کد خبر: ۷۸۱۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
نمایشگاه آثار گونتر اوکا هنرمند آلمانی با حضور این هنرمند هفته آینده در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، گونتر اوکا نامدارترین هنرمند آلمانی بعد از جنگ جهانی دوم است که قرار است هفته آینده اواخر شهریورماه، نمایشگاهی از آثار این هنرمند با حضور وی در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شود.

گونتر اوکر هنرمندی ساده و در عین حال پیچیده است که آشنایی وی با هنر شرق و برخورداری از ذهنی فعال و اندیشمند، از وی انسانی متکثر ساخته است.

نگاه عارفانه اوکر به هنر آسیا و برخورداری از درون مایه‌های هنر اروپای شرقی آوانگارد دهه‌های 20 و30 میلادی به نحوی بارز در آثارش نمایان است.

درک آثار او در مرز گوشه و کنایه است و تمرکز، بیش از آن که روی اثر هنری باشد، روی ارتباطی است که بیننده با اثر پیدا می‌کند. در آفرینش‌های او مشارکت فعال بین مخاطب و اثر هنری کاملا مشهود است و بیننده تنها ناظری منفعل در مقابل آثار نخواهد بود.

برند رابل سفیر آلمان در ایران معتقد است که گونتر اوکا در حال حاضر بزرگترین هنرمند آلمانی است.

او درباره این نمایشگاه گفته است: نمایشگاه اوکر قطعا نمایشگاه خوبی خواهد بود، بخشی از این آثار قبلا در قاهره به نمایش درآمده بود ولی بخش دیگری از این آثار برای اولین بار در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درخواهد آمد.

به گفته رابل، قرار است این هنرمند علیرغم سن بالایی که دارد در چیدمان نمایشگاهش در موزه هنرهای معاصر تهران حضور فعالی داشته باشد.

به گزارش فارس، موزه هنرهای معاصر تهران در سال‌های گذشته نمایشگاهی از  آثار هنرمندان آلمانی همچون هرمان گلوگنر، هاینزماک، گرهارد ریشتر،ارنست بارلاخ وکته کلویتس را برپا کرده است.

 پوستر نمایشگاه کونتر اوکر را مهدی رحیمی از هنرمندان طراح وگرافیست، طراحی کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها