کد خبر: ۷۵۸۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم) پیشنهاد کرد که کشورهای عضو عدم تعهد با ایجاد بازار یکپارچه نفتی و مدیریت تجارت جهانی نفت، به بازار قوی و عظیم اقتصادی جهان تبدیل شوند.

علیرضا احمدی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد 60 درصد جمعیت جهان را شامل می‌شوند که افزایش روابط اقتصادی این کشورها می‌تواند «نم» را به یک قطب بزرگ اقتصادی تبدیل کند.

احمدی افزود: «نم» با نه گفتن به دو قطب قدرت جهانی پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفته است. سران عدم تعهد با بازبینی اصولشان در اجلاس تهران و ارائه راهکارهایی کاربردی برای اثرگذاری در مجمع عمومی سازمان ملل می‌توانند نقش ویژه‌ و منحصر به فردی را در مدیریت جهانی ایجاد کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اکثر اعضای اپک عضو عدم تعهد هستند و البته بسیاری کشور وجود دارد که عضو عدم تعهد هستند و ذخایر نفتی دارند اما عضو اپک نیستند؛ بعضی اعضای اپک مثل عربستان هم هستند که پایبندی چندانی به مصوبات اپک نداشته و محدودیت‌های آن را برای تولید و صادرات زیر پا می‌گذارند؛ «نم» در این شرایط می‌تواند با ایجاد بازار یکپارچه نفتی و مدیریت تجارت جهانی نفت، به بازار قوی و عظیم اقتصادی جهان تبدیل شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه جنبش عدم تعهد دو سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل را تشکیل می‌دهند، «نم» می‌تواند با اجماع حداکثری خود در مجمع عمومی، اساس وجود رژیم نامشروع صهیونیستی را مورد سوال قرار دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها