کد خبر: ۷۶۰۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
وقتی رسانه های آلمانی عقده گشایی می کنند؛
ایرانی ها در پرچین حسابی پاکسازی کرده اند و دو ساختمان کوچک ویران شدند و خیابان ها از جا کنده شدند، سطح وسیعی از زمین ها را کنده و تخلیه کردند. سالنی که اتاق انفجار در آن وجود داشت از داخل و خارج شست و شو داده شد. همان طور که از تصاویر ماهواره ای معلوم بود، آب های زیادی در ماه می از ورودی آن مجتمع خارج می شده است.

نشست جنبش عدم تعهد با وجود همه مخالفت‌ها و مانع‌تراشی‌های دیروز کار خود را آغاز کرد؛ نشستی که مقامات و رسانه‌های غربی را بیش از پیش عصبانی و خشمگین کرد. رسانه های آلمانی برای تحت الشعاع قرار دادن این اتفاق بزرگ، سعی در مطرح کردن خطرات هسته ای ایران برای دنیا کردند. این رسانه عموما از ساخت کلاهک هسته ای در ایران سخن به میان آوردند. ادعایی که علی رغم حجم عظیم تبلیغات رسانه های غربی در این راستا؛ تا کنون با کوچکترین مدرک و سندی همراه نبوده است. در این میان یک رسانه آلمانی مدعی شدکه غیر صلح امیز بودن برنامه هسته ای ایران اخیرا لو رفته است و در پرچین و لویزان آثاری ساخت کلاهک هسته ای دیده شده است!

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، روزنامه آلمانی زوید دویچه مدعی شد: لویزان چند سالی است که به فضای سبز و مکان ورزشی مجهز شده است اما تا سال 2004 این منطقه شکل و شمایل دیگری داشت و یک ساختمان چند طبقه با زیربنایی 75 در 40 متری در آن وجود داشته که به گمان سازمان های امنیتی غربی، در آن ساختمان دانشمندان ایرانی توانسته اند از اواخر دهه ی هشتاد روی توسعه ی کلاهک هسته ای کار کنند.

به ادعای این رسانه آلمانی، برنامه ی هسته ای مخفی ایران در سال 2002 آشکار شد و سوالات مربوط به " فعالیت های احتمالی نظامی" ضروری تر شدند. از زمانی که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در وین، توجه شان به این مجتمع مشکوک جلب شد، ایرانی ها یک دفعه آن را ویران کردند، زمین های اطراف آنجا را تا متر ها کندند و در آنجا یک پارک ایجاد کردند.


حکومت ایران در این باره توضیح داد، که رأی دادگاه بود که براساس آن وزارت دفاع مجبور شد آن زمین را به شورای شهر پس بدهد. ایران هیچ وقت درباره ی این که، این مؤسسات تحقیقاتی واقع در خیابان شیان هفتم که به ارتش نیز متصل بوده اند، انجام می داده اند صحبتی نکرده است و به IAEA هم، تازه بعد از رشد چمن های فضای سبز اجازه ی ورود داده شد.

این رسانه آلمانی در ادامه عقده گشایی های خود مطلب جالبی نوشت: ایجاد فضای سبز در یک پایگاه نظامی، بی شک باعث شبهه می شود. علاوه بر این مورد عملیات پاکسازی در ماه های پیش متوجه منطقه ای به نام پرچین، 20 کیلومتری جنوب شرقی تهران شده اند، که شباهت های عجیبی با محوطه سازی های لویزان دارد. دوباره این شبهه ی ضروری به وجود آمده است که، دانشمندان ایرانی حداقل تا سال 2003 تحقیقات ممنوعه در ساخت کلاهک های هسته ای انجام می دادند.

این اظهارات رسانه آلمانی در حالی مطرح می شود که عموم پادگان های نظامی و تاسیسات المان مملو از فضای سبز و چمن کاری می باشد و طبق قاعده این رسانه قطعا در آنها تاسیسات غیر صلح آمیز موجود می باشد که در ذیل تصاویر بخشی از مراکز نظامی آلمان که سرسبز می باشد تقدیم می شود.


به نوشته این رسانه المانی، روز جمعه مجددا ایران با IAEA  در وین مذاکره خواهند داشت درباره ی اینکه بالأخره به بازرسان اجازه ی تفتیش مجتمع داده می شود یا خیر. پرچین تا به اینجای کار مورد امتحانی شده است برای اینکه معلوم شود که اصلا حکومت تهران حاضر به پاسخگویی شبهه های متعدد مربوط به برنامه های مخفیانه ی ساخت بمب، به شورای امنیت سازمان ملل متحد و 35 کشور عضو شورای آژانس بین المللی هست یا خیر.

 زوید دویچه در ادامه نوشت: این مناقشه ی چند ماهه، درحال حاضر برای آمانو نیز مورد امتحانی ای نیز شده است. او در ماه می شخصا به تهران آمده بود تا مذاکراتی را در مورد توافق نامه ای داشته باشد که به وسیله ی آن ایران را در چهارچوبی از شرایط برای همکاری قرار دهد. اما غیر از یک تعهد به امضای توافق نامه ای در آینده ی نزدیک فعلا چیزی نصیبش نشده است و روز پنجشنبه از انتظارات مربوط به نشست بعدی سخن گفته است. حتی دیپلمات ها نیز درباره ی رئیس IAEA تصدیق می کنند که او با سفر به ایران کاملا در دام افتاده شده است.

این درحالی است که بازرسان در پرچین کارت های خوبی داشتند: زیرا احتمالا" در یکی از ساختمان ها ایران در سال 2000  یک سیلندر فولادی ساخته است، که در آن آزمایشات انفجارات عظیم انجام می شده، همان گونه که برای ساخت بمب اتم نیاز است. یک دانشمند، که 30 سال در یک آزمایشگاه سلاح های اتمی در اتحاد جماهیر شوروی سابق کار می کرده است، به نام ویاچسلاو دانیلنکو که در ساخت و ساز این مکان کمک کرده است و نیز احتمالا" در بعضی از آزمایش ها نیز کمک رسان بوده و IAEA  از این مرد پرسش هایی را نیز داشته است. علاوه بر آن برای بازرسان، جزئیات بیشتری از طرف سازمان امنیتی غرب وجود دارد، که براساس آن دانشمندان ایرانی در یک اتاق انفجار یک منبع نوترونی را آزمایش کرده اند، که جزئی برای کلاهک هسته ای است و هیچ کاربرد غیرنظامی ندارد. حتی نام های محققان نیز مشخص هستند. یکی از آنها فریدون عباسی دوانی است که در ماه فوریه ی سال 2011 به عنوان رئیس آژانس هسته ای ایران معرفی شد، بعد از آن که در ماه نوامبر سال قبل، از یک حمله ی بمب گذاری در خودروی شخصی اش جان سالم به در برد. درحالی که یکی دیگر از آنها به نام مجید شهریاری تحت حمله ی مشابه ای از دنیا رفت.

این روزنامه المانی برای اینکه بی سندی ادعاهای خود را توجیه کند؛ نوشت: ایرانی ها در پرچین حسابی پاکسازی کرده اند و دو ساختمان کوچک ویران شدند و خیابان ها از جا کنده شدند، سطح وسیعی از زمین ها را کنده و تخلیه کردند. سالنی که اتاق انفجار در آن وجود داشت از داخل و خارج شست و شو داده شد. همان طور که از تصاویر ماهواره ای معلوم بود، آب های زیادی در ماه می از ورودی آن مجتمع خارج می شده است.


این رسانه در ادامه شانتاژهای اخیر خود مدعی شد: تصاویر ضبط شده ی دیگری نیز در اختیار IAEA هست و آشکار سازیشان مقدور نیست که به گفته ی یک دیپلمات عالی رتبه در نشست  IAEA در وین، آن تصاویر نشان می دهند که چطور سقف سالن شسته می شود و در بالای سقف لوله هایی معلوم است که به احتمال زیاد بعد از آزمایشات اتاق انفجار، سقف به آن شکل در آمده است.

پاک سازی، ایرانیان را رسوا کرد!

این روزنامه المانی همچنین سعی کرد با توهمات خود راهکاری هم به بازرسان آژانس بدهد و بنویسد: بهترین راهی که بازرسان را کمک می کند تا در پرچین چیزی را پیدا کنند، همان اتاق انفجار است. البته اگر ایران آن را از بین نبرده باشد. فولاد به کار رفته در آن می تواند به نوترون ها آلوده شده باشند که تا مدت زمان زیادی می توان آن را ثابت کرد.

این رسانه برای با سابقه نشان دادن چنین موضوعی مدعی شد: همین گونه بازرسان توانستند در سوریه ذرات اورانیوم را در منطقه ای که راکتور هسته ای سوریه در آن قرار داشت و در سال 2007 توسط اسرائیل بمباران شد و درحالی که کاملا زیر و رو شده بود، پیدا کنند این کار در ایران نیز شدنی است.

این روزنامه آلمانی در شانتاژ و دروغ پراکنی های خود تحت عنوان" ایرانی ها هم لوح رفتند" نوشت: آنها یک انبار مشکوک را خالی کرده و تازه رنگ کرده بودند، اما بازرسان زمانی که یک نمونه برداری از ساخت سقف برداشتند مچشان را گرفتند. حال یک دیپبمات اروپایی می گوید " اگر من یک ایرانی هم می بودم، قضیه برای من مشکوک بود".

این روزنامه المانی در پایان برای اینکه اوج عصبانیت خود را از تشکیل اجلاس غیرمتعهدها در تهران به نمایش بگذارد، سعی کرد که مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 را بی تاثیر جلوه دهد و بنویسد: با این شرایط هیچ کسی انتظار پیشرفت در وین را ندارد و حتی ریل دوم دیپلماسی یعنی مذاکره ها با مقامات 5+1 پیشرفتی را نداشتند. یکی از مذاکره کننده های غربی پیش بینی می کند که " ایرانی ها هیچ تکانی به خودشان نمی دهند، قبل از آنکه ندانند که بعد از 6 نوامبر در واشنگتن با چه کسی سر و کار دارند". تا آن زمان، این  بحران با افزایش بحبوحه و زیر ذره بین ادامه پیدا می کند. سوال اینجاست که، آیا اسرائیل حاضر است تا آن موقع صبر کند؟              

 

لینک شانتاژ رسانه های آلمانی در این زمینه:

   http://www.sueddeutsche.de/politik/irans-atomprogramm-teherans-versteckspiel-mit-den-kontrolleuren-1.1449002-2

 http://www.sueddeutsche.de/politik/iranisches-atomprogramm-israel-befuerchtet-fortschritte-bei-der-entwicklung-von-atomwaffen-1.1449535

http://www.spiegel.de/politik/ausland/iran-schirmt-verdaechtige-atomanlage-ab-a-852005.html

http://www.spiegel.de/politik/ausland/iran-baut-mehr-uran-zentrifugen-fuer-sein-atomprogramm-a-851859.html

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
AUSTRIA
۱۱:۵۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
ba salam
almaniha chiz sag az ko... aghi obama mikhorand ke az in harfha mizanand hanuz karkhane hie bomb chimiai hai anha 3 shift kar mikonad va be keshvarhi digar export darand khodara shokr mardome donja in chizha ra midanand.iai kash bazi az sarane gheire motaahdha az parchi didan mikardand.
پاسخ
مدیر پایگاه
بازدید کننده گرامی
سلام .
لطفا لطفا لطفا فارسی نظر دهید .
جدیدترین اخبار پربازدید ها