگران به آساني از ايران خارج شد و بعدها بر اثر بدرفتاري متقابل او و برادرش، وي را به عكاء تبعيد كردند؛ به همين دليل است كه فلسطين اشغالي مأوا و مركز بهاييان از آن زمان تا كنون بوده است.

پس از مرگ وي، عباس افندي برادر بزرگ‌ترش بر اساس وصيت جانشين او شد و «عبدالبهاء» لقب گرفت. وي سفرهايي به اروپا و امريكا داشت و فرقه بهاييت را از لحاظ محتوايي و سياسي گسترش داد. در سال 1914 ميلادي از طرف انگلستان به دليل خدماتش در اشغال فلسطين، لقب «سر» (Sir) گرفت. پس از او شوقي افندي، نوه دختري حسينعلي بهاء تا 1957 رياست كرد و بر خلاف وعده عبدالبهاء به آمدن 24 ولي امر و وصي الهي در به اصطلاح «دين بهايي» رهبري به يك شوراي 9 نفره به نام بيت‌العدل در اسرائيل محول شد.

حسينعلي بهاء نيز با ادعاي موعود بودن و نيز نبوت و الوهيت، كتاب‌هاي به اصطلاح وحياني به نام «اقدس» و «ايقان» دارد و احكام و عقايد خاص خود را كه ناسخ اسلام است در آنها آورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها