کد خبر: ۷۸۱۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
تازه ترین نظر سنجی رویترز نشان می دهد نرخ تورم چین دومین اقتصاد بزرگ جهان طی ماه اوت افزایش یافت و به 2 درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز نرخ تورم چین در ماه جولای نیز به کمتر از 1.8 درصد رسیده بود که این پایین ترین رقم در سی ماه اخیر به شمار می رود .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی کاهش نرخ تورم چین در ماههای اخیر زمینه لازم برای اجرای سیاستهای انبساطی پولی بیشتر را برای بانک مرکزی این کشور فراهم کرده است .

بر اساس این گزارش میانگین قیمت مواد غذایی در چین در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 3.4 درصد رشد داشته است . البته برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که نرخ تورم چین طی ماههای آینده تحت تاثیر افزایش قیمت مسکن با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد .

موسسه آمار چین نیز اعلام کرد شاخص قیمت تولید کننده در اقتصاد این کشور طی ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 3.5 درصد کاهش داشته است که این مساله موجب کاهش سود شرکتهای چینی خواهد شد . این برای ششمین ماه متوالی است که این شاخص با کاهش روبرو شده است .

بانک مرکزی چین از ماه ژوئن تا کنون دو بار نرخ بهره بانکی را کاهش داده است .رشد اقتصادی چین از 8.1 درصد در سه ماه نخست 2012 به کمتر از 7.6 درصد در سه ماه دوم رسیده است که این پایین ترین رقم در سه سال اخیر به شمار می رود . بحران مالی و بدهی منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر صادرات چین داشته است .

موسسه آمار چین اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور که دومین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود در سال 2011 میلادی به بیش از 9.3 درصد رسیده است .بر اساس این گزارش این رقم در گزارش قبلی موسسه آمار چین 9.2 درصد اعلام شده بود .

بر این اساس ، ارزش تولید ناخالص داخلی چین نیز در سال 2011 میلادی به بیش از 47.3 تریلیون یوان معادل 7.45 تریلیون دلار رسیده است . رشد بخش کشاورزی چین در سال 2011 میلادی از 4.5 درصد به کمتر از 4.3 درصد رسیده است . رشد بخش صنعت نیز از 10.6 درصد به کمتر از 10.3 درصد رسیده است ولی رشد بخش خدمات از 8.9 درصد به بیش از 9.4 درصد رسیده است .کاهش رشد اقتصادی چین طی ماههای اخیر به نگرانی بزرگی برای مقامهای پکن تبدیل شده است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
aat
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
چه قدر مهم ! واي ! شرق و غرب دارن از نظر اقتصادي بدبخت ميشن و فقط در ايران اوضاع مساعده .
خوش به حال خودمون كه نرخ تورممون فقط 80 درصد بوده ( دقت كنين يه صفر هم داره ، هشتاده نه هشت )
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها