يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۰۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر مخالفت ایران با تعلیق عضویت سوریه در سازمان همكاری اسلامی گفت: این تعلیق یك اقدام سیاسی است.

 'علاءالدین بروجردی' روز پنج شنبه افزود: تعلیق عضویت سوریه به عنوان كشور اسلامی در این سازمان یك اقدام سیاسی و با نفوذ عربستان بوده و این اقدام تكرار كاری است كه آنان در اتحادیه عرب انجام دادند.

وی اظهار داشت: سوریه كشور عربی و اسلامی است و این مصوبه فاقد مشروعیت بوده ، هیچ توجیه منطفی بر آن حاكم نیست.

بروجردی تاكید كرد:عده ای با این اقدام نمی توانند اسلامیت و عربیت را از سوریه بگیرند و تعلیق عضویت سوریه در سازمان همكاری اسلامی كه متعلق به كشورهای عربی و این سازمان است چیزی از ماهیت سوریه تغییر نمی دهد.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این تصمیم را كاملا سیاسی، غیر قابل قبول و غیر منطقی دانست.

در بیانیه پایانی نشست سازمان همكاری های اسلامی كه بامداد پنجشنبه منتشر شد، عضویت سوریه در این سازمان به حالت تعلیق درآمده است.

نشست فوق‌العاده سازمان همكاری اسلامی در حالی با مشاركت بیش از 40 كشور برگزار شد كه سوریه به آن دعوت نشده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها