کد خبر: ۷۸۴۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
وزیر خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود تهدید کرد که اگر قطعنامه جدید سازمان ملل علیه سوریه فاقد اقتدار و قدرت عمل باشد، آمریکا برای تغییر نظام در سوریه به صورت یکجانبه وارد عمل می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «راشاتودی»، «هیلاری کلینتون» در تازه‌ترین اظهارات خود پس از مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور تهدید کرد که آمریکا و کشورهای هم‌جهت با این کشور در صورتیکه قطعنامه جدید سازمان ملل علیه سوریه فاقد اقتدار و قدرت عمل باشد، برای تغییر نظام در سوریه وارد عمل می‌شوند و نیازی به این سازمان برای خلع «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه ندارند.

وی ادامه داد: ما باید واقع‌بین باشیم. از آنجایی که مواضع روسیه و آمریکا در قبال سوریه با یکدیگر در یک راستا قرار ندارد، بنابراین ما با کشورهای هم راستا تلاش می‌کنیم تا با حمایت از مخالفان سوریه فرارسیدن روزی را که اسد سقوط می‌کند، تسریع بخشیم و کمک کنیم تا سوریه را برای آینده‌ای دموکراتیک آماده سازیم و به این کشور کمک کنیم تا روی پای خود بایستد.

«هیلاری کلینتون» همچنین روز گذشته ضمن رد درخواست روسیه برای ارجاع مسئله سوریه به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه‌ای که حتی ضمانت اجرایی ندارد، اعلام کرد که صدور چنین قطعنامه‌ای که فاقد اقتدار باشد، بی‌مفهوم است.

وی که برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اَپک) به شهر «ولادی وستوک» در شرق روسیه سفر کرده، گفت که او علیرغم انجام مذاکراتی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در مورد اعمال فشارهای بیشتر بر دولت سوریه، نسبت به اوضاع آن کشور تا قبل از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه جاری بدبین است.

بر اساس این گزارش، وزیر امورخارجه روسیه روز گذشته پس از گفت‌وگو با کلینتون اعلام کرد که امیدوار است بتواند موافقت شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب طرح صلح توافق شده در ماه ژوئن در ژنو را به دست آورد.

روسیه از تمامی گروه‌های درگیر خواسته است تا طرح صلح پیشنهادی «کوفی عنان»، نماینده پیشین سازمان ملل در امور سوریه را به اجرا درآورده و سپس با تشکیل دولتی انتقالی، قانون اساسی آن کشور مورد بررسی قرار گیرد.

پوتین علیرغم آنکه مذاکراتش را با کلینتون سازنده و مفید خواند اما در عین حال گفت که دو طرف به توافقی دست نیافته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها