کد خبر: ۷۳۱۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
دستیار ویژه وزیر خارجه ایران با انتقاد از ادعاهاي معاون نخست وزير و سخنگوي دولت تركيه تاكيد كرد: جمهوری اسلامی ایران در طول سه دهه گذشته ملجاء مظلومان منطقه بوده است که نقطه تبلور آن، حمایت کشورمان از مردم مظلوم فلسطین است.
ایسنا، رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: این امر نشانگر آن است که ما هیچ گاه سیاست هایمان را بر اساس نگاه مذهبی تعریف نکرده ایم و براي تبعيت از اين سياست اصولي خود هزينه هاي فراواني هم پرداخت كرده ايم كه فشار كنوني جهان استکبار عليه ايران يك نمونه بارز آن است.

او گفت: هرچند در مورد سوریه با همسایه مسلمان خود ترکیه اختلاف نظر داریم، ولی این اختلاف دیدگاه نبايد منجر به بيان مواضع سياسي تفرقه افكنانه شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: به نظر می رسد نگاهی دقیق تر به تحولات سوریه ما را نسبت به خطرات گروه های تندرو برای منطقه و جنایت هایی که آنان انجام می دهند روشن کند.

مهمان پرست سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه را پذیرش اصلاحات و انجام آن در یک روند معقول دانست و اظهار کرد: اعتقاد داریم با دخالت و فشار خارجی هیچ اصلاحاتی از اصالت برخوردار نخواهد بود.

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: اظهارات آقای بلنت آرنچ اگر نتیجه سوء برداشت نباشد می تواند منجر به همراهی و یا کمک به روندی نامطلوب و كشيده شدن منطقه به منازعات مذهبی و قومی شود، كه منافع جهان اسلام را تامين نخواهد كرد.

وي همچنين با مردود خواندن ادعاي نفوذ پ .ك .ك از خاك كشورمان گفت: فرافكني و طرح چنين موضوعاتي نمي تواند به حل مسائل داخلي آن كشور كمك کند.

مهمان پرست در پايان خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه باید از همه توان و ظرفيت خود برای مصون نگهداشتن منطقه از این دام تفرقه برانگیز كه فتنه اي آمريكايي ـ صهيونيستي است استفاده کرده و با رایزنی های بیشتر به وظیفه ای که شایسته جایگاه آنان است عمل کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها