أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۷۴۷۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۸     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
خط قرمز شبکه های اجتماعی در روز قدس:
محدودیت فعالیت در شبکه های اجتماعی از سوی مدعیان دموکراسی همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با گسترش شبکه های اجتماعی از سوی غرب زمزمه های کنترل بر این شبکه ها؛ سو استفاده از اطلاعات کاربران نیز قوت گرفت. این موضوع با رسوایی رابرت مرداک؛ غول رسانه‌ای صهیونیست در خصوص شنود تلفن های مشترکین انگلیسی دو چندان نیز شد.

ارتباط بین مدیران شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر مثل گوگل با سرویس های جاسوسی و مقامات دولتی آمریکا و اسرائیل سالهاست که در محافل رسانه ای دنیا مطرح است که از این دست می توان به ارتباط وزیر امور خارجه آمریکا با شبکه اجتماعی توییتر نام برد. وزارت امور خارجه ایالات متحده در ماه فوریه اولین حساب کاربری خود در توئیتر را به عنوان بخشی از سیاست خود در استفاده از رسانه‌های جدید اجتماعی  به زبان اسپانیایی راه اندازی کرد.

هم اکنون این دستگاه دولت آمریکا به ۱۱زبان انگلیسی، عربی، ترکی، چینی، فارسی، فرانسوی، هندی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و اردو حساب کاربری در توییتر دارد و سیاست‌های مورد نظر خود را در این حساب‌ها منتشر می‌کند.

پیش از این مدیرعامل سرویس میکروبلاگ توئیتر در خرداد ۹۰ طی حکمی از سوی "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا به عنوان عضو کمیته مشاوران مخابراتی امنیت ملی (NSTAC) منصوب شده بود.

توییتر در سال 88 بدلیل عدم خدمات مناسب به سمت تعطیلی و تعمرات اساسی پیش می رفت که بنا به دستور دولت آمریکا و بخاطر فعال بودن آن برای فتنه 88 به کار خود ادامه داد.

اما روند عملکرد این شبکه ها در سانسور اندیشه‌های ضدصهیونیستی ثابت می کند که شبکه های اجتماعی از نقاط دیگری کنترل می شود که در آخرین اقدام دسترسی وحید یامین پور از «گوگل پلاس» قطع شد.

وحید یامین پور از جمله فعالین فضای مجازی در مطلبی در وبلاگ شخصی اش(کیستی ما) از مسدود شدن دسترسی اش به صفحه شبکه مجازی خود در «گوگل پلاس» خبر داد؛ یامین پور طی یادداشتی کوتاه در «کیستی ما» وبلاگ شخصی خود، ضمن درج این خبر، آورده است:

نامه گوگل به من:

پس از بررسی نمایهٔ شما، به این نتیجه رسیدیم که برخی از محتواها (برای مثال، نوشتار، تصاویر یا نام) با خط مشی محتوا و رفتار کاربر یا خط مشی نام‌های Google+‎ مغایرت دارد. ...

درحالت تعلیق نمی‌توانید به طور کامل از سرویس‌های Google از قبیل Google+ ،Buzz ،Reader و Picasa استفاده کنید، ولی مانع استفاده شما از سایر سرویس‌های Google مانند Gmail نمی‌شود.

نمایهٔ شما مجدداً بازبینی خواهد شد و اگر با خط مشی‌های ما مطابقت داشته باشد، ما تعلیق را برخواهیم داشت. بازبینی معمولاً طی چند روز انجام می‌شود.

به خاطر هرگونه ناراحتی پوزش می‌طلبیم.

البته یامین پور خود در توضیح بستن صفحه اش می نویسد:
«علتش روشن است. بمناسبت روز قدس چند نوت ضد اسرائيلي منتشر كردم... همين!»

اشمیت، رئیس اجرایی گوگل ارتباط خوبی با صهیونیسم ها دارد و در سخنرانی خود در همایشی در تل‌آویو، از دانش بالای مهندسان رژیم صهیونیستی تمجید کرد و به نمایندگی از مجموعه زیردست خود، اعلام کرد که آن‌ها عاشق اسرائیل هستند. اشمیت در دیدار با نتانیاهو؛ تصویر یک متن قدیمی قاب شده را به نتانیاهو اهدا کرد که در آن به سرزمین اسرائیل اشاره شده است. وی می ‎گوید ما فناوری ارائه کرده ‎ایم که افراد در گوگل هم به ترجمه‎ ی انگلیسی این متن و هم به نسخه ‎ی اصلی آن دسترسی داشته باشند.

پیشتر شبکه اجتماعی فیسبوک؛ میکائیل دیانی را به علت دفاع از موازین جمهوری اسلامی مسدود کرده بود و همچنین مهدی نوریه نیز بخاطر انتقاد به سید محمد خاتمی و انجمن اسلامی دانشگاه تهران بسته شده بود.

این موضوع البته نه تنها برای فعالین ارزشی ایران بلکه برای باقی مخالفین اسرائیل نیز اجرا می شود که از جمله آن می توان به مسدود شدن صفحه فیس بوک "احمد مرسی" پسر رئیس جمهور مصر اشاره کرد. احمد مرسی در صفحه فیس‌بوک خود خطاب به صهیونیست‌هایی که به محمد مرسی توهین کرده بودند نوشته بود که "دیگر زمان وابستگی و تبعیت ما از شما به پایان رسیده است و شما ارزشی فراتر بیش از کفش ندارید، این میمون و خوک‌زادگان، امروز از رئیس جمهوری ما شکست می‌خورید و فردا پیروزی نزدیک است."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها