کد خبر: ۷۴۶۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
ناآرامی‌ها در ترکیه وارد مرحله تازه‌ای شده است و شورشیان مسلح پ.ک.ک با استفاده از سرگرم بودن دولت و نیروهای امنیتی ترکیه برای دخالت در امور داخلی سوریه، هر روز ضربات جدید و تازه‌ای را به این کشور وارد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در تازه‌ترین این حملات و هم‌زمان با عید فطر در ترکیه که چند روز تعطیل عمومی است، شورشیان مسلح با بمب شهر عنتاب را هدف قرار دادند که بر اثر انفجار آن چند نفر کشته و زخمی شدند.

این بمب در برابر ساختمان پلیس امنیت شهید کامل یک خودرو  بمب گزاری شده منفجر شده و در همان دقایق اولیه مشخض شد که بر اثر این انفجار 8 نفر کشته شده اند که سه تن از آنان کودکان زیر ده سال هستند و همچنین 57 نفر از ساکنان محله نزدیک به این ساختمان امنیتی نیز زخمی شده‌اند که حال 6 تن از آنان وخیم است.

بر اثر این انفجار مهیب همچنین یک دستگاه اتوبوس، دو مینی بوس و سه خودروسواری شهروندان نیز در آتش سوختند.

مقامات ترکیه ادعا می‌کنند که دولت سوریه پ.ک.ک را برای تشدید حملات بیشتر تحریک می‌کند، ادعایی که تاکنون سند و مدرکی برای آن ارائه نشده است.

بشیر آتالای معاون نخست وزیر و رییس ستاد مبارزه با ترور، چلیک معاون رهبر حزب عدالت و توسعه و ادریس نعیم شاهین وزیر کشور ترکیه به عنتاب رفته‌اند و عبدالله گل رییس جمهور این کشور نیز با انتشار یک پیام ضمن ابراز تسلیت به عنتابی‌ها این اقدام را محکوم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها