يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۶۱۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
گزارشی از آخرین بازتاب های اجلاس نم در رسانه های جهان:
سایت میل گاردین نیز با توجه ویژه به سفر رئیس جمهور مصر به ایران، حجم بالای مقاله امروز خود را به این موضوع ویژه اختصاص داد. / گاردین نوشت: ”... این سفر، اولین سفر یک رئیس جمهور مصری از زمان انقلاب اسلامی ایران تا کنون به این کشور است.“/ سایت خبری امریکایی UPI.com نیز با تاسی از هاآرتص و با تلاش برای به حاشیه راندن اجلاس تهران، مقاله امروز خود را به روابط خاص سوریه و ایران اختصاص داد.
سرویس بین الملل پایگاه 598؛ نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم) در تهران، بازخوردها و تحلیل های متفاوتی در سایت های خبری بیگانه به همراه داشته است.

 روزنامه اسرائیلی هاآرتص، در مقاله امروز خود ترجیح داده بود با محور قرار دادن تحولات سوریه و نقش ایران در آنها، تا حد ممکن نسبت به نشست بی تفاوت نشان دهد و در نهایت نیز به القای تک بعدی بودن این اجلاس بپردازد. این روزنامه برای رسیدن به هدف خود، مدعای اعزام نیروی نخبه نظامی به سوریه را محور نوشته خود قرار داد. هاآرتص در پایان مقاله خود با اشاره به اجلاس سران جنبش غیرمتعهد نوشت: ”وضعیت سوریه، یکی از موضوعات اساسی و مهم است که در این نشست مطرح می شود"



سایت خبری امریکایی UPI.com نیز با تاسی از هاآرتص و با تلاش برای به حاشیه راندن اجلاس تهران، مقاله امروز خود را به روابط خاص سوریه و ایران اختصاص داد و مدعی شد ایران قصد اعزام نیروی ویژه نظامی به سوریه را دارد.

یو پی آی به نقل از وال استریت ژورنال، با ادعای گزاف حضور 125 هزار نیروی سپاه پاسداران در سوریه، اظهار داشت شاخه قدس سپاه در حال آموزش شبه نظامیان در سوریه است.

در این میان، برخی سایت های دیگر همانند سایت عربی البوابه با اشاره به مسئله هسته ای ایران، بیشتر توجه خود را به این موضوع اختصاص دادند و این اجلاس را فرصتی برای ایران قلمداد کردند تا از رهگذر آن، مناقشه خود با برخی کشورهای غربی را بر سر این مسئله حل و فصل کند.
البوابه نوشت: ”ایران به مهمانان حاضر در این نشست اجازه خواهد داد از پایگاه نظامی پارچین دیدن کنند. این همان پایگاهی است که کارشناسان هسته ای سازمان ملل ادعا کرده اند احتمالا برای تست های انفجارهای هسته ای مورد استفاده قرار گرفته باشد."

اسرائیلی ها پیش تر بارها ادعا کرده بودند که سایت پارچین، برای اهداف تسلیحاتی هسته ای به کار می رود اماکارشناسان سازمان ملل هیچگاه سندی دال بر این مدعا ارائه ندادند.

سایت میل گاردین نیز با توجه ویژه به سفر رئیس جمهور مصر به ایران، حجم بالای مقاله امروز خود را به این موضوع ویژه اختصاص داد.

از آنجاییکه امریکایی ها با روی کار آمدن مرسی توسط مردم، بخش عمده ای از اهداف مداخله جویانه خود در مصر را از دست رفته دیدند، و اینگونه به نفوذ بارز ایران و تاثیر انقلاب اسلامی در قیام مردمی مصر و خاتمه دادن به دیکتاتوری حسنی مبارک پی بردند، این سفر را بسیار حائز اهمیت می دانند.

گاردین نوشت: ”... این سفر، اولین سفر یک رئیس جمهور مصری از زمان انقلاب اسلامی ایران تا کنون به این کشور است."

این سایت در ادامه افزود عمده تمرکز مرسی در این سفر، بر چالش سوریه خواهد بود.

گاردین به نقل یک کارشناس مسائل سوریه شاغل در گروه بحران بین الملل نوشت با توجه به شکست برنامه های سازمان ملل و اتحادیه عرب برای فیصله ی بحران سوریه، این سفر و مذاکرات پیرامون آن بسیار حائز اهمیت به نظر می رسند.

نویسنده این مقاله، سفر مرسی را بخشی از یک برنامه طرح ریزی شده برای تشکیل یک گروه تماس در منطقه برای ایجاد صلح در سوریه دانست.

نشست وزرای خارجه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با حضور وزرای خارجه و مقاماتی از 120 کشور عضو و 18 کشور و 10 سازمان بین‌المللی ناظر در محل سالن همایش‌های صداوسیما آغاز به کار می‌کند.

در مراسم افتتاحیه این نشست دو روزه «رمزی عزالدین» معاون وزیر خارجه مصر سخنرانی می‌کند و پس از آن ریاست اجلاس وزرا به صالحی واگذار می‌شود.

منابع خبر:



http://www.haaretz.com/news/middle-east/report-iran-admits-to-military-intervention-in-syria-1.461153

http://www.upi.com/Top_News/World-News/2012/08/28/Iran-said-to-supply-Syria-with-elite-force/UPI-30821346135400/

http://www.albawaba.com/business/iran-diplomats-nuclear-439747

http://mg.co.za/article/2012-08-28-egypts-morsi-heads-to-iran-for-syria-talks

http://www.washingtonpost.com/world/middle_east/iran-opens-nonaligned-summit-with-calls-for-nuclear-arms-ban/2012/08/26/4c363ec2-ef63-11e1-b74c-84ed55e0300b_story.html

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مدیر چغادک نیوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
باسلام و خسته نبا شید خدمت شما لطفا این خبر را در سایت وزین خود درج نمایید پیشاپیش از در این خبر کمال تشکر را داریم.
12 مدرسه از نوع کوچکترین مدارس دنیا در استان بوشهر /شهید صافی کوچکترین شهید دانش آموز کشور
http://choghadaknews.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=4951:choghadaknews&catid=33:vasatnews
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها