أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۷۲
زمان انتشار: ۱۶:۱۲     ۲۳ آذر ۱۳۸۹
منوچهر متكي كه به منظور انجام ماموريت در آفريقا به سر مي‌برد، عصر امروز (سه‌شنبه) به كشور باز مي‌گردد.
به گزارش خبرگزاري فارس، منوچهر متكي صبح يكشنبه در راستاي گسترش روابط تهران و داكار عازم سنگال شد و بعدازظهر ديروز (دوشنبه) در حالي كه در ادامه ماموريت در آفريقا به سر مي‌برد، حكم بركناري‌اش در پايگاه اطلاع رساني دولت منتشر و علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي به جاي وي سرپرست وزارت خارجه شد.
رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت خارجه كشورمان امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگي با خبرنگاران در خصوص تغيير منوچهر متكي، با بيان اينكه براساس اعلام دفتر رياست جمهوري اصل موضوع تغيير و تحول در سرپرستي دستگاه سياست خارجي، قبلاً مطرح شده بود، اظهار داشت: اصولاً در مسئوليت‌هاي اجرايي تغيير و تحول جزو طبيعت كار است. در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مسئولان نظام، مسئوليت‌ها را به عنوان فرصتي براي خدمتگذاري مي‌بينند و تا زماني كه مسئوليت را بر عهده داشته باشند، براي انجام آن مسئوليت و تكاليف الهي خود به طور خستگي ناپذير كار خود را انجام مي‌دهند.
وي ادامه داد: متكي در طول سال‌هايي كه در وزارت خارجه فعاليت داشت، به ويژه در مدت عهده داري وزارت خارجه جزو نيروهايي بود كه به طور خستگي ناپذير براي پيگيري اهداف سياست خارجي كشور تلاش كرد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي گفت: آقاي متكي در هر جاي ديگري هم كه مشغول باشد منشاء اثرات و بركات زيادي خواهد بود.
وي همچنين صالحي را فردي انديشمند، فرهيخته، متدين و آشنا به مسائل ديپلماتيك و شخصي فوق العاده مورد احترام برشمرد و افزود: بحث‌هاي مربوط به سياست خارجي به طور كلان تعريف و شناخته شده است و سياست‌ها و راهبردهاي كلان سياست خارجي كه در سطوح مشخصي تدوين مي‌شود همچنان در دستور كار دستگاه سياست خارجي قرار دارد و وزارت خارجه و دستگاه سياست خارجي با اقتدار كامل اين سياست‌ها را دنبال خواهند كرد.
خبرنگار تلويزيون فونيكس چين نيز در نشست مطبوعاتي سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره تغيير متكي سؤال كرد و با اشاره به تحليل‌هاي رسانه‌هاي غربي كه اين تغيير را نشانگر اختلاف رياست جمهوري و وزارت خارجه عنوان كرده‌اند پرسيد واكنش منوچهر متكي در اين زمينه چيست و بعد از وزارت خارجه به كجا خواهد رفت؟ كه سخنگوي دستگاه ديپلماسي با بيان اينكه پاسخ اين سؤال را قبلا داده‌ام، خاطرنشان كرد: تغيير و تحول را در دستگاه اجرايي مسئله‌اي مي‌دانيم كه جزو طبيعت كار است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره نحوه برخورد رسانه‌هاي خارجي اضافه كرد: رسانه‌هاي خارجي همواره به دنبال ايجاد اختلاف بين مسئولان كشور و مردم ما هستند و ظاهراً وظيفه‌اي را در اين جهت براي خود تدوين كرده‌اند. اين گونه مسائل صحت ندارد، نظام، مسئولان و ملت ما اجازه نخواهند داد كه دشمنان نظام بخواهند از تغيير و تحولاتي كه در داخل كشور اتفاق افتاده سوء استفاده كنند.
مهمان‌پرست درباره واكنش متكي نيز گفت: آقاي متكي امروز به ايران مي‌آيد مي‌توانيد با ايشان صحبت كنيد و واكنش را بپرسيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها