کد خبر: ۷۲۹۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
رئیس رژیم صهیونیستی هدایت گروهی از مقامات اسرائیلی را برعهده دارد که مخالف اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران هستند.

فارس، کانال 10 تلویزیون اسرائیل با پخش گزارشی افشاء کرد، ظاهرا شیمون پرز هدایت ائتلافی از مقامات دولتی و اعضاء‌ کنست را برعهده دارد که مخالف اقدام اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران هستند.

در این گزارش آمده: پرز نه تنها نظر خود علیه حمله به ایران را بیان کرده بلکه دیدگاه خود در این باره را در هر فرصت و مجالی بیان می‌کند، به عنوان مثال در دیدار با مقامات خارجی. حتی گفته شده، او در دیدار چند هفته پیش خود با لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا، با تاکید بر اینکه حمله به ایران ایده خوبی نیست، وی را تحت فشار قرار داده است. دفتر پرز هیچ اظهارنظری در این باره نکرده است.

این گزارش نشان می‌دهد، پرز نیز به جمع گسترده مخالفان اقدام نظامی علیه ایران پیوسته است. «بنی گانتس»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز مخالفت خود با این اقدام را به آگاهی شماری از وزیران ارشد رسانده و حتی در نشستی محرمانه گفته:‌ "توان اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران محدود است و اسرائیل آماده رویارویی با تهدیدات ایران نیست."

از دیگر مخالفان طرح حمله به ایران، می‌توان به «دن مریدور»،‌ وزیر اطلاعات و انرژی اتمی اسرائیل اشاره کرد که بیان هر گونه سخنی درباره اقدام نظامی علیه ایران را «اشتباه» می‌داند. او که از معاونان نتانیاهو به شمار می‌آید و در عین حال به حزب لیکود تعلق دارد،‌ بر این باور است که جنگ با ایران، منافع اسرائیل را به مخاطره می‌اندازد.

«شائول موفاز»، وزیر جنگ سابق و رهبر حزب کادیمای اسرائیل نیز نظراتی همسو با مریدور دارد. نگرانی او درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران به میزانی است که اخیرا نسبت به تبعات مصیب‌بار این ماجراجویی به سران رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

جالب اینجاست که با وجود همه این مخالفت‌های داخلی، «ایهود باراک»، وزیر جنگ اسرائیل اواخر هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد تل‌آویو نمی‌تواند برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به آمریکایی‌ها تکیه کند! این در حالی است که مخالفت‌های داخلی با این اقدام نیز قطعا مانعی پیشروی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ایهود باراک خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها