کد خبر: ۵۳۵۷۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
رییس کارگروه امنیت و سلامت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کسانی که فشار خون بالا و دیابت دارند، مواد غذایی را که نشانگر سبز دارند، خریداری و مصرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، حسین بیگلری روز جمعه با اشاره به اینکه توجه به نشانگرهای تغذیه که روی مواد غذایی وجود دارد بسیار حائز اهمیت است افزود: این نشانگرهای به رنگ های سبز، نارنجی و قرمز است که میزان قند، شکر و چربی مواد غذایی را نشان می دهند و کسانی که بیماری هایی چون فشار خون بالا و دیابت دارند حتما باید مواد غذایی با نشانگر سبز را مصرف کنند.

وی با بیان اینکه محصولات مواد غذایی حتما باید دارای آرم سیب سلامت سازمان غذا و دارو باشند اظهار کرد: آرم سیب سلامت نشانگر بسیار مهمی برای حصول اطمینان از سلامت مواد غذایی و اصالت کالا است که در سامانه غذا و دارو به نام آن کالا ثبت شده است.

بیگلری درخصوص شرایط نگه داری مواد غذایی هم گفت: همه مواد غذایی حتی آب معدنی هم باید در شرایط مناسب و به دور از نور آفتاب نگه داری شوند تا فعل و انفعال شیمیایی در آن رخ ندهد و لذا مواد غذایی باید در جایی ایمن قرار داشته باشد تا سلامت آن به مخاطره نیفتد.

تغذیه مهمترین عامل در بهبود وضعیت سلامتی یا بدتر کردن شاخص های سلامت در بین افراد مختلف جامعه است و طبق آموزه های اسلامی و یافته های طب سنتی و مدرن، مهمترین شاخص سلامت هر فرد به میزان و نوع دریافت او از غذاهای مختلف برمی گردد.

نشانگر رنگی تغذیه‌ای، تعیین کننده میزان انرژی، چربی کُل، چربی ترانس، نمک و قند در محصولات غذایی و آشامیدنی است. میزان مواد یاد شده به سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز بر روی این محصولات درج شده که رنگ قرمز بیانگر میزان زیاد، نارنجی نشاندهنده متوسط و رنگ سبز نشانگر میزان اندک است.

نشانگرهای رنگی بر روی برچسب‌های مواد غذایی با هدف ارتقای سلامت و کاهش بیماری‌های غیرواگیر چاپ می‌شود و مردم با توجه به وضعیت سلامت خود و ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، چربی و فشار خون باید هنگام خرید مواد غذایی به این نشانگرها توجه کنند.

 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها