أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۳۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
بی‌توجهی به موضوع ملت بحرین و محکوم نکردن جنایت‌های گروه‌های مسلح در سوریه در بیانیه پایانی اجلاس مکه، اعتراض علمای سنی عراق را برانگیخت.
العالم، "جمعیت علمای عراق" که نماینده علمای سنی این کشور است، در بیانیه ای تأکید کرد: تصمیم های اتخاذ شده در اجلاس مکه ناامید کننده بود.

این جمعیت با انتقاد از نوع توجه این اجلاس به موضوع سوریه و چشم پوشی از سرکوب‌ها، نقض آزادی‌ها و تروریسم دولتی در بحرین و عربستان، رویکرد این اجلاس را برخلاف اصول سازمان همکاری اسلامی دانست.

در این بیانیه آمده است: تصمیم برای تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی، چیزی از واقعیت‌های فعلی را تغییر نمی‌دهد و فقط موجب تشدید مشکلات ملت مسلمان سوریه می‌شود.

جمعیت علمای عراق با اشاره به سکوت اجلاس مکه در خصوص جنایات گروه‌های مسلح در سوریه، خاطرنشان کرد: گذشتن از موضوع سوریه به این صورت، سئوال‌های بسیاری را در خصوص مسائل پنهانی و دلیل اشاره نکردن به جنایت‌ها و اقدامات گروه‌های مسلح مطرح می کند؛ زیرا نظام سوریه تنها مسئول حوادث سوریه نیست.

این جمعیت همچنین با اشاره به اقدام برخی کشورها در برافروختن آتش فتنه‌های طایفه ای و مذهبی، خواستار گفت و گوی صادقانه و واقعی بین مذاهب شد و تأکید کرد که این گفت و گوها نباید بخشی از تصویر غیرواقعی ارایه شده از سوی عربستان باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها