کد خبر: ۷۶۰۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
کشور کانادا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای قاره آمریکا تعداد زیادی مسلمان و مساجدی بسیار زیبا را در خود جای داده است.

فارس، چهارده قرن پیش با ظهور اسلام، تحولی عظیم در تاریخ بشریت اتفاق افتاد و در اندک زمانی مرزهای نژادی، جغرافیایی و قومی را درنوردید و بر پایه کلمه توحید، جوامع مختلف به یکدیگر نزدیک شدند.

اسلام در شرایطی ظهور کرد که قدرت‌هایی نظیر امپراتوری‌های روم و ایران، ابرقدرت‌های زمان بودند و طولی نکشید که این دو ابرقدرت در برابر نیروهای مسلمان تاب نیاوردند و فروریختند.

اسلام با پیام‌های تازه و حیات‌بخش خود، به سرعت در جغرافیای زمان گسترش پیدا کرد و بخش عظیمی از عالم را در اختیار گرفت.

این گسترش اکنون در اقصی نقاط جهان و همچنین در آمریکای شمالی و این بار در کانادا ظهور و نمود پیدا کرده است و ساخت مساجد متعدد در این کشور شاهدی گویا بر این مدعاست.

شیخ انفرمالام، امام و خطیب یکی از مساجد جامع کشور کانادا می‌گوید: در 10 سال گذشته تعداد مسلمانان در این کشور افزایش چشمگیری یافته و به حدود 50 هزار نفر رسیده است.

وی همچنین اعلام کرد: انتظار می‌رود تا سال 2017 این تعداد به 120 هزار نفر برسد در حالی که در سال 1965 هزار نفر مسلمان بیشتر در کانادا وجود نداشت.

شیخ انفرمالام  در رابطه با افزایش تعداد مسلمانان در کانادا تأکید کرد: افزایش تعداد مسلمانان به خاطر فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی و ائمه مساجد و شیوه تبلیغ و معرفی صحیح اسلام واقعی به غیر مسلمانان بوده است.

در حال حاضر مسلمانان کانادا در ایالت های «اونتاریو» با 352٬530 نفر مسلمان، «کبک» با 108٬620 نفر، «بریتیش کلمبیا» با 56٬220 نفر، «آلبرتا» با 49٬040، «مانیتوبا» با  5٬095 نفر، «ناوا اسکوتیا» با 3٬545 نفر، «ساسکاچوان» با 2٬230 نفر، «نیوبرانزویک» با 1٬275 نفر، «نیوفاندلند و لابرادور» با 630 نفر، «پرنس ادوارد آیلند» با 195 نفر، «نورث‌وست تروریتز» با 180 نفر، «یوکان» با 60 نفر و در نهایت ایالت «نوناووت» با 30 نفر متمرکز شده اند.

به طور کلی 579 هزار و 640 نفر مسلمان در سراسر کانادا زندگی می‌کنند.

خبرگزاری فارس گزارشی را از مهمترین مساجد کانادا تهیه کرده است که از نظر می‌گذراند:

* مسجد احمدیه کانادا

* مسجد احمدیه کانادا

* مسجد بیت الاسلام کانادا

* مسجد بیت الاسلام کانادا

* مسجد بیت النور کانادا

مسجد موسوم به "بیت النور" با مساحت چهار هزار و پانصد متر مربع ساخته شده است. 99 اسم از اسامی مبارک خداوند متعال روی نمای اصلی بنا به خط عربی تحریر شده است. مسجد بیت‌النور ظرفیت پذیرش هزار و پانصد نمازگزار را در صحن اصلی و سه هزار نفر را در دیگر صحن‌های خود دارد.

* مسجد النور کانادا

* مرکز اسلامی کلگری کانادا

* مسجد بیت الحافظ کانادا

* مسجد بیت الکریم کانادا

* مسجد بیت الحنیف کانادا

* مسجد اوتاوا کانادا

* مسجد گاتینو کانادا

* مسجد هال کبک کانادا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها