کد خبر: ۷۳۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۸ آذر ۱۳۸۹
طبق يکي از تلگراف‌هاي منتشر شده توسط ويکي ليکس آمده است: مجموعه کاملي از لهو و لعب از مشروبات الکلي گرفته تا مصرف مواد مخدر و مسائل جنسي درپشت درهاي بسته منازل شاهزادگان سعودي وجود دارد.

پايگاه اينترنتي ويکي‌ليکس بخشي از تلگراف‌هاي ديپلماتيک آمريکا را منتشر کرد که در آن آمده است: در خانه‌هاي شاهزادگان سعودي در شهر جده مراسم لهو و لعب شبانه با مصرف مشروبات الکلي و مواد مخدر و گاهي با حضور زنان فاحشه برگزار مي‌شود.

در يکي از اين تلگراف‌ها که کنسولگري آمريکا در جده در نوامبر سال 2009 ميلادي ارسال کرده، آمده است: درپس پرده اين ويترين وهابيت محافظه‌کار، حيات شبانه و محرمانه نخبگان جوان جده جريان دارد.
نويسنده اين تلگراف مي‌گويد: علت اصلي اين آزادي کامل اين است که اعضاي هيئت امر به معروف و نهي از منکر عربستان خود را از اين جشن‌ها که در آن اعضاي خاندان سعودي و اطرافيان آنها در آن شرکت يا به آنها رفت و آمد دارند، دور نگه مي‌دارند.
اين در حالي است که هيئت امر به معروف و نهي از منکر عربستان سعودي بشدت بر مردم عادي اين کشور سخت مي‌گيرد و گاه براي تخلفاتي ساده آنان را تحمل شلاق يا حبس محکوم مي‌کنند.
يک شهروند سعودي به کنسولگري آمريکا گفت که ثروتمندان تلاش مي‌کنند تا جشن‌هاي خود را در خانه‌هاي شاهزادگان يا در حضور آنها برگزار کنند تا از دست اعضاي هيئت امر به معروف و نهي از منکر عربستان در امان باشند.
در يک تلگراف کنسولگري آمريکا در جده يکي از جشن‌ها "هالوين " توصيف شده که در آن 150 نفر از جمله کارمنداني از کنسولگري حضور داشته‌اند.
در اين تلگراف آمده است: "اين جشن شبيه به يک پارتي شبانه در هر مکاني خارج از کشور عربستان است به گونه‌اي که در آن مشروبات الکلي مصرف مي‌شود و مرد و زن در آن مي‌رقصند و دي‌جي، آهنگ‌ها را انتخاب مي‌کند و همه لباس‌هاي متفاوتي بر تن دارند ".
برپايه اين گزارش، مجازات توليد يا فروش مشروبات الکلي در عربستان تا شلاق و زندان مي‌رسد و کسي که به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگير شود، به اعدام محکوم مي‌شود.

منبع: شيعه

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها