کد خبر: ۷۸۴۸۸
زمان انتشار: ۰۱:۰۲     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از جام ؛ سایت بی بی سی فارسی (BBCPersian) امروز خبر داد: «"اخضر ابراهیمی"، نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه، روز دوشنبه ۱۰ سپتامبر با سفر به قاهره، جهت مذاکره با "نبیل العربی"، دبیر کل اتحادیه عرب، اولین مأموریتش را در سمت جدید آغاز کرد. نبیل العربی، پس از این نشست با اشاره به طرح‌های تازه آقای ابراهیمی در مورد نحوه مقابله با درگیری‌ها در سوریه گفت که او رویکرد جدیدی دراین مورد خواهد داشت.»

آقای ابراهیمی هم در دیدار با آقای العربی گفت: «می‌دانم که این مأموریت بسیار دشواری است، اما فکر می‌کنم که این درست نیست که از ارائه هر گونه کمکی به مردم سوریه خودداری کنم.»
وی افزود: «ظرف چند روز آینده برای مذاکره بامقامات دولتی و غیر دولتی به دمشق و شهرهای دیگر سفر خواهم کرد. من در خدمت مردم سوریه هستم.»

آقای ابراهیمی در پاسخ به این سوال بی بی سی که پرسیده بود: آیا در جریان سفرش به سوریه با "بشار اسد"، رئیس جمهور این کشور نیز دیدار خواهد کرد یا نه؟ گفت: «امیدوار است دیداری انجام شود؛ اما در عین حال گفت که هنوز در این مورد چیزی نمی داند.»

این سایت ادامه داد: «سخنگوی آقای ابراهیمی روز گذشته (۹ سپتامبر) گفته که تاریخ دقیق سفر اخضر ابراهیمی به سوریه پس از نهایی شدن برنامه ملاقات‌هایش نهایی خواهد شد. قرار است نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه، امروز با "محمد مرسی"، رئیس جمهور و "محمد کامل عمر"، نخست وزیر مصر هم دیدار و گفتگو کند. آقای ابراهیمی، پیشتر و همزمان با برعهده گرفتن مسئولیت جدیدش گفته بود که عمیقا نسبت به موفقیت مأموریتش "بدبین" است. او همچنین در گفتگویی با بی بی سی مأموریت برقراری صلح در سوریه را "تقریبا غیرممکن" توصیف کرده بود.»

همچنین سایت بی بی سی در مورد اقدامات ایران در مورد سوریه هم نوشت: «در بحبوحه تلاش های بین المللی برای حل بحران سوریه "رامین مهمان پرست"، سخنگوی وزارت خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفته است: "حسین امیرعبداللهیان"، معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه برای حضور در نشست گروه تماس برای حل بحران سوریه به قاهره سفر کرده است.»
آقای مهمان پرست در این مصاحبه تأکید کرد: «ایران در این نشست پیشنهادهایی را برای تعدیل طرح مصر و افزودن چند کشور دیگر به آن ارائه خواهد کرد.»

این سایت در پایان افزود: «قرار است در این نشست به جز ایران، نمایندگانی از کشورهای مصر، ترکیه و عربستان سعودی شرکت داشته باشند. ماموریت اخضر ابراهیمی برای حل بحران سوریه در حالی آغاز شده است که اختلاف نظرها بین روسیه و آمریکا بر سر نحوه مقابله با مناقشه سوریه همچنان به قوت خود باقی است.

در حالی که "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه روز شنبه گذشته (۸ سپتامبر) پس از مذاکره با "هیلاری کلینتون"، وزیر خارجه آمریکا خواستار ارجاع مجدد بحران سوریه به شورای امنیت برای اجرای طرح صلح مورد توافق قدرت های جهانی در۳۰ ژوئیه شده است. خانم کلینتون صدور هر گونه قطعنامه تازه ای را در این مورد بدون وجود نوعی ضمانت اجرایی رد کرد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها