کد خبر: ۷۴۹۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۱ شهريور ۱۳۹۱
بیست و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده‌ای درباره تمسخر برنامه‌های ماهواره‌ای در برنامه تلویزیونی «خنده بازار» منتشر شد.

بیست وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با 5 پرونده اختصاصی در موضوعات مدیریت رسانه،‌ جامعه اطلاعاتی،‌ ورزش،‌ رسانه و تلویزیون منتشر شد.

نخستین موضوع قابل توجه در این ماهنامه، به نگاهی اجمالی به نوع اطلاع‌رسانی رسانه ملی در موضوع زلزله آذربایجان و تحلیل گفتمانی رسانه‌های بیگانه در اطلاع رسانی اختصاص یافت. یادداشت امیر عباس تقی‌پور با عنوان «رسانه را دریابیم» و بررسی دیپلماسی جریان سازی خبری توسط حسین بشیر از مهمترین مطالب منتشر شده در این زمینه به شمار می‌رود.

برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد نیز بهانه گفتگو با محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در این شماره از این ماهنامه است که طی آن مجیدی اظهار داشته است: گروه عدم تعهد می‌تواند به دموکراتیک کردن فضای رسانه‌ای جهان کمک کند.

گفتگو با حسام‌الدین آشنا، استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) در مورد عملکرد صداوسیما از دیگر مطالب این ماهنامه است که در آن آشنا صداوسیما را یک شرکت زیان‌ده دانسته که ورشکستگی‌اش را اعلام نمی‌کند.

المپیک و ارتباطات عنوان دیگر پرونده این شماره از این ماهنامه است که با یادداشت‌ها و نوشته‌هایی از پیمان جبلی، علی اکبر عبدالرشیدی، شهلا حسینی، محمد سروی زرگر و محمود دهقان طزرجانی به برخی بازتاب‌های رسانه‌ای در مورد حضور ورزشکاران در المپیک لندن اشاره کرده است که از میان آنها می‌توان به دستاوردهای حضور اسکار پیستوریوس دونده دارای معلولیت در المپیک لندن 2012 و نگاهی به حضور زنان مسلمان در المپیک لندن 2012 و نیز نگاهی به بازتاب رسانه‌ای نخستین حضور زنان عربستان در المپیک اشاره کرد.

مقابله طنازانه با ماهواره نیز عنوان پرونده دیگری از این شماره از مدیریت ارتباطات است که به بررسی موضوع تمسخر برنامه‌های ماهواره‌ای در برنامه تلویزیونی «خنده بازار» می‌پردازد. بازاری برای حراج اعتبار سیما نوشته آرش محبی، گفتگوی مصطفی مسجدی آرانی با شهرام شکیبا و انتقاد وی از مسخره کردن برنامه‌های ماهواره‌ای در سیما و نهضت «تیرامیسو»خوری! نوشته گیتی صفرزاده سردبیر گل‌آقا از جمله مطالب این پرونده است.

نقش رسانه‌ها در یک کودتا نیز عنوان پرونده‌ای است از منوچهر دین‌پرست است که در آن از منظر رسانه به  ماجرای کودتای حکومت شاهنشاهی علیه دولت مصدق پرداخته شده است.

داستان استراتژی در رسانه‌ها نیز دیگر پرونده این شماره از این ماهنامه است که در آن موضوعاتی چون رهبری استراتژیک در سازمان‌های رسانه‌ای، سیاست ارتباطی متأخر جمهوری اسلامی در تحول نظام حقوقی رسانه‌ها و آثاری از مهدی محسنیان‌راد و گری همل به همراه گفتگو با علی اصغر محکی با موضوع نبود استراتژی در رسانه‌های ایرانی درج شده است.

بررسی جایگاه «علم ارتباطات» در ایران و ضرورت تأسیس رشته دانشگاهی در این حوزه نیز در پرونده جامعه اطلاعاتی این ماهنامه، مورد توجه قرار گرفته است.

بیست‌ و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی در 84 صفحه و با قیمت 40 هزار ریال منتشر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها