يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۷۶۴
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
سیف الاسلام قذافی پسر معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی اوایل ماه سپتامبر در شهر زنتان محاکمه می‌شود.
فارس، روزنامه انگلیسی «ساندی تلگراف» در خبری اعلام کرد مقامات لیبیایی اخیرا با فرمانده شبه‌نظامیانی که «سیف الاسلام قذافی» پسر معمر قذافی دیکتاتور مخلوع لیبی را در زندانی در جنوب غربی شهر طرابلس زندانی کرده‌اند، به توافق رسیدند که وی را در اوایل ماه سپتامبر در این شهر محاکمه کنند.

این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت، سیف الاسلام قذافی در صورتی که در محاکمه‌اش به تشویق نیروهای طرفدار قذافی برای کشتار تظاهرات‌کنندگان و انقلابیون لیبی طی انقلاب این کشور محکوم شود، با مجازات اعدام با چوبه دار روبه‌رو خواهد شد.

یک منبع آگاه نیز به پایگاه خبری «الیوم السابع» گفته است که مسئولان لیبیایی مدت‌ها قبل بر سر این مسئله توافق کرده بودند و توافق بر سر این مسئله پس از آن صورت گرفت که شبه‌نظامیان زنتان با تحویل سیف الاسلام به دولت لیبی مخالفت کردند.

این روزنامه افزود که سیف الاسلام به مشارکت در کشتار تظاهرات‌کنندگان اعتراف کرده و منتظر اجرا شدن حکم اعدام علیه خود است.

این منبع آگاه ادامه داد: سیف الاسلام همچنین در اعترافات خود از دارایی‌ها و املاک خانواده قذافی از جمله خواهرش عایشه قذافی و برادرش الساعدی قذافی و همچنین دارایی عناصر رژیم قذافی که به مصر گریخته‌اند از جمله «احمد قذاف الدم‌» پرده برداشته است.

منبع مذکور اظهار داشت: همچنین در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که احتمالا طی چند روز آینده وکیلی برای دفاع از سیف الاسلام قذافی تعیین می‌شود.

«طه ناصر بارا»، یک مقام دفتر دادستانی لیبی گفت که ادله صوتی-تصویری و مکتوب علیه سیف الاسلام محکم است و محاکمه وی جهان را شگفت‌زده خواهد کرد.

این مسئول لیبیایی افزود: سیف الاسلام همچنان با تعیین وکیل برای دفاع از وی مخالف است و در صورتی که وکیلی برای خود انتخاب نکند دادگاه خود یک وکیل معرفی می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها